#1 Skrevet Oktober 21, 2004 Okay... Startet bilen min idag, kjørte 50 meter og bremset litt for jeg skulle svinge. Da begynte det å pipe fra kjørecomputeren, og det kom opp et symbol som jeg tolket meg fram til var slitte bremseklosser. På denne bilen er det jo UFO bremser... Mye stress å bygge om til s6 bremser for eksempel? Når jeg må bytte likevel liksom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2004 Garantert bare skitt i kontakten på fjærbeinet eller brudd i ledningen mellom karosseriet og fjærbeinet. Ytterst sjelden klossene faktisk *er* utslitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2004 Gjorde den jobben på en v8 på tirsdag. 3 mann: 1 vag mekaniker og to blad Rønning. 1/2 -1 time pr. side + lufting. Edit. Vi byttet selvfølgelig hele fjærbeina. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Terje Rønning Gjorde den jobben på en v8 på tirsdag. 3 mann: 1 vag mekaniker og to blad Rønning. 1/2 -1 time pr. side + lufting. Edit. Vi byttet selvfølgelig hele fjærbeina. Hva kom prisen på? Er det sannsynlig at det er bare skitt på sensoren da? Det kan jeg jo alltids sjekke. Jeg har bare hatt bilen 1 måned ca, så jeg vet ikke når sist de var byttet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Steinar Huneide Er det sannsynlig at det er bare skitt på sensoren da? Meget sannsynlig! Har skjedd meg flere ganger og har sjekket klossene,de er som nye..hehe Gamle biler med litt snever elektronikk må en nesten regne med:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Steinar Huneide Hva kom prisen på? Lån av verksted med mekaniker var byttejobb så det prises ikke:D Har et sett til med sånne fjærbein. De koster 7000.- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Terje Rønning Lån av verksted med mekaniker var byttejobb så det prises ikke:D Har et sett til med sånne fjærbein. De koster 7000.- Da må jeg nok spare litt ja er lærling for tida, så penger er det ikke akkurat nok av.. Skal forsøke å rengjøre sensoren, evt sjekke om ledningen har røket. Hva er best bremser til en billig penge som ikke støver da? Syns det er ganske irriterende å måtte vaske felgene for hver tur man tar med bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2004 Opprinnelig postet av Steinar Huneide Hva er best bremser til en billig penge som ikke støver da? Syns det er ganske irriterende å måtte vaske felgene for hver tur man tar med bilen... 400mm trommelbremser fra en gaammel lastebil:D:D:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2004 Opprinnelig postet av Steinar Huneide Okay... Startet bilen min idag, kjørte 50 meter og bremset litt for jeg skulle svinge. Da begynte det å pipe fra kjørecomputeren, og det kom opp et symbol som jeg tolket meg fram til var slitte bremseklosser. På denne bilen er det jo UFO bremser... Mye stress å bygge om til s6 bremser for eksempel? Når jeg må bytte likevel liksom... Det går an å bytte ledninger, tror møller tar rundt 700,- pr side for nye Eller du kan gjøre som alle andre som kjører typ44 med fåkka slitasjevarsler: Finn ledningene i motorrommet og klipp de av. Bruk en kabelsko for å skjøte de sammen i endene så blir det tyst i dashen Så har du såklart ikke slitasjevarsler mer, men hva i all verden, du skifter da dekk to ganger i året. Ta en sjekk da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 23, 2004 Det er jo en løsning... Jeg får ikke sjekka dette før neste helg, da får jeg helgeperm fra militæret.. Faen, begynner å dra på seg arbeidslista nå for å få bilen strøken.. Har vel 7 ting som jeg skal sjekke ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 4, 2004 Sjekk ledningene på høyre forhjul...... Hadde en hel?"