#1 Skrevet Juli 25, 2008 Hei jeg har en audi 80 1,9 TDI avant 93 modell som plutselig har fått en rar feil Plutselig ruser den seg opp på tomgang og temperaturen stiger til 100grader. Gir seg ikke om den får stå og "hvile" på tomgang heller. Må fysisk stoppe og starte bilen igjen for att det skal gi seg.. Noen som har noen ide om hva dette kan være? I vinter hadde for øvrig bilen en drifts temperatur nærmere 80 enn 90 grader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2008 Det første jeg ville kontrollert er at registerrem er normalt stram. Her kan det være slakk rem og derav pumpe ute av stilling, og dessuten kan slakk rem være fatalt dersom strammeren er helt løs. Dessuten er det vel rimelig enkelt å inspisere remma på disse. Nå er det sommertid og det kan ta litt tid før du får noe respons her, så det er i allefall smart med en mer informativ overskrift hvis folk skal gidde å klikke seg inn her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2008 Det skal inspiserers med en gang jeg står opp i morra. Takker for tips. Har og en mistanke om at Luft mengde måler'n min er koko. Sida om jeg har fult pådrag, for eksempel ved forbikjøring, så er det fult drag med en gang, så holder den igjen før det igjen drar avsted før jeg må gire 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2008 Ryker den mer under pådrag enkelte ganger og rykker og napper? Muligens en gåen nåleløftesensor ( i toppen på dyseholder nr.3, må bytte hele greia). En diagnose med Vag-Com hadde hjulpet mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2008 Kan også sjekke timing på dieselpumpa med VAG-COM, kan være noe der eller som nevnt med registerreim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2008 Bilen har akkurat vært inne på audi for en garanti sak på en annen reparasjon. Det ble da ikke funnet noen feil på bilen. Den ryker under pådrag ja.. ganske kraftig også... Men ikkenoe rykking nei.. bare det att den holder litt igjen før draget kommer for fult. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 25, 2008 Holder en knapp på nåleløftesensoren, og denne gir feilmelding som kan leses ut ved diagnose. Har de tatt diagnose etter at du har fått disse problemene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2008 Ja jeg hadde bilen på audi på jessheim på mandag. problemene har vært der en måned ca.. litt i overkant kanskje-. og de fant ingen feilkoder på bilen annet enn airbag lampa som bilen var der for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2008 Ingen slakk og finne i reg reim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...