Anbefalte innlegg

Startet opp S2'n igår og kjørte litt med den etter en liten operasjon i vinter. I det man trykker inn gassen så kutter det/hakker, den rekker ikke få bygd ladetrykk før dette skjer. Såvidt bortpå gassen også hoster den. Er det noen kloke hoder som kan hjelpe her?

Har søkt å leste litt, men det var ikke så greit å trekke noen konklusjoner utifra det jeg leste. Ser en del har skrevet LMM, men det er jo default svaret mange ganger føler jeg her inne om enten lakken er matt eller motoren ikke går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM er 'default svar' av en grunn ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig plugger F5DPOR? Gamle plugger?

Bensintrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM er 'default svar' av en grunn ;)

 

Ja forstår det;) Skal prøve ut litt mere idag og sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gi deg et bedre svar; det Roger nevner over her er første sjekk. Fordelerlokk og ny rotor er også relativt rimlig (rundt 5-600 hos møller) og greit å bytte om det fortsatt er det gamle som sitter på. Sjekk pluggledningene for sprekker og se på plugghettene etter tegn på overslag.

 

Du har nye pluggledninger fra 034 på døra for rundt 1500,- med frakt og moms.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gi deg et bedre svar; det Roger nevner over her er første sjekk. Fordelerlokk og ny rotor er også relativt rimlig (rundt 5-600 hos møller) og greit å bytte om det fortsatt er det gamle som sitter på. Sjekk pluggledningene for sprekker og se på plugghettene etter tegn på overslag.

 

Du har nye pluggledninger fra 034 på døra for rundt 1500,- med frakt og moms.

 

Har ny fordeler,pluggledninger og plugger, saken går videre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde en tur med LMM frakoblet. Føler ikke at det var noe særlig forskjell.

 

Har byttet plugger, men bilen lugger fremdeles.

 

Kan det være LMM som gjør at bilen lugger/kutter så voldsomt?

 

Smeller litt i eksosen, og får ingen ladetrykk, men turboen snurrer.

 

Bilen går ikke på tomgang alltid heller. Kan det være tomgangsregulator i sammen med noe annet som gjør dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det ikke er stor forskjell med frakoblet LMM bør du nok prøve med annen LMM. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som defekt LMM mener nå jeg :) Forrige eier på min bil hadde lignende symptomer, der LMM var synderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan koble av kontakten på tomgangsreg og prøve bilen en tur også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått prøvd en flett ny LMM, og jaggu hjalp ikke det!

MEN! Tomgangen er ikke alltid med,ergo den dør ut noen ganger,må liksom hjelpes på plass med gassen. Er det tomgangsreg som gjør dette? Det sitter resirkventil der så den er ikke åpen nå lenger som den var når jeg kjøpte bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan være. Prøv å koble av ledningen til tomgangsreg og kjør en tur..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan være. Prøv å koble av ledningen til tomgangsreg og kjør en tur..

 

Hvor kan jeg få tak i en kjapt og billig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min kutter mellom 3 og 4000rpm og puttrer og smeller i eksosen.. lest i en del andre tråder nå at det kan være lmm.. hvordan ser man om den er gåen,hvis det er mulig og se i det hele tatt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å koble av ledninga og se om motorgangen forandrer seg. Til deg som hadde tomgangsproblemer så er det bare å skru av tomgangsregulatoren og fylle den opp med blårens eller aceton eller lignende, tette åpningene og riste. Det du tømmer ut første gangen ligner mest på en tykk grøt-aktig substans som minner om gammel kaffe, og så blir det blankere og blankere. Til slutt er den ren innvendig og da tenker jeg tomgangsproblemet ditt er borte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min lmm er gåen :P

Så takk for tips i tråden, jeg fant ut da jeg nappet ut ledningen til lmm og den var helt lik,samt at jeg lånte med meg kompisen min sin så jeg har en bil som er normal og kjøre til jeg får tak i en ny/brukt en..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt tomgangsreg. Vet at dette har vært gjort tidligere på akkurat denne bilen, mener å huske at den hadde noen samme symptomer da også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er løst for min del for en tid tilbake;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.