Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en 89' Corrado g60/Turbo.

I kveld når bilen stod på tomgang begynte plutserlig bensinpumpa og hvine og surkle som en gal.

Jeg begynte å kjøre for å prøve å bli kvitt lyden og den hosta og harka en del fra motoren (virker ikke som den fikk all bensinen den ville). Men etthvert så kom den, å bensinpumpa holdt kjeft.

(Det er akkurat byttet bensin pumpe på den av forrige eier, og jeg har fått opplyst at den hender den begynner å surkle på rødt, pga formen på tanken så den sliter litt med å få tak i bensina, men nå var jo tanken halv full)

Noen som har vært borti det samme eller har noen teorier om hva jeg burde gjøre?

 

mvh

Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..kan jo være den som sitter i tanken som kødder.. min pumpe står ofte å durer når jeg har skrudd av tenninga..gjort det i 3 år, så kan ikke være noe farlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis på Polo, Golf og Corrado som har en løftepumpe i tanken er det denne som må byttes når pumpen under bilen begynner å bråke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved halv tank eller mindre er det normalt at pumpe under bråker om pumpe i tanken er defekt... prøv "foill" tank.

 

Noen corradoer er og levert med kun 1 pumpe, da sitter det bare pumpe i tanken, ikke sikker på hvilke modeller dette er, men har liggende en corrado bensintank, og der er det kun pumpe i tanken. mener den jeg har stammer fra en 90 mod. ( har tank med komplette bensinslanger, og det går bare slange ut fra tanken,filter, og så vidre frem til motor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.