Bytte av parklys A4 2,5TdiQ B6

Anbefalte innlegg

Beklager visst dette har vert oppe før, jeg fant ingen relevante treff etter å ha søkt her på forumet.

Jeg har en gåen parklyspære på høyre side (foran). Er på ferie, og var innom et verksted for å få hjelp, men de ville ikke bytte pæra siden hele fronten måtte demonteres(!). Er dette tilfelle? Om det skulle finnes en enklere måte å få ordnet dette på, setter jeg pris på om noen vil forklare meg hvordan jeg gjør dette selv, da det er kjedelig å se feilmelding i FIS hele tiden. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Psss,hørt for noe tull! Må da ikke demontere fronten for og bytte parklys på disse bilene.. : haha :

Det eneste du trenger er torx nøkler,så løsner/skrur du ut 2-3skruer på lampen som holder den fast til bilen,og vipper den litt ut så du kommer til bak på lampene. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! :) Ingen fare for feiljustering av lykten osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

To torx skruer i topp av lampa + en i bakkant og en på siden av lampa lenger ned i motorrommet. De to øvre skrues helt ut og de andre løsnes 4-5 runder. Deretter trekkes hele lampa rett frem og ut. Legg merke til hvordan lampa flukter med skjerm etc og sett den så likt som mulig da du monterer den igjen. Skal egentlig justere lys etterpå men.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk igjen, da får jeg prøve i morgen. Noen som vet om Biltema eller bensinstasjoner selger slike pærer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det disse skruene det er snakk om, eller må jeg inn i selve motorrommet for å komme til, med tilhørende demontering?

IMG_0203.jpg?t=1217026880

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rød og blå skrus helt ut, så må du ha av luftkanalen som ligger over lykta..... helt nede mellom lykta og luftfilterboksen er det nok en skrue som må løsnes 4-5 runder.... så må du løsne en som sitter nede til høyre for lykta, den åsså 4-5 runder... bruk lykt så ser du dem med en gang:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suverent, takk for hjelp! :) begynner å bli mektig lei av at bilen skriker hver gang jeg starter, samtidig som at 1/3 av FIS-skjermen forteller meg noe jeg allerede vet. : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suverent, takk for hjelp! :) begynner å bli mektig lei av at bilen skriker hver gang jeg starter, samtidig som at 1/3 av FIS-skjermen forteller meg noe jeg allerede vet. : mad :

Vet, FIS er plagsomt på det omrd:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal forresten bytte til Xenonpærer (fjernlys), blir vel samme prosedyre da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, så fremt det er xenon-match det er snakk om.. at du bare bytter de pærene som står i nå med pærer som ser ut som xenon... For alt av pærer i lykta så må hele lykta ut for å bytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, så fremt det er xenon-match det er snakk om.. at du bare bytter de pærene som står i nå med pærer som ser ut som xenon... For alt av pærer i lykta så må hele lykta ut for å bytte.

Ikke xenon-match, men "ekte" xenon. Har i dag xenon på nærlys, men vil ha xenon til fjernlys også, pærer og ballaster er bestilt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, det kan jeg ikke si jeg vet med sikkerhert... men tror det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.