econ knapp og dårlig lukt i bilen

Anbefalte innlegg

i golf'en har eg ein econ knapp. men slår denne av eller på ac når lyset lyser på den??

når eg trykker på den slik den lyser så kommer det lunken luft og er lyset av så kommer det kald luft.

i tillegg når lyset er på så kommer det ein veldig fuktig ekkel lukt, man blir litt kvalm etter ein stund.

kan det være noko gale med ac anlegget??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt kullfilteret så skal du kjenne at lukta blir bedre og anlegget fungerer bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil hjelpe endel å bytte pollenfilteret ja, hvis det fortsatt er litt lukt så må du rense luftdysene osv

Når econ knappen er på så funker ikke ac. da er det bare vifta som går

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ECON står for Economy regner jeg med. Ac-vifta foran i motorrommet stopper og kompressoren stopper. Motoren jobber litt lettere og det spares litt drivstoff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha. Lærer sålenge man lever. Trode econ var AC jeg. Sitter å forbanner med i Poloen til dama siden det aldri blir kaldt i bilen når jeg setter på econ: haha :

Men det er jo ikke noe AC knapp der. Går den på automatisk da bare jeg setter ned tempen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha. Lærer sålenge man lever. Trode econ var AC jeg. Sitter å forbanner med i Poloen til dama siden det aldri blir kaldt i bilen når jeg setter på econ: haha :

Men det er jo ikke noe AC knapp der. Går den på automatisk da bare jeg setter ned tempen?

Spørs nok det da. Ganske ny Polo eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent faktisk er det vel litt skit og støv og slikt som over tid ligger på AC-registeret inni klimaanlegget som er fuktig (drypper jo under bilen), og når en slår av AC-kompressoren ved å trykke på ECON, så tar det litt tid før dette vannet tørker bort, og det er dette vannet/dampen en opplever som dårlig luft. Og er jo litt skit fra på registeret som lager lukta.

En merker ikke dette til vanlig, siden luftfuktigheten/vannet renner ut av bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs nok det da. Ganske ny Polo eller?

04 mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.