#1 Skrevet Juli 25, 2008 Tenkte å bestille ny turbo til A4'en. har fått tilbud om en K04R turbo, men vet ikke helt hva som er forskjellen mellom den og vanlig K04?? Hva annet er jeg helt nødt å skifte når jeg skifter ut turboen? Må jeg ha nye dyser og BTR? eller holder det jeg har for rundt 250hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2008 Tenkte å bestille ny turbo til A4'en. har fått tilbud om en K04R turbo, men vet ikke helt hva som er forskjellen mellom den og vanlig K04?? Hva annet er jeg helt nødt å skifte når jeg skifter ut turboen? Må jeg ha nye dyser og BTR? eller holder det jeg har for rundt 250hk? Akkurat HVA som er forskjellen på K04R og den andre vet jeg ikke. Er sikkert noen andre lyse-hoder som svarer deg på dette. Nye dyser må du ha skal du over 220hk ca,BTR trenger du ikke og bytte da. Er strengt tatt kun turbo og dyser du trenger og bytte for og oppnå ønsket effekt,org IC holder til 280hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2008 Akkurat HVA som er forskjellen på K04R og den andre vet jeg ikke. Er sikkert noen andre lyse-hoder som svarer deg på dette. Nye dyser må du ha skal du over 220hk ca,BTR trenger du ikke og bytte da. Er strengt tatt kun turbo og dyser du trenger og bytte for og oppnå ønsket effekt,org IC holder til 280hk. OK. ja, dyser regna jeg egentig med å bytte. ha du et forslag forrresten? BTR holder i massevis altså? Prisforskjellen på K04 og K04R var 100$, så skulle visst om jeg må skifte ut noe i forbindelse med turboen for å få på sistnevnte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2008 K04R er vel flow preppet K04 med andre lager? http://cgi.ebay.de/KKK-K04-Rennlader-Turbolader_W0QQitemZ310067691766QQihZ021QQcategoryZ40187QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2008 K04R er vel flow preppet K04 med andre lager? http://cgi.ebay.de/KKK-K04-Rennlader-Turbolader_W0QQitemZ310067691766QQihZ021QQcategoryZ40187QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem ikke så stødig i tysk: flau : Hva vil "flow preppet" si da? forbedret turbinhus på innsug siden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2008 ikke så stødig i tysk: flau :Hva vil "flow preppet" si da? forbedret turbinhus på innsug siden? Det vil si at den "puster" bedre,dvs man får ut litt mer hk/luft av den. Ang dyser,vil nok TT225hk dysene funke bra til ett slikt oppsett. Evt disse vi holde. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-VW-1-8T-HIGH-PERFORMANCE-FUEL-INJECTORS-315cc_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33554QQihZ012QQitemZ7979554240QQrdZ1QQsspagenameZWD1V Men du vil ikke ha noe slikt da,da begynner det og gå bra. http://www.awe-tuning.com/pages/shared/part_detail.cfm?PMaI=1&PMoI=27&PEI=2&PP=8e_a4_18t_drivetrain.cfm&PPT=Drivetrain&IL=gt28rb6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2008 Det vil si at den "puster" bedre,dvs man får ut litt mer hk/luft av den. Ang dyser,vil nok TT225hk dysene funke bra til ett slikt oppsett. Evt disse vi holde. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-VW-1-8T-HIGH-PERFORMANCE-FUEL-INJECTORS-315cc_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33554QQihZ012QQitemZ7979554240QQrdZ1QQsspagenameZWD1V ja, skal bare innrømme at jeg er litt ustødig på dette med størrelser på dyser osv osv:) Det er 315cc dyser som passer bra altså? bare så jeg vet hva jeg skal se etter. tenkte å handle turbo hos Audspeed, de har også dyser så greit å få med dette samtidig ser jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2008 ja, skal bare innrømme at jeg er litt ustødig på dette med størrelser på dyser osv osv:)Det er 315cc dyser som passer bra altså? bare så jeg vet hva jeg skal se etter. tenkte å handle turbo hos Audspeed, de har også dyser så greit å få med dette samtidig ser jeg. Har glemt litt av infoen jeg leste om når jeg drev med dette,men mener org TT225hk er på 285cc (meeener jeg ),mens disse som Audspeed har er 315cc. Så da funker det bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2008 Har glemt litt av infoen jeg leste om når jeg drev med dette,men mener org TT225hk er på 285cc (meeener jeg ),mens disse som Audspeed har er 315cc. Så da funker det bra! Hvem er det enklest å få software til da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 26, 2008 Hvem er det enklest å få software til da? Tja,det vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 26, 2008 Tja,det vet jeg ikke. Kanskje greit å finne ut det først Dumt å bruke noen tusen på dyser, for så å finne ut at du enten må ha nye dyser eller custom mapping for å få bilen til å gå riktig Tor hvem hadde du tenkt skulle stå for chippingen? Hør med dem hvilket oppsett de har på dyser/fpr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 26, 2008 Liker og få det mappet uansett jeg da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 27, 2008 Ble til at jeg bestillte K04R og 386cc dyser: smil :. Er det noen som driver med mapping på vestlandet?? Kan også få en god deal med en som driver med chip i området her (http://www.kptuning.net), han får laget filer av en utelandsk chip leverandør alt etter oppsett på bilen. er det å anbefale? Vil ikke risikere at motoren tar skade, men samtidig så vil jeg nødig bruke 10000kr på mapping om det strengt tatt ikke er nødvendig... Bare å komme med innspill: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...