Oslo: Der Værste - Tråden om Christer og Johan`s mekkelokale

Anbefalte innlegg

Da er maler bestilt opp til uken , må ju være lyst og fint i våres nye fasiliteter. I tillegg 8 nye lys armaturer som skall opp ! Nå skall det lyse hvertfall langt ut til småtimene hi hi hi..

 

Gleder meg og få inn DKV'n :) ferdigstille før Gatebil i september.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilt maler? Driter dere penger eller. Maling klarer dere da fint å fikse selv. Dere 2 hadde da malt det lokalet der 2 strøk fint på 1 dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilt maler? Driter dere penger eller. Maling klarer dere da fint å fikse selv. Dere 2 hadde da malt det lokalet der 2 strøk fint på 1 dag.

Hemmeligheten er gode kontakter og litt byttedealer her ;)

Men maleren er i familie, så ikke så veldig dyr ;) Men Johan skal male han og.. jeg kan heller pusle med andre ting som bygge hyller el slikt.. Maling er kjedelig ass.

 

Men greit å legge litt tid og penger i et sted vi kommer til å bruke mye av fritida vår i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er heeeelt enig! Hadde jeg kunnet bytte bort malejobben som venter på meg hjemme i rekkehusleiligheten hadde jeg gjort det på flekken :)

 

Det er nå egentlig bare å vente på innflyttingsfesten, eller....? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå egentlig bare å vente på innflyttingsfesten, eller....? ;)

jupp, den kommer.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til nabolaget! Johan har jo vært inne på tanken å flytte inn på området før;)

 

Isolasjon er oppskrytt.. Kulde er en meget god motivator for å arbeide og ikke preike, men det skal sies at den dreper litt lysten på å i det hele tatt dra på værste vinterstid! Håper dere får det godt og varmt slik at vi kan komme innom og varme fingrene når kulden kommer for fullt:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå egentlig bare å vente på innflyttingsfesten, eller....? ;)

 

Den vil vi alle være med på :D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med lokalet ;) Hørte noe snakk om innflyttningsfest også? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til nabolaget! Johan har jo vært inne på tanken å flytte inn på området før;)

Isolasjon er oppskrytt.. Kulde er en meget god motivator for å arbeide og ikke preike, men det skal sies at den dreper litt lysten på å i det hele tatt dra på værste vinterstid! Håper dere får det godt og varmt slik at vi kan komme innom og varme fingrene når kulden kommer for fullt:p

;) det kan dere nok gjøre vøtt..

Den vil vi alle være med på :D:D
Gratulerer med lokalet ;) Hørte noe snakk om innflyttningsfest også? :P

Skulle ikke være noe problem det :D

Kommer nærmere info om dato for "innflyttingsfest".. må bare ha litt flere ting på plass først der :)

 

En annen kjip ting som har dukket opp her er at det gulvet fra garasjegulv.no ikke kan brukes før evt gulvet er helt 100%.. noe det ikke er.. Så vi sitter på gjerdet og vurderer om vi ska svi av x antall K for å gjøre dette, men siden eier av nygget ikke er særlig intr å være med på "spleiselag" på slikt.. er det en usikker skjebne for gulvet..

 

Men bukkene skal inn uansett nå, så gleder meg masse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) det kan dere nok gjøre vøtt..

 

 

Skulle ikke være noe problem det :D

Kommer nærmere info om dato for "innflyttingsfest".. må bare ha litt flere ting på plass først der :)

 

En annen kjip ting som har dukket opp her er at det gulvet fra garasjegulv.no ikke kan brukes før evt gulvet er helt 100%.. noe det ikke er.. Så vi sitter på gjerdet og vurderer om vi ska svi av x antall K for å gjøre dette, men siden eier av nygget ikke er særlig intr å være med på "spleiselag" på slikt.. er det en usikker skjebne for gulvet..

 

Men bukkene skal inn uansett nå, så gleder meg masse :)

hvorfor gjøre det så dyrt? er det veldig skjevt, må det pigges opp?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) det kan dere nok gjøre vøtt..

... har dukket opp her er at det gulvet fra garasjegulv.no ikke kan brukes før evt gulvet er helt 100%.. noe det ikke er..

 

 

De skriver jo dette på sidene sine da.

 

"Det spiller ingen rolle om underlaget er gammelt eller nytt, jevnt eller ujevnt - med Kiwi Tile ser det like flott ut uansett!"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor gjøre det så dyrt? er det veldig skjevt, må det pigges opp?: klø :

Er så mye rart av blanding av olje/epoxy/maling osv.. på det gulvet at det må støpes nytt gulv oppå det gamle for at det skal bli 100%.. men er kostbart, og heller nok rimelig for at vi bare dropper å gjøre noe med gulvet.. billigst og kanskje best siden huseier ikke vil delta i å delvis" sponse kostnaden med avslag i husleia.. Vil jo egentlig bruke minst mulig penger på et lokale som aldri blir vårt eget uansett..

