Bensintrykket synker, hjeeelp!!!!!!

Anbefalte innlegg

Har en Audi 80 cab m/2,3 NG motor. Den starter fint og går normalt når jeg starter på kald motor. Den går også utmerket mens den er i drift. Når jeg så stopper motoren ( varm )å starter den med en gang, så starter den. Men venter jeg 5 - 10 min, så vil den ikke før etter 3 - 4 forsøk. Det de fant ut på verkstedet, var at bensintrykket sank etter at motoren stoppet.

Det vil si at; på kald motor er det kaldstartdysa som gjør at den starter med en gang, og når den blir varm, virker ikke den dysa, men er da avhengig av korrekt bensintrykk. De mente at returtrykkventilen på bensinpumpa var gåen. Jeg har nå skiftet den bensinpumpa, men feilen er dær fortsatt. Noen som har tips??

Jeg har sjekket hele innsprøytsystemet, men finner ikke noen lekkasjer. Det lukter heller ikke bensin noen plasser. Hva/hvor kan det være lekkasjer? Blir veldi glad for tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan man få sjekket om ei dyse lekker? Er det mulig å gjøre uten å demontere masse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan man få sjekket om ei dyse lekker? Er det mulig å gjøre uten å demontere masse?

Starter bensinpumpa når du setter nøkkelen i og vrir et hakk eller går den ikke før motoren kinner? Skal vel kunne dra ut ei dyse uten problemer og sjekke dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa går når tenninga blir slått på. Men må vel demontere innsug for å få ut dysene, disse er vel presset inn, og sitter vel godt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa går når tenninga blir slått på. Men må vel demontere innsug for å få ut dysene, disse er vel presset inn, og sitter vel godt?

Mulig du må av med det på NG motoren.De kan sitte godt men det går vanligvis greit å dra dem ut:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, men tenkte på om det er mulig å sjekke om hvilken dyse som lekker, ved å ta ut plugga å sjekke om det er fuktighet inne i sylinderen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, men tenkte på om det er mulig å sjekke om hvilken dyse som lekker, ved å ta ut plugga å sjekke om det er fuktighet inne i sylinderen?

Det vet jeg faktisk ikke. Håper noen som vet svarer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva denne akkumulatoren mellom bensinpumpa og bensinfilteret har til oppgave???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme probleme på min forrige bil.. A4 b5

Der var det en slange fra pumpa som hadde sprukket..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet mer om dette med den akkumulatoren??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er også akkumulatoren skiftet, men ingen forandring. Dette med at motoren ble tung å få start på når den er driftsvarm, skjedde etter jeg skitet bensinmengdefordelerern i påska. Skifta mengdefordeleren komplett med alt tilbehør som er montert oppå lokket til luftfilterboksen. Den starter fint på kald motor, men harker litt til å begynne med, så går den helt fint. Men det lukter litt sånn uforbrent bensin og så ryker det litt ekstra av eksosen med det samme den starter. Det gjør det faktisk også på varm motor i det den starter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel slik att k-jetten skal ha ett minimum holde trykk for att bilen skal være god og starte. Det skal sitte en ventil enten ned i tanken eller annet sted som skal forhindre dette. Hjelper ikke det så må dyser og annet ut for og se om de lekker.

Dette er små lekkasjer og som regel innvendig så en ikke ser feilen. Når trykket er borte så blir lekkasjen borte.

Driver og skifter pumepe på min c4 og der sitter denne akkumulatoren i pumpe armaturen ned i tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skiftet såpass mye på min bil nå, at jeg kan ikke fatte hva som lenger er problemet. Problemene med at den ikke vil starte på varm motor, skjedde etter at jeg byttet ut bensinmengdefordeleren med en annen brukt. Jeg fikk i det minste motoren til å gå skikkelig, fra kaldstart og mens jeg kjører-bare ikke når den skal startes på temperert motor. Etter alle delene jeg har kjøpt ny siden da, og enda ikke har fått dette til, har jeg nå bestilt ny bensinmengdefordeler ( kr. 11.000.- ) så får vi se hva utfallet blir. Mener dette er verdt det, såfremt det blir okey nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.