HJELP!Motoren dør ut og fusker under pådrag. 1!,8T

Anbefalte innlegg

På tur hjem fra ferie begynte min audi TT 1,8t plutselig å fjuske fælt, og motoren døde ut, for så å komme igjen. Fusket og hørtes ikke bra ut. Esp lampa begynte å lyse også. Fikk startet igjen, men gikk ikke bra, bare hostet og harket. Fikk litt angst da ; )Lot motoren kjølne, og prøvde å krabbe meg hjemover. Etter en 7-8 mil var alt som før!!! Bilen gikk like godt, og latet som ingenting hadde skjedd. Jeg var svett og hadde jævelig skallebank da; ) Noen som har vært borti dette, eller aner hva som gjorde dette??? Lmm, N75 , lambasonde, coiler, plugger ? Noen som kan noe om dette. ESP lampa lyser fortsatt da....

Takker for ALLE svar : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmengemåler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmengdemåler? mente jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er den ja, hadde forresten kjørt litt hardt i sverige før på dagen da.. Andre forslag?? Smalt litt mer enn vanlig i potta også.. (Totenmodus på) Je blir gla før ælle svar!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpen dump? Sjekket for hull i slanger, falskluft?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min stemme går til Luftmasse måleren ass

ring roar i morgen å få han til å kjøre diagnose på bilen din!

du har vel åpent filter også så da kan jo disse ryke i ny å ne:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det prøving av ny LMM først isåfall. Er vel ikke den første som har hatt dette problemet skjønner jeg ; )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stod du parkert på en ESSO stasjon i Oslo når du hadde disse problemene? Så nemlig en bil, svært lik din og en kranbil her jeg bor...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror ikke problemet ligger i LMM, motorlyset skal ikke komme på om lmm er gåen... vet dette av erfaringer da jeg har kjørt vagcom tester på biler som har hatt gåen lmm og det ikke har vert noe motorlys indikert i displayet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ett rele til motorn kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det er noe rele... men mistenker en coil å fuske litt kansje! prøv med diagnoseutstyr først og fremst for å få en ledetråd... :) slike akutte ting er som oftest en coil eller noe tull med tenning/bensin tilførsel... vag-com hjelper deg nok best på sporet til å begynne med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN esp lamper pleier å lyse når lmm er gått..

derfor jeg tipper dette, men coil er jo en mulighet, men da er det vel mest vanlig att den går på 3 syl osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt mulig Joachim, har ikke vert borti dette selv men vet at coilene på disse bilene er en svakhet, pleier som regel å fuske før dem ryker! om LMM er røket så er det bare å ta den av og på å se om det er noe forskell når du kjører, viser seg kanske fort, -Eller se på luft inn og ut fra lmm, da ser du det med en gang ved bruk av vagcom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stod du parkert på en ESSO stasjon i Oslo når du hadde disse problemene? Så nemlig en bil, svært lik din og en kranbil her jeg bor...

Så bilen din ja! Hadde nesten tenkt å finne ut hvor du bodde og høre om du hadde greie på TTr . hehe Så det var meg ja : ) Litt stressa.. hehe

Har nå feilsøkt litt. Turbotrykk er normalt, ingen lekkasjer på trykk siden. Byttet luftmengdemåler ,ingen endring. Byttet N75, ingen endring, byttet pluggene til nye originale, ingen endring, full tank med 99 oktan bensin, hjalp heller ingen ting.... Den fusker fælt når jeg tramper gasspedalen helt i bunn, men går bedre når jeg er forsiktig..

Har stilt diagnose med vag com (TUSEN TAKK ROAR : )) Men er ingen feil! Nofaults!

Kan det da være coilene?? En som fusker litt feks, men som ikke er helt defekt . Eksosen er foresten uvanelig varm. Tett katalysator ??

Jeg blir litt frustret av detti je!Men håper det kan hjelpe andre med samme problemer ettersom jeg bytter deler og eliminer feil.

Setter meget stor pris på alle svar og all hjelp her!!

Gir håp og bra støtte dette forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om en coil er røket/på tur til å ryke skal man få opp missfire på den sylinderen som har fuska, alt slikt logges i vag com.

har dere lest av de forskjellige verdiene på lmm inn og ut, n75 recycle time under kjøring osv? har dere output testa de forskjellige styringene på vacuumet, sensorer osv? Et tips kan også være å sjekke resirkventilen på begge sidene å se etter treighet i stempelet der, siden du nevner at ved litt gasspådrag får du til å kjøre bilen greit...

Sjekk også verdien på Lambda før og etter katalysator, finner fort ut om det er den.

Håper du blir litt klokere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være coiler eller tenningsmodul...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kjørte og så om det kom opp feilkoder i vagcom,og det gjorde det ikke selv om bilen fusket og hostet . Vi har ikke lest av verdiene inn/ut av komponentene enda. Ha forresten satt inn org resirk uten at det foranderet noe.. Dette må da være en fillefeil! Ingen feilkoder og bilen går og hakker, slokner av på turtall . Har heller ingen lekkasjer på luft/trykk siden, da bilen lader o,8 jevnt, sånn den skal. Har sett over slangene og koplingene 3-4 ganger.Så virker som feilen er en annen plass enn på trykksiden. Tenningsmodul ?? Hmm, vil denne gi feilkoder i vagcom ? Vanntempføler da, er ikke den litt lunefull i disse motorene? Men skal uansett prøve å bytte coiler i dag,eller mandag. Så fort jeg får tak i de!

Så ingen som har tro på katalysator , bensinpumpe/filter? Bilen går godt på høyt turtall vel og merke, den gir ser et par ganger på tur opp og fusker ved pådrag opp til 4000 RPM.

Utrolig irriterende dette.

Noen kloke hoder der ute "VAGGuruer" som kan komme med innspill her,blir hjertelig mottatt : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bilen din ja! Hadde nesten tenkt å finne ut hvor du bodde og høre om du hadde greie på TTr . hehe Så det var meg ja : ) Litt stressa.. hehe

Ja jeg kom gående i det jeg så bilen din stående der, men var litt småstressa selv så rakk ikke dure bortom... tenkte du klarte deg siden du hadde fått bistand fra veihjelp :)

Håper du finner ut av detta da, kjedelig med sånne "usynlige" problemer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prata med Jan Vidar i dag, da var bilen ok igjen. Uff, kjedelig med feil som kjem å går.

Ingen feil i vagcom, og nå er den kunn litt rar på tomgang når ein ruser bilen. Noken som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AKKURAT slik min drev på når gasspieldet tullet dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AKKURAT slik min drev på når gasspieldet tullet dette!

Ja det var det eg lurte på eg og, om det kunne være dårlig. Har prøvd å grunninstille det, men spørs om det trengs ein rens eventuelt om det er ferdigt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min fikk jeg ikke grunnstilt..

renset det, fikk fortsatt ikke grunnstilt, men den gikk da, å to dager etterpå funker det som normalt å da fikk jeg grunnstilt også: p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde så og si det samme, byttet tenningsmodul og det ble bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en tenningsmodul til salgs da? Selv om jeg egentlig tror jeg har en liten vacumlekkasje et sted.. Så var det å finne denne da! Merker faktisk jeg begynner å bli litt smågal i hverdagen her.hehe

Uten forumet hadde jeg vel gått rundt med hjelm, og stanget i alt jeg kom over: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma skjedde med Audi A4 1,8T til broren min var tenningsmodulen som det var feil på. men det kom opp i Vag COM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.