De skriver jo dette på sidene sine da.

 

"Det spiller ingen rolle om underlaget er gammelt eller nytt, jevnt eller ujevnt - med Kiwi Tile ser det like flott ut uansett!"

Stemmer nok at det ser flott ut ja, men gulvet her er ikke akkurat veldig ille.. og med de prøvene jeg har fått fra garasjegulv.no fant jeg ut at det ikke blir så veldig suksess når det er høydeforskjell på enkelte steder i gulvet og småkanter i skjøter osv..

 

Men over til noe possitivt, så kommer Elektrikkeren nå på fredag og fikser opp resten av kontakter osv.. Blir nice :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det maling til uka stikker til hjemmelandet imorgen og henter , pensler og materiell er fikset så medhjelplige personer søkes før og male en skvett :) hi hi.

 

Blir tur på Biltema i helga også alltid noe gøyalt der som kan brukes i garasjet ! :P

 

Vi kjør.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det maling til uka stikker til hjemmelandet imorgen og henter , pensler og materiell er fikset så medhjelplige personer søkes før og male en skvett :) hi hi.

 

Blir tur på Biltema i helga også alltid noe gøyalt der som kan brukes i garasjet ! :P

 

Vi kjør.: rock :

 

Biltema i helgen? Forventer da og se deg på rudskogen? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si fra hvilke(n) dag(er) dere skal male, så er det ikke umulig at jeg kan bli med å hjelpe : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jobbet som tømrer og total renovert gulv før(Pigging av gulvet og støping av gulv, fliselegging..you name it) Jeg kan evnt ta en tur opp og ta en titt på gulvet og gi dere en hjelpende hånd med gulv problemet hvis det ønskes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si fra hvilke(n) dag(er) dere skal male, så er det ikke umulig at jeg kan bli med å hjelpe : ja :

Takk :) Skal få satt en dag vi skal male og legge det ut her.

Vi err takknemmelig for all hjelp vi får :)

Jeg har jobbet som tømrer og total renovert gulv før(Pigging av gulvet og støping av gulv, fliselegging..you name it) Jeg kan evnt ta en tur opp og ta en titt på gulvet og gi dere en hjelpende hånd med gulv problemet hvis det ønskes?

 

Gjerne :D Skulle iallefall fått fiksa litt på innkjørselen.. prøve å få den "lave biler"-vennlig.. ikke store kanten nå, men bør nok gjøre noe der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yup..Jeg kan komme en tur innom en dag du/dere er der. Jeg har værste oppe der selv så er ikke lange turen :P du kan jo enten sende meg en PM her eller ringe meg på 40247317, så kan vi avtale en dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si fra hvilke(n) dag(er) dere skal male, så er det ikke umulig at jeg kan bli med å hjelpe : ja :

 

Det blir litt Dugnad med maling og slikt i kveld :)

Alle som har lyst å komme innom å skravle litt, el hjelpe til er hjertlig velkommen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

påtide :P

 

er løftebukker på plass enda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

påtide :P

 

er løftebukker på plass enda?

Løftebukkene er ikke kommet enda :( :( Har ringt og gitt litt kjeft i dag... : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpt inn tinga og smurt med primer? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpt inn tinga og smurt med primer? :)

Tenkte å kjøpe inn dette i dag ja, men ikke rukket det enda :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er lokalet litt hvitere.. (jeg og.. hehe..)

Men vi skal ha minst 1 strøk til for å få det enda bedre.

Johan truer med å male taket.. men da melder jeg meg ut den dagen.. hehe.. tak er "inte fint" å male :D

Får heller montere litt hyller den dagen jeg ;)

 

Nærmer seg nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løftebukken er kommet, MEN.........&¤%¤/&%"!#"&¤#"¤#!"#¤#"!#!"%¤#%#"%¤%!"%/%¤"¤#!"#!"# det garasjegulvet er jo helt ubrukelig :( Var 3,5 cm høydeforskjell mellom søylene som står 2,6m unna hverandre + kun 9 cm betong !! Og armering i gulvet er uviss..

 

: gråter : FAEN !!

 

Så da måtte vi avbryte montering gitt... :( og knaker ut løsning nå--

 

Nesten så det blir vurdering av støping av hele gulvet, for det er nesten like billig som å Skjære ut feltene rundt bukken og armere og støpe opp en platting rundt bukken.

Samt støper man opp enkelte felg av gulvet, vil jo det bli enda mer "jojo" effekt med høydeforskjell.. = "inte fint"

Har tatt en prat med Utleier, og hvis vi støper hele gulvet, får vi igjen noe av kostnaden i form av lavere husleie en stund.

 

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

 

Alle gode råd/innspill tas imot nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.