#26 Skrevet Juli 28, 2008 måtte ikke valse. gikk bra fremme og bake. ja quatro... kunne sikkert vært bedre plass men all klaring er go klaring:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 28, 2008 måtte ikke valse. gikk bra fremme og bake. ja quatro...kunne sikkert vært bedre plass men all klaring er go klaring:P Det store spm er vel heller hva slags ET du hadde? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 28, 2008 Og bredde på felgen... Jeg kjører 9,5x19 et40 med nankang 235/35-19 på alle hjørner på min B6- den er senket 45mm med H&R fjærer på orig sports dempere nå og der er det null problem med subbing. Men det er nok bedre plass i skjermene på B6 enn B5. Når det gjelder avstand til fjærbena er det relativt god plass innover bak enda, men foran er klaringen til fjærbenet helt i grenseland. 3mm+/- Velger man et "bredere" dekkmerke vil nok B6 maks svelge 225/35-19 på 9,5" uten valsing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 28, 2008 Jeg kjører med 9x20 felger foran og bak på B5 avant, det er ET 40 på felgene, det gikk ikke bak med orginale fjærben, men skiftet til justerbart så nå går det akkuratt. er ca 1 mm klaring fremme og bak. Har 225/35 fremme og 245/30 bak. Har fjernet innerskjermer bak og modifisert fremme slik at di dekker hull inn til motorrommet. Bilen er ganske lav. Subber bittelitt ved full sving fremme. Legger inn litt bilder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 29, 2008 Jeg kjører med 9x20 felger foran og bak på B5 avant, det er ET 40 på felgene, det gikk ikke bak med orginale fjærben, men skiftet til justerbart så nå går det akkuratt. er ca 1 mm klaring fremme og bak.Har 225/35 fremme og 245/30 bak. Har fjernet innerskjermer bak og modifisert fremme slik at di dekker hull inn til motorrommet. Bilen er ganske lav. Subber bittelitt ved full sving fremme. Legger inn litt bilder. Respekt til deg for de hjula der, men jeg synes at bilen lider under at den ser rå ut fra siden, men forfra og bakfra blir den for høy pga at du har for høye dekk. 225/30 foran og bak ville gi bilen en helt annen look. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 29, 2008 Respekt til deg for de hjula der, men jeg synes at bilen lider under at den ser rå ut fra siden, men forfra og bakfra blir den for høy pga at du har for høye dekk. 225/30 foran og bak ville gi bilen en helt annen look. Vi prøvde med den dimmen, men det for mye strekk på dekket på 9" felg så vi gikk en dim opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 29, 2008 Vi prøvde med den dimmen, men det for mye strekk på dekket på 9" felg så vi gikk en dim opp. Hadde BF Goodrich 225/30 20 på 8,5x20 foran og 9,5x20 bak og det dekket ville i hvertfall passet meget fint på en 9 toms felg, noe jeg også har sett mange ganger. Nankang NS2 dekket er det eneste jeg ikke liker looket på på 9 toms felg, så mulig du prøvde det. Uansett tror jeg dette totalt sett ville vært en fordel for både skjermene og bilens høyde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 29, 2008 Det er det dekkmerke vi prøvde med, det så ut som om det ikke var dekk på felgen. Kan ikke senke mer bak heller for