Anbefalte innlegg

olje trykket blir borte på min audi a4 1.8t 00mod.

 

når motoren blir rundt 90 grader og oljen ``kjøreklar`` så er olje trykket borte, det forsvinner gradvis idet kjølevannet blir 90 grader, alt dette er under kjøring. motoren har gått 85000km og turboen er ny.

 

når motoren står på tomgang (kald motor) så er oljetrykket på 5, husker ikke om det er bar,psi eller nosånt. og etter alt kjølevannet e 90c så synker trykket til 3 og stiger til 5 igjen ved rusing. men når jeg kjører med bilen og motoren å oljen begyner og bli drifts varm synker det til 0 tar 1 min, slår da av tenninga når den er nermere 1 og venter i 10-15 minutter og olje trykker er oppe på 5 igjen.

 

er det noen som har litt peil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tett oljesil? har du kjørt longlife oljeskift eller oftere? desse motorene tåler ikke longlife og oljeleggering tetter oljesilen. Hvis ikke dette er utbedret på 2000 og nyere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tett oljesil? har du kjørt longlife oljeskift eller oftere? desse motorene tåler ikke longlife og oljeleggering tetter oljesilen. Hvis ikke dette er utbedret på 2000 og nyere?

oljesil og oljepumpe er ny, kjører castrol 10w40 eller 5w40, det er longlife men ljen er ny den og. strax motoren er kalt er olje trykket tilbake igjen...har kjørt 10000 mellom oljeskift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motoren er kald, er oljen kald og tykk. Oljen strømmer dårlig gjennom kanelene så gir stort mot-trykk og dermen viser sensoren 5 bar.

 

Når motoren er helt varm, så er oljen veldig rennende og gir omtrent null friksjon som gjør at den renner lett gjennom og får 0 mot-trykk og da viser olje trykk sensoren under f.eks 1 bar.

 

Når du ruser/kjører motoren leverer pumpa mer olje og oljekanalene greier ikke ta unna alt så da stiger trykket igjen.

 

Så vis den viser 5 bar på kald tomgang, og den viser 4-5bar på f.eks over 2000 rpm er ingenting galt.

 

Min 1.8t viser 5 bar på tomgang men synker til 0.8-0.9 bar på varm tomgang, men ruser jeg pittelitt til f.eks 1200 rpm er trykket 2 bar med en gang så er ikke noe spesielt galt med min vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men trykket på min bil stiger ikke etter at det har sunket ned til null på varm motor. når motoren er varm er og blir den på 0, skal kjøpe olje fra biltema og se om det blir bedre..

 

når motoren begyner og bli 70c eller no synker det til 3 bar, og alt er som det skal være, helt motoren er 90c. Det er ikke før da det går til 0.

 

Men er det noen som vet hva som gjør at det blir helt borte gradvis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg ikke startet den før du har tatt vag-com test og funnet ut hva som er feil, vis ikke får du skru selv eller ha den på verksted. For all del ikke start motoren mer, for havari er mye dyrere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på et manometer på et av uttakene på motoren, fortrinnsvis i toppen og sjekk om det er trykk og at det ikke er måleren din som fusker, evt. giveren...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tatt en vagcom test på møller(drittverksted,søppelservice) og på ett annet verksted. Fikk slettet feil meldinger og lest av nye og de bare viser at det enten er lite olje ogeller trykk.

 

har montert olje trykks manometer mellom olje filter og motor, fra biltema, er sikker på at det funker, har montert det i forbindelse med det hær probleme..

 

og når oljetrykket synker under 2 ved kjøring begyner sammtidig instrument panelet og hyle og olje ikonet kommer frem.

 

 

har ikke kjørt med 0-1 bar olje trykk har slått av motor i det den kommer dit.

 

men takk for svar!

 

tror dere det funker og bytte til no annen olje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har større problem enn oljetype... man kan behandle symptomene, men problemet vil fremdeles være til stede, desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har vag-com i tønsberg og som har lyst til og hjelpe slik at jeg får lest av en 3 gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som råde/ram lager er slitne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uh? de har vel ikke noe med olje trykket og gjøre? eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uh? de har vel ikke noe med olje trykket og gjøre? eller?

 

Klart dem har det. Blir det for stor klaring på råde/ram lager så får du "lekasje" her, og ved sånne symptomer som han forklarer at han har så mistenker jeg straks råde/ram lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. skal sjekke det i morra. men vist det ikke er det, hva kan det da være?

takk btw

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.