Anbefalte innlegg

Har nettopp skiftet til RS2 manifold og K26 turbo..

og ved pådrag så kutter bilen helt, skikkelig kenguru når turbotrykket kommer, så må bare slippe gassen og gire til neste gir... det er ikke hele tiden, men virker som det skjer når bilen blir varm

N75 er ny, LMM er ny og Resirk ventilen er byttet til en TurboXS ventil..

kan det være coil, pos eller slikt?

ligger ingen feilkoder inne på motoren.. motoren er en 96mod AAN som sitter i en Type85

har drevet å tenkt på att hjernen går i nødmodus grunnet rs2 manifold og K26 turbo, ser trykket går litt over 1 bar.. men vil den oppføre seg slik da?

kan også nevne att bilen soter en del, plugger og lambda er svarte, men har ikke hatt problemer før jeg fikk på ny manifold og turbo, men mulig det ikke har noe med det å gjøre

plugger er skiftet i våres, er orginale F5DPOR

fikk dratt på skikkelig på 3 gir, og plutselig så bare kutta det helt, så det er helt tilfeldig, noen ganger kan jeg dra den ut, så plutselig kutter den med en gang, eller så kutter den høyt opp i registeret (ikke turtallssperre) hvis jeg da kjører rolig en liten stund, går det noen ganger fint å dra den helt ut igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det som et tenningskutt?

Fattern sin S4 med aan maskin fikk dette etter jeg prøvde å stille på ladetrykket på 1.3 med org hjærne.

Er din chippet eller orginal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt usikker på om det er tennings eller bensinkutt.. begynner å lade trykk, så kommer det flere store rykk etterhverandre, så må jeg bare slakke av.. har som sagt satt på rs2 manifold og K26 turbo.. men bilen lader jo ikke så voldsomt mye mer, men har sett den glir over 1 bar..

orginal motronic

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det minner om tenningskutt ja, men kan sikkert også være bensinkutt, begynner å lade trykk, så kommer det flere store rykk etterhverandre, så må jeg bare slakke av.. bilen er orginal, har som sagt satt på rs2 manifold og K26 turbo.. men bilen lader jo ikke så voldsomt mye mer, men har sett den glir over 1 bar..

jeg tror nokk at den går i en slags nødmodus.

for en orginal hjerne har vell sperrer i hytt og pine.

Chipp den så skal du se du kan lade mer også.

Vår sin ble ivertfall bra etter dette.

Nå har han mtm softvare og lade 1.5. Går som et skudd:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan slike symtomer også være en defekt coil? eller sluttrinn på coilene?

har tilgang på VAS diagnoseapparat, men ville det ikke stått der om hjernen har gått i nødmodus?

har også lagd merke til ved pen normal kjøring så kommer det et lite nykk noen ganger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk plugghettene som sitter mellom coiler og plugger. Skal ha ca 5K Ohm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan slike symtomer også være en defekt coil? eller sluttrinn på coilene?

har tilgang på VAS diagnoseapparat, men ville det ikke stått der om hjernen har gått i nødmodus?

har også lagd merke til ved pen normal kjøring så kommer det et lite nykk noen ganger

Ja tenningsproblemer kan gi slike symptomer. Defekt coil, overslag i ledningene mellom POS og coil, eller tennhetten/røret. Feil i POS er vanligvis litt mer konstant men det kan sikkert være feil der også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, har prøvd litt idag, og den har oppført seg helt fint, ingen tegn til nykking.. men la merke til turbotrykksmåleren spratt opp til godt over 1 bar ved full gass i 3 gir, kansje opp i 1.2, 1.3 så det er tydelig att rs2 grenrøret flower bedre ja..:)

MEN, så på bensinmåleren før jeg fylte idag, den sto på nest nederste røde streka, har gått helt fint før, men det KAN jo være att det blir for lite bensin når måleren er så langt nede, skal testkjøre mer å passe på å ha mye bensin på tanken.. så får vi se :)

men takk for alle svar... skal gå gjennom deiverse slanger og ledninger for sikkerhets skyld

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg byttet til RS2 manifold og K24/K26 turbo, møtte jeg 'veggen' etpar genger før jeg fikk inn chippen som passet til dette. Feilkoden lød 'feil blanding, øvre grense' eller noe sånt, selv om jeg ikke fikk særlig mer trykk på systemet. Dette er systemer som er nøye tilpasset hverandre, så du *må* ha riktig eller tilpasset software når du bytter ut ting og tang.

Som en på s-lista sa: 'Just like moving the furniture on Helen Keller'.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.