#26 Skrevet August 1, 2008 Har feilsøkt litt mer nå,og byttet coilene. Det var ikke de som var feilen.. Men, det som er rart, er at bilen går nesten normalt nå, så det hjelper jo å bytte div deler her. Men jeg får plutselig mega høyt turbotrykk når jeg ruser den på tomgang! Før max 0,1 0,2- nå lett 0,5- 0,6bare ved å ruse den godt! Har katalysatoren min tettet seg til ??? PS, den fusker fortsatt litt.. hehe fan ; O) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 4, 2008 Hei Jan Vidar ser ut som vi sliter med samme problem.. bare at min går ikke som normalt mer (TTQ 180hk) Skjedde til meg etter jeg chippet bilen min på VACN treffet i begynnelsen av juni. kjørte i ca 5 timer på vei hjem til kristiansund. Jeg har til nå byttet ut plugger, n75 samt kabel. Bilen virker nå bedre. men ladetrykket er der så si ikke mer. Den fjusket fællt når turboen skulle lade virket det som. er fotsatt små antydninger til det samme ved 2 - 3000 rpm. og hopper litt av og til på tomgang. (skal merkes her at LMM ikke var satt på plass etter chipping) Så det blir neste ting jeg skal prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 8, 2008 Har du fått fiksa katten din Jan Vidar? Skal me lese av feilkoder igjen, ta med deg han med a3n. Eg har jo lovd å lese av der og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 9, 2008 Kan vel nevne at tenningsmodulene helst skal byttes når man bytter pluggledninger... Og om dere ikke har prøvd det allerede... så kan dere sjekke for for falskluft ved å spraye startgass rundt innsugsdeler mens bilen går på tomgang og høre etter turtallsforskjeller.... LMM sjekkes som nevnt ved å nappe ut ledningen til den og sjekke om bilen oppfører seg noe anderledes.. gjør den ikke det så er LMM herpa.. Du sier at eksosen er mer varm enn vanlig... det kan jo tyde på at det får for mye luft i forhold til bensin.. og ja, da kan det være bensinfilteret en av feilkildene... Om den er ujevn på tomgang.. prøv å napp ut ledningen til tomgangsregulatoren, den skal ikke dø ut... gjør den det så er tomgangen feil (vet ikke hvordan det lett kan endres på en så ny bil som TT ) og det kan fikses ved å skru på tomgangsskruen. Uansett så kan det kanskje være verdt å skru ut tomgangsjustereren(eller hva pokker det heter igjen ) og sjekke etter gugge og andre urenheter... det vil forårsake ujevn tomgang... Andre ting kan være å sjekke pluggene, korrosjon/dårlig jording og sist, men ikke minst. vakuumslanger o.l.... spesielt til bensintrykksregulatoren...(vet ikke om det er vakuumstyrt på tt, men om det er) Dette er hvert fall ting dere kan sjekke ganske greit uten at det koster dere flesk... og burde igrunn bli sjekka før man bruker penger på nye deler i hytt og gevær på magefølelser Om jeg har skrevet feil e.l. er det bare å rope ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 9, 2008 Kan vel nevne at tenningsmodulene helst skal byttes når man bytter pluggledninger... Og om dere ikke har prøvd det allerede... så kan dere sjekke for for falskluft ved å spraye startgass rundt innsugsdeler mens bilen går på tomgang og høre etter turtallsforskjeller.... LMM sjekkes som nevnt ved å nappe ut ledningen til den og sjekke om bilen oppfører seg noe anderledes.. gjør den ikke det så er LMM herpa.. Du sier at eksosen er mer varm enn vanlig... det kan jo tyde på at det får for mye luft i forhold til bensin.. og ja, da kan det være bensinfilteret en av feilkildene... Om den er ujevn på tomgang.. prøv å napp ut ledningen til tomgangsregulatoren, den skal ikke dø ut... gjør den det så er tomgangen feil (vet ikke hvordan det lett kan endres på en så ny bil som TT ) og det kan fikses ved å skru på tomgangsskruen. Uansett så kan det kanskje være verdt å skru ut tomgangsjustereren(eller hva pokker det heter igjen ) og sjekke etter gugge og andre urenheter... det vil forårsake ujevn tomgang... Andre ting kan være å sjekke pluggene, korrosjon/dårlig jording og sist, men ikke minst. vakuumslanger o.l.... spesielt til bensintrykksregulatoren...(vet ikke om det er vakuumstyrt på tt, men om det er) Dette er hvert fall ting dere kan sjekke ganske greit uten at det koster dere flesk... og burde igrunn bli sjekka før man bruker penger på nye deler i hytt og gevær på magefølelser Om jeg har skrevet feil e.l. er det bare å rope ut Gode tips dette, men ein del av desse blir for eldre bilar enn denne. Det er ikkje vanlige pluggledningar her, coilane sitt rett på pluggane. Tomgang, denne sitt vel i gasspjeldet? Dette har me satt tilbake i grunnposisjon. Men han har fått konstatert tett katt, så eg regner med han begybber der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 9, 2008 Gode tips dette, men ein del av desse blir for eldre bilar enn denne. Det er ikkje vanlige pluggledningar her, coilane sitt rett på pluggane. Tomgang, denne sitt vel i gasspjeldet? Dette har me satt tilbake i grunnposisjon. Men han har fått konstatert tett katt, så eg regner med han begybber der. Hehe, sorry.. det er ikke noen tenningsmoduler på biler med fordeler, så jeg mente pluggledninger/coiler ja du har kanskje en tomgangsbryter på gasspjeldet, men vet ikke tomgangsregulatoren er der.... og det er den jeg mener du skal nappe ut ja Mulig det, du får si i fra hvis det hjelper! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...