##¤%¤"#%¤ kamp med de.... Endte opp med å snurre de isammen etter å ha brukt 2 timer på å skjøyte med loddeskøyt, vanntette koblinger osv.. Da var jeg forbanna..... Og: Den lampe lyser for slitte bremseklosser, og ikke skiver. Bremseklosser koster 4-500 kr.... Men de var nye for 2 år siden........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av Helge Vadseth Sjekk ledningene på høyre forhjul...... Hadde en hel?"##¤%¤"#%¤ kamp med de.... Endte opp med å snurre de isammen etter å ha brukt 2 timer på å skjøyte med loddeskøyt, vanntette koblinger osv.. Da var jeg forbanna..... Og: Den lampe lyser for slitte bremseklosser, og ikke skiver. Bremseklosser koster 4-500 kr.... Men de var nye for 2 år siden........ Okay.. Takk for svar Tror nok det er sensoren som er gåen, for den lampen lyser ikke hver gang, kanskje bare 1 av 10 ganger jeg er ute å kjører. Hadde tenkt å spandere på litt cash for å få bort de stygge ufo bremsene kjøpe noen ferrodo eller green stuff, med gromme skiver.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av Steinar Huneide Okay.. Takk for svar Tror nok det er sensoren som er gåen, for den lampen lyser ikke hver gang, kanskje bare 1 av 10 ganger jeg er ute å kjører. Hadde tenkt å spandere på litt cash for å få bort de stygge ufo bremsene kjøpe noen ferrodo eller green stuff, med gromme skiver.... Sensor ikke gåen-- ledning dårlig kontakt....... 2 min å fikse.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 4, 2004 Typisk feil!!! Brudd i ledning.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 4, 2004 Steinar; du hvet at jeg har copyright på bildet ditt, og jeg tar 50 kr dag for leie?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 4, 2004 Hehe.. Har ikke somlet meg til å ta bilde selv enda Enig i at det er litt teit at jeg bruker ditt bilde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 4, 2004 Jeg har noen til dels meget bra bilder av bilen din som bare koster 20 kroner døgnet: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 22, 2006 Har samme problem med min. Forbanne irriterende å høre pip og se den forbanna GULE markeringen på kjørekomputeren. Har prøvd å kutte på bremsekloss siden og sammenføyd på begge sider uten resultat. Kay: Hvor i motorrommet kan kabel kuttes og sammenføyes? Har kjørt med dette i 5 mnd,nå er jeg lei: mad : Kom gjerne med et bilde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 22, 2006 Jeg har jo selvsagt ikke noen bilder whatsoever av dette siden jeg ikke tenkte så langt når jeg fiksa på 200'en. Men jeg klipte kablene og loddet de sammen under luftfilterboksen for høyre foran og under ekspansjonstanken for venstre foran. Det går to ledninger ut til hver side, den ene (som er skjøtet med plugg) er til abs-hastighestgiveren, den andre uskjøtede er til slitasjevarsleren. Finn ledning, kapp, lapp, røsk ut restene i hjulbuen Edit: På høyresiden kom ledningen forfra i en rød strømpe. Den gikk over til sort 10cm før gjennomføringa i innerskjermen. På venstresiden kom ledningen ned langs støtdempertårnet, uten rød strømpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 22, 2006 Jeg har jo selvsagt ikke noen bilder whatsoever av dette siden jeg ikke tenkte så langt når jeg fiksa på 200'en. Men jeg klipte kablene og loddet de sammen under luftfilterboksen for høyre foran og under ekspansjonstanken for venstre foran. Det går to ledninger ut til hver side, den ene (som er skjøtet med plugg) er til abs-hastighestgiveren, den andre uskjøtede er til slitasjevarsleren. Finn ledning, kapp, lapp, røsk ut restene i hjulbuen Edit: På høyresiden kom ledningen forfra i en rød strømpe. Den gikk over til sort 10cm før gjennomføringa i innerskjermen. På venstresiden kom ledningen ned langs støtdempertårnet, uten rød strømpe. Takker Kay! Får vel dra tilbake til verkstedet å prøve meg igjen:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...