Demper som sitter fast, tips ønskes.

Anbefalte innlegg

Driver og monterer sports dempere og senke fjærer på scirocco'n.

Har fått byttet alle steder untatt på høyre side bak. Den siste skruen jeg skulle løsne går det bare ikke å få ut.

 

Skruen eller bolten jeg har problemer med er den som fester demperen til bakstillingen (nederst på demperen).

Har fått av mutteren, men bolten sitter fast i den lille sylinderen som går gjennom demper foten. Jeg kan med andre ord vri bolten en kvart omdreining rundt før mottstanden i gummien rund blir for stor. Litt av problemet er at det er så fordømt trangt der. Kommer nesten bare til med fast nøkkel.

 

Noen som har vært borti dette, eller har noen idee om hvordan jeg kan få løst problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etpar måter:

1. Brenn ut gummiforingen og dra av hylsa etterpå.

2. Verktøykasse på boks. Mye og lenge. (minst 2-3 dager!) Deretter noen velretta slag så du får lysnet rusten mellom hylse og bolt.

HDH,

Bjørn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller hammer og dor/skrujern, og slå hele bolten rett igjennom. Pass på så du ikke får hele bakakslingen i panna da ;)

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint å brenne av foringa vertfall,har måttet gjøre slikt selv noen ganger på ting som sitter fast,mye rustløser å voldta den med hammer først,går ikke det,så BRENN!!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kristofersen

Funker fint å brenne av foringa vertfall,har måttet gjøre slikt selv noen ganger på ting som sitter fast,mye rustløser å voldta den med hammer først,går ikke det,så BRENN!!:)

 

jeg liker ikke helt tanken dersom det er en gass-støtdemper som sitter fast jeg da. Gass under trykk og varme er sjelden en god kombinasjon.

 

Jeg vil anta Fred har skrudd av mutrene som sitter på toppen av støtdemperen. På den måten henger bakakslingen "løst", kun festet i et punkt på hver side til karosseriet (en form for bærearm). Da er det mulig å bevege på demperen, og kanskje da få tatt ut denne mutteren. Å få ut mutteren uten å ha løsnet i toppen kan være kinkige saker.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

jeg liker ikke helt tanken dersom det er en gass-støtdemper som sitter fast jeg da. Gass under trykk og varme er sjelden en god kombinasjon.

 

Jeg vil anta Fred har skrudd av mutrene som sitter på toppen av støtdemperen. På den måten henger bakakslingen "løst", kun festet i et punkt på hver side til karosseriet (en form for bærearm). Da er det mulig å bevege på demperen, og kanskje da få tatt ut denne mutteren. Å få ut mutteren uten å ha løsnet i toppen kan være kinkige saker.

 

mvh

EW

 

Godt poeng, men det er olje dempere jeg har.

Har løsnet demperen i topp ja, så den er løs og kan beveges veldig lett. Var heller ikke noe problem å få mutteren av feste bolten.

Men det er altså bolten som sitter fast i hylsa i demperen.

Bolten bever seg fint der den går gjennom bakstillingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.