#1 Skrevet Juli 24, 2008 Skulle ut å kjøre i dag, rygget ut fra parkeringsplassen og kjørte fram foran huset. og satte bilen i fri. Når jeg skulle kjøre videre skulle jeg sette den i 1 gir, da er det ingen motstand, samme på 2 gir. 3,4,5,6 og revers fungerer. Noen som vet hva dette kan være? Bilen er Audi s3 01 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2008 kan jo virke som at det er ett stag som er løsnet eller liknende. kom det plutselig ? virket girene dagen før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2008 Giret virket da jeg rygget ut fra plassen og kjørte til huset. Når jeg skulle videre derfra virket de ikke lenger. Så var plutselig ja:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2008 sett litt på den idag og staga på gearkassen sitter der de skal. får den ikke i noen gear nå.. noen som vet om det kan være noe så banalt så mangel på hydraulikkolje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2008 Ingen som vet noe? Giren står helt fast i fri, ingen mulighet for å rikke den annet enn litt forover og til sidene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 30, 2008 Dra opp pløsa rundt girspaken å sjekk om kula på girspaken sitter nedi sporet sitt der. Hadde samme problem på A4'en til min mor, da var det denne som hadde hoppet utav... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 30, 2008 den sitter nedi sporet... og staga fremme på girkassa virker og som sitter som de skal.. går an å røre på girstanga men den går ikke opp eller ned i gira. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2008 Noen som vet noe? Som går ann å sjekke før den blir kjørt på verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2008 Høres ut som giroverføringer.. Hvis du har tilgang på bukk, få den opp og sjekk stagene til giroverføringa ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 3, 2008 Høres ut som giroverføringer..Hvis du har tilgang på bukk, få den opp og sjekk stagene til giroverføringa ! Hatt bilen oppe, men er ikke så lett og se disse da eksos går under. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 3, 2008 Du skal jo kunne se om det rører seg på gir-shifteren som er montert på girkassa..hvis det ikke er det så må jo feilen ligge mellom girspake og kassen, noe som er forholdsvis enkelt. Hvis det derimot rører seg på girkassen, så er det vel egentlig fornuftig å tenke overføringer inni kassa. det er jo endel duppeditter inni der, og da er det uansett opp til deg om du vil sitte ved kjøkkenbordet å plukke tannhjul, lager og foringer.. edit: det skal vel være noen plastikkgreier som henger på den "gaffelen" som velger girene også. Kan det være at disse har ramlet av? iom at det skjedde så plutselig tenker jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 3, 2008 Du skal jo kunne se om det rører seg på gir-shifteren som er montert på girkassa..hvis det ikke er det så må jo feilen ligge mellom girspake og kassen, noe som er forholdsvis enkelt. Hvis det derimot rører seg på girkassen, så er det vel egentlig fornuftig å tenke overføringer inni kassa. det er jo endel duppeditter inni der, og da er det uansett opp til deg om du vil sitte ved kjøkkenbordet å plukke tannhjul, lager og foringer.. edit: det skal vel være noen plastikkgreier som henger på den "gaffelen" som velger girene også. Kan det være at disse har ramlet av? iom at det skjedde så plutselig tenker jeg.. Er 2 skruer nede på bånn av gir stikka. Disse er torx, klarer ikke å få disse opp, noen tips der? Gaffelene sitter godt på, så det er ingen problem. Så det ligger antageligvis i mellom. Men vil jo ikke si at dette er forholdsvis enkelt:) Da det er ganske godt gjemt innimellom der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 3, 2008 Har du overføring med kabel eller med stenger? er det en slik: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A3/2001/209/55/2573818/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 3, 2008 Har du overføring med kabel eller med stenger? er det en slik: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A3/2001/209/55/2573818/ det er slik ja, men får ikke av de to torx skruene på toppen av kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...