Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si meg om det noen forskjeller i bak stilling, mellom gt,gti, 16v og g60

på en 2 golf?

 

Og det samme for 1 golfene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel flere forskjeller på disse bilene...

 

mk1 og mk2 har svært lite til felles, mens det mellom de ulike mk2 er mindre forskjeller.

Hva som går om hverandre på mk2 vet jeg ikke.

 

Hvis vi vet litt mer om hva du tenker på så er det lettere å svare...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker på om det er kraftigere bakstilling/ bakaksel på en gti vs en gt osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian Eidem

Tenker på om det er kraftigere bakstilling/ bakaksel på en gti vs en gt osv.

 

Golf 1 og 2-bakstillingene går ikke om hverandre, om det var det du lurte på.

På Golf 1 er bakstillingene like på alle. GTI-modellene har et stabilisatorstag/krengningshemmer festa på utsiden med klammer.

 

På Golf 2 er stabilisatorstaget felt inn inni selve røret som bakstillingen består av. Vet i alle fall at G60-Golfen har grovere stab-stag foran enn de andre GTI'ene. Hvorvidt det er noen forskjell på GTI og 16V aner jeg ikke.

 

En tysk kamerat av meg hadde godkjent sin GT-Special (1989-modell) med G60-motor. Eneste endringa han gjorde på bremsene var å montere borra og slissa Sandtler-skiver. Ellers var bakstillinga urørt og det gikk rett igjennom.

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, takk.

Ja vet at ikke 1 og to går om en annen :)

Men jakter på bedre vei grep, elsker å kjøre 16v'n

min, men er litt lei av at rumpa begynner å komme hver gang en presser den litt:D

Har hørt om folk som sveiser inn doble stag i bak akselen, for å stive den.

Så da bilen min er bygd om fra en GT til en 16v lurte jeg på om det kanskje var en svakere GT bakstilling der, kontra en org. 16v

bakstilling der eller om det fantes noen bakstilling som er stivere

org.

 

Og ettersom jeg har en 1 golf også som slenger like mye med rumpa :D så lurte jeg på det samme der også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.