Anbefalte innlegg

Funnet mestparten av feila ,Så fort jeg satt inn en orginal hjerne som ikke ladet mer enn det map sensoren klarer,dvs 1,6 bar så gikk bilen helt strålende. men føler at den fortsatt henger litt igjen liksom. ikke mye nå men litt. også ett spørsmål til. med orginalt opsett så har jeg fult ladetrykk mellom 2800 og 3800 en vei. ca 0,9 - til 1bar. men så fort jeg passerer 4000 så detter ladetrykket nesten ned i 0,5??? skal det være sånn? ladetrykket på høyt turtall er veldig lavt, også jager ladetrykket ca 0,1 bar ved fult gasspådrag.? kan dette være for noe?

 

Får også opp feil Short to B+ = Kortslutning mot batteri + . Altså en eller annen plass er det overslag, enten i sensor eller ledningsnett. Men det er også intermittent - kommer og går, så kan jo være litt vrient å finne.Dette gjelder G42 temp sensoren som står på insuget. byttet denne uten at det hjalp noe

 

Noen som har forslag som kan hjelpe meg ?

 

Mvh Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den bytter på Short to b+ og short to ground. ingen som vet hva feilen kan være? er forferdelig irreterende.

 

kan noen hvertfall svare meg på om dette kan være grunn nok til at motoren går i nødmodus\fjusker???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst ingen som vet om motoren går i nødmodus når den får feil på temp sensor i innsuget??

 

Bilen går litt uggent og nykker litt ved full akselerasjon og ladetrykket synker kjapt nedover mot 0,5 bar ved 5000rpm. for visst det ikke er noe vits å fikse dette akkurat nå så legger jeg det litt på hylla midlertidig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok har akkurat funnet ut etter masse lesing på nettet at motoren vil oppføre seg rart visst den får feilkode på denne sensoren. prøvd å bytta den men ingen hjelp. hva kan være galt her? får opp samme feilkoden hver gang uansett hva jeg gjør

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok har akkurat funnet ut etter masse lesing på nettet at motoren vil oppføre seg rart visst den får feilkode på denne sensoren. prøvd å bytta den men ingen hjelp. hva kan være galt her? får opp samme feilkoden hver gang uansett hva jeg gjør

 

Da min bil hadde feil med denne G42 så gikk den ikke helt som den skulle.. mener jeg har skrevet om dette tidligere i tråden din? (annen tråd)

Får du fortsatt feil opp i vag-com etter d hadde byttet denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'som du har lest deg til, den sensoren er med og bestemmer hvor mye trykk hjernen tillater, http://forums.audiworld.com/s4s6/msgs/148740.phtml

 

Du kan jo prøve det som står over her med å teste sensoren med et multimeter, ved 20 grader skal den være mellom 450 og 650 ohm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'som du har lest deg til, den sensoren er med og bestemmer hvor mye trykk hjernen tillater, http://forums.audiworld.com/s4s6/msgs/148740.phtml

 

Du kan jo prøve det som står over her med å teste sensoren med et multimeter, ved 20 grader skal den være mellom 450 og 650 ohm.

 

det er den også! er det som er så rart. har prøvd 2 stykker og kommer feilkode hver gang. spenninga på + og - i kontakten til den gir batterispenning. skal den gi ca 12,3 volt med motor av?

 

begge sensorene målte jeg i ca 20 grader til 510ohm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er den også! er det som er så rart. har prøvd 2 stykker og kommer feilkode hver gang. spenninga på + og - i kontakten til den gir batterispenning. skal den gi ca 12,3 volt med motor av?

 

begge sensorene målte jeg i ca 20 grader til 510ohm

 

Jeg vet desverre ikke noe angående spenningen, men du kan jo prøve å ta ut den store pluggen på hjernen og måle/ohme ledningene mellom kontakten på sensoren i motorrommet og hjernen. Hvis du kikker her finner du oversikt over pinnene på kontakten på hjernen: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html

 

Forøvrig står det også her at kontakthuset på sensoren har ofte dårlig kontakt, dra tilbake gummien som ligger over ledningene og sjekk.

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vairt.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet desverre ikke noe angående spenningen, men du kan jo prøve å ta ut den store pluggen på hjernen og måle/ohme ledningene mellom kontakten på sensoren i motorrommet og hjernen. Hvis du kikker her finner du oversikt over pinnene på kontakten på hjernen: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html

 

Forøvrig står det også her at kontakthuset på sensoren har ofte dårlig kontakt, dra tilbake gummien som ligger over ledningene og sjekk.

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vairt.html

 

tusen takk for hjelp:D skal gjøre dette i dag:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å legge opp ny kabel fra temp sensor og inn til hjernen men hjalp pine ikke det heller!!!! Skjønner faen meg ingenting nå jeg! noen som er flinke og kan finne ut hvilkene kabler som går hvor til denne motoren? Fra temp sensor og videre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen som er flinke med koplinger osv finne ut hvor de 2 stikkene fra luft temp sensoren går hen? den ene går inn på hjernen(44) men den andre vet jeg ikke. er tydeligvis brudd der så må legge begge 2 opp på nytt!!

 

Får kun feilen short to ground nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen som er flinke med koplinger osv finne ut hvor de 2 stikkene fra luft temp sensoren går hen? den ene går inn på hjernen(44) men den andre vet jeg ikke. er tydeligvis brudd der så må legge begge 2 opp på nytt!!

 

Får kun feilen short to ground nå.

 

 

Den andre går også inn på hjernen,

 

30. Ground for Knock sensor #1 and #2 (G66 and G61), Baro sensor (F96), Throttle position pot (G69), Coolant Temp sensor (G62), Intake Sensor (G42), and Coding plug

 

men det er nok er sammenkobling av alle disse en plass, hvis ikke hadde det blitt trangt på den pinnen hvor alle disse møttes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den andre går også inn på hjernen,

 

30. Ground for Knock sensor #1 and #2 (G66 and G61), Baro sensor (F96), Throttle position pot (G69), Coolant Temp sensor (G62), Intake Sensor (G42), and Coding plug

 

men det er nok er sammenkobling av alle disse en plass, hvis ikke hadde det blitt trangt på den pinnen hvor alle disse møttes :)

 

 

så er det nå bare å finne hvor da :( prøvde også å jore den rett i karosseriet men fikk samme feilen:| hjernen fikk det ene signalet inn på stikke 44 og den andre til jord. men virka ikke det heller :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feilen :D så tråden kan slettes ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva var det som feilet da? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva var det som feilet da? :P

 

jordet andre del av temp måleren på pinne 30 på hjernen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pinne 30 er visst felles jord for både vanntemp og luft temp måleren ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.