Anbefalte innlegg

Okay... Startet bilen min idag, kjørte 50 meter og bremset litt for jeg skulle svinge. Da begynte det å pipe fra kjørecomputeren, og det kom opp et symbol som jeg tolket meg fram til var slitte bremseklosser. På denne bilen er det jo UFO bremser... Mye stress å bygge om til s6 bremser for eksempel? Når jeg må bytte likevel liksom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert bare skitt i kontakten på fjærbeinet eller brudd i ledningen mellom karosseriet og fjærbeinet. Ytterst sjelden klossene faktisk *er* utslitt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde den jobben på en v8 på tirsdag. 3 mann: 1 vag mekaniker og to blad Rønning. 1/2 -1 time pr. side + lufting.

 

Edit. Vi byttet selvfølgelig hele fjærbeina.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Gjorde den jobben på en v8 på tirsdag. 3 mann: 1 vag mekaniker og to blad Rønning. 1/2 -1 time pr. side + lufting.

 

Edit. Vi byttet selvfølgelig hele fjærbeina.

 

Hva kom prisen på?

 

Er det sannsynlig at det er bare skitt på sensoren da? Det kan jeg jo alltids sjekke. Jeg har bare hatt bilen 1 måned ca, så jeg vet ikke når sist de var byttet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Steinar Huneide

 

Er det sannsynlig at det er bare skitt på sensoren da?

 

Meget sannsynlig!:) Har skjedd meg flere ganger og har sjekket klossene,de er som nye..hehe

 

Gamle biler med litt snever elektronikk må en nesten regne med:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Steinar Huneide

Hva kom prisen på?

Lån av verksted med mekaniker var byttejobb så det prises ikke:D Har et sett til med sånne fjærbein. De koster 7000.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Lån av verksted med mekaniker var byttejobb så det prises ikke:D Har et sett til med sånne fjærbein. De koster 7000.-

 

Da må jeg nok spare litt ja :) er lærling for tida, så penger er det ikke akkurat nok av.. Skal forsøke å rengjøre sensoren, evt sjekke om ledningen har røket. Hva er best bremser til en billig penge som ikke støver da? Syns det er ganske irriterende å måtte vaske felgene for hver tur man tar med bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Steinar Huneide

Hva er best bremser til en billig penge som ikke støver da? Syns det er ganske irriterende å måtte vaske felgene for hver tur man tar med bilen...

400mm trommelbremser fra en gaammel lastebil:D:D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Steinar Huneide

Okay... Startet bilen min idag, kjørte 50 meter og bremset litt for jeg skulle svinge. Da begynte det å pipe fra kjørecomputeren, og det kom opp et symbol som jeg tolket meg fram til var slitte bremseklosser. På denne bilen er det jo UFO bremser... Mye stress å bygge om til s6 bremser for eksempel? Når jeg må bytte likevel liksom...

 

Det går an å bytte ledninger, tror møller tar rundt 700,- pr side for nye :) Eller du kan gjøre som alle andre som kjører typ44 med fåkka slitasjevarsler: Finn ledningene i motorrommet og klipp de av. Bruk en kabelsko for å skjøte de sammen i endene så blir det tyst i dashen ;)

Så har du såklart ikke slitasjevarsler mer, men hva i all verden, du skifter da dekk to ganger i året. Ta en sjekk da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en løsning... :) Jeg får ikke sjekka dette før neste helg, da får jeg helgeperm fra militæret.. Faen, begynner å dra på seg arbeidslista nå for å få bilen strøken.. Har vel 7 ting som jeg skal sjekke ut.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningene på høyre forhjul...... Hadde en hel?"##¤%¤"#%¤ kamp med de.... Endte opp med å snurre de isammen etter å ha brukt 2 timer på å skjøyte med loddeskøyt, vanntette koblinger osv.. Da var jeg forbanna.....

 

Og: Den lampe lyser for slitte bremseklosser, og ikke skiver. Bremseklosser koster 4-500 kr.... Men de var nye for 2 år siden........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Vadseth

Sjekk ledningene på høyre forhjul...... Hadde en hel?"##¤%¤"#%¤ kamp med de.... Endte opp med å snurre de isammen etter å ha brukt 2 timer på å skjøyte med loddeskøyt, vanntette koblinger osv.. Da var jeg forbanna.....

 

Og: Den lampe lyser for slitte bremseklosser, og ikke skiver. Bremseklosser koster 4-500 kr.... Men de var nye for 2 år siden........

 

Okay.. Takk for svar :)

 

Tror nok det er sensoren som er gåen, for den lampen lyser ikke hver gang, kanskje bare 1 av 10 ganger jeg er ute å kjører. Hadde tenkt å spandere på litt cash for å få bort de stygge ufo bremsene kjøpe noen ferrodo eller green stuff, med gromme skiver....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Steinar Huneide

Okay.. Takk for svar :)

 

Tror nok det er sensoren som er gåen, for den lampen lyser ikke hver gang, kanskje bare 1 av 10 ganger jeg er ute å kjører. Hadde tenkt å spandere på litt cash for å få bort de stygge ufo bremsene kjøpe noen ferrodo eller green stuff, med gromme skiver....

 

Sensor ikke gåen-- ledning dårlig kontakt....... 2 min å fikse....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk feil!!! Brudd i ledning..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steinar; du hvet at jeg har copyright på bildet ditt, og jeg tar 50 kr dag for leie??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Har ikke somlet meg til å ta bilde selv enda :) Enig i at det er litt teit at jeg bruker ditt bilde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen til dels meget bra bilder av bilen din som bare koster 20 kroner døgnet: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem med min. Forbanne irriterende å høre pip og se den forbanna GULE markeringen på kjørekomputeren. Har prøvd å kutte på bremsekloss siden og sammenføyd på begge sider uten resultat.

 

Kay: Hvor i motorrommet kan kabel kuttes og sammenføyes? Har kjørt med dette i 5 mnd,nå er jeg lei: mad :

 

Kom gjerne med et bilde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo selvsagt ikke noen bilder whatsoever av dette siden jeg ikke tenkte så langt når jeg fiksa på 200'en. Men jeg klipte kablene og loddet de sammen under luftfilterboksen for høyre foran og under ekspansjonstanken for venstre foran. Det går to ledninger ut til hver side, den ene (som er skjøtet med plugg) er til abs-hastighestgiveren, den andre uskjøtede er til slitasjevarsleren. Finn ledning, kapp, lapp, røsk ut restene i hjulbuen : rock :

 

Edit: På høyresiden kom ledningen forfra i en rød strømpe. Den gikk over til sort 10cm før gjennomføringa i innerskjermen. På venstresiden kom ledningen ned langs støtdempertårnet, uten rød strømpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo selvsagt ikke noen bilder whatsoever av dette siden jeg ikke tenkte så langt når jeg fiksa på 200'en. Men jeg klipte kablene og loddet de sammen under luftfilterboksen for høyre foran og under ekspansjonstanken for venstre foran. Det går to ledninger ut til hver side, den ene (som er skjøtet med plugg) er til abs-hastighestgiveren, den andre uskjøtede er til slitasjevarsleren. Finn ledning, kapp, lapp, røsk ut restene i hjulbuen : rock :

 

Edit: På høyresiden kom ledningen forfra i en rød strømpe. Den gikk over til sort 10cm før gjennomføringa i innerskjermen. På venstresiden kom ledningen ned langs støtdempertårnet, uten rød strømpe.

 

Takker Kay!: ja :

Får vel dra tilbake til verkstedet å prøve meg igjen:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.