Anbefalte innlegg

Jeg hadde nettopp bilen på service og fikk den "hyggelige" beskjeden om at girkassen må overhales... Har fått pris på dette som blir 25k + mva for selve overhalingen, samt en dags arbeid for å få kassen ut (ikke sikker på om prisen gjaldt for å få satt den inn igjen)

Har tatt en liten titt på nett og funnet en brukt kasse som er kjørt 112 000 og er 01 modell. Denne er nok ikke overhalt, men prisen på denne er ca. 10500,- + frakt og mva.

En overhalt kasse vil vel uansett være best, men i forhold til pris, vil det være verdt å satse på den brukte kassen?

Bilen er chippa med en TS Racing chip og er kjørt ca. 148 000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var faktisk innom og titta på den linken tidligere :)

Nå er ikke jeg noen mekaniker, men karene på Kvål Auto mener at det er slitasje på den og at den må overhales. Merker jo selv at den av og til slurer og og gir mellomgass mellom girene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få sjekka litt priser rundt om, mener jeg fikk pris på ca 20.000 for overhaling av kasse.. Snakk med noen drosje eiere f.eks og hør hvor de får overhalt kassene på taxiene sine, de har gjerne noen kontakter som vet hva de gjør men som ikke nødvendigvis står oppført i gulesider under "overhaler audi automatkasser"..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Men dere mener at det ikke vil lønne seg å hente den brukte kassen fra Tyskland uansett? Det vil jo ca. bli 1/3 eller i verste fall halv pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du vil trolig havne i samme sitiuasjon før eller senere.. Sliten eller defekt kasse og påtide med overhaling.. Si du klarer å få kassa overhalt for 25000.- totalt, da kan du kjøre med chip og god samvittighet.. "Ny" brukt kasse og chip vil ikke gjøre at du sover noe særlig bedre om natta..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel blir jo betydelig mer enn 25k. 25k + mva blir 31250,- + iallfall en dags arbeid er vel 8k, så 40k er vel mer korrekt å si... De som selger kasse, kan ordne alt for ca. 17k hvis jeg kjører bilen ned til Tyskland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, sjekk mer enn en kandidat for jobben så skal du se at prisen går ned.. Lykke til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takk :)

Hmm.. Hvordan er det med retting og omlakkering i Tyskland? Mye billigere enn her hjemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.