4-eked multifunk.ratt -> 3-eked S-Line ratt?

Anbefalte innlegg

Blir muligens en B6 på meg med ett 4-eked multifunskjonsratt,men JEG vil ha det 3-ekede rattet,men får man dette med multifunksjonknapper også? : klø :

Slikt sitter i bilen:

Audi3web.jpg

Evt om man får inn ett B7 rattet m/airbag og multifunk.knapper som går rett inn i B6`n?

Eller om man bare kan droppe og ha de knappene tilkoblet og kjøpe ett S-Line 3-eked ratt? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette her?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel å betegne som et "Inge Opland-spørsmål". Tror du må smøre deg med tålmodighet til "etter stranda"-tid;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel å betegne som et "Inge Opland-spørsmål". Tror du må smøre deg med tålmodighet til "etter stranda"-tid;).

Hehe.. : smil :

Ja,regnet nesten med at dette var ett Inge Opland spm,venter spent. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir muligens en B6 på meg med ett 4-eked multifunskjonsratt,men JEG vil ha det 3-ekede rattet,men får man dette med multifunksjonknapper også? : klø :

Evt om man får inn ett B7 rattet m/airbag og multifunk.knapper som går rett inn i B6`n?

Eller om man bare kan droppe og ha de knappene tilkoblet og kjøpe ett S-Line 3-eked ratt? : klø :

Det 3-ekede rattet til A4 B6 S-Line med multifunksjonsknapper passer rett inn i bilen. Det trengs koding av airbag og multifunksjon fordi rattet blir byttet.

Et ratt fra A4 B7 vil passe fysisk men du vil ikke få airbag og knapper til å virke pga. annen type styreenhet for rattstammeelektronikk og 2-sone airbag på B7 mot 1-sone på B6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr dette at alle funksjoner på det nye rattet blir å virke? hørte om noen som haddet dette, men knappene ble feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det 3-ekede rattet til A4 B6 S-Line med multifunksjonsknapper passer rett inn i bilen. Det trengs koding av airbag og multifunksjon fordi rattet blir byttet.

Et ratt fra A4 B7 vil passe fysisk men du vil ikke få airbag og knapper til å virke pga. annen type styreenhet for rattstammeelektronikk og 2-sone airbag på B7 mot 1-sone på B6.

Ok,men kan jeg droppe og bruke ratt med multifunk.knapper da? Bare montere ett S-Line ratt uten knapper? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr dette at alle funksjoner på det nye rattet blir å virke? hørte om noen som haddet dette, men knappene ble feil..

Knappene må sikkert kodes om med VAGcom. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 eket med multifunksjon? hvordan ser det ut? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det lurer jeg på også:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som dette men litt annen form på airbagen. Eller tar jeg helt feil: flau : her at man ikke fikk 3-eket sportratt med multifunksjon til A4 B6, bare til A4 B7.: klø :

IMG_7801.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som dette men litt annen form på airbagen. Eller tar jeg helt feil: flau : her at man ikke fikk 3-eket sportratt med multifunksjon til A4 B6, bare til A4 B7.: klø :

jeg trodde ikke at jeg skulle si dette noengang nei, men du tar feil (tror jeg) :)

hehe...

Har kun sett 3 eket med hendel til girskifte, ikke multifunksjonsknapper.

Det på bildet er kun til B7 ja, med mindre du tyvkobler airbagen litt (pga single-stage/dual-stage forskjellene)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til B6 får man ikke multifunksjon på 3-eiket ratt, kun rattgiring.

Hvis du vil bytte til 3-eiket må du skifte ledningsnett til airbag. Tror det koster 200-250,-

Hvilket du skal ha avhenger av hvilket ratt man kjøper, det er forskjeller her også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,da er det oppklart. :D: rock : Blir til at jeg monterer inn ett 3-eked S-Line ratt UTEN knapper,trenger jeg da altså og bytte ledningsnett til airbag? I fra instrument og til Airbag da eller? :)

PS:Uansett skal det STYGGE 4-eked rattat bort,i hate it! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du må bytte ledningsnett likevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,du vet ikke delenr på ledningsnettet? Rattet/Airbag`n blir uansett i fra B6 S-Line.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 2-3 forskjellige. Si fra til meg når du har funnet et ratt(trenger delenr fra dette) så skal jeg finne fram et delenr til deg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 2-3 forskjellige. Si fra til meg når du har funnet et ratt(trenger delenr fra dette) så skal jeg finne fram et delenr til deg:)

Supert,da gjør jeg det! : rock ::tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her tok jeg vist feil ja: flau :. Var ganske sikker på at jeg hadde sett 3-eket S-Lineratt med multiknapper.

Det at man må bytte ledningsnett er det noe som gjelder bare A4 B6 (sikkert andre også)?: klø :

På B7 kan man bruke flere forskjellige ratt og bare kode airbagen.

Ratt fra RS4, S3 og TT passer i alle fall rett inn i B7 kun med koding av airbag. Bruker man rattet fra S3 og TT så virker knappene på rattet også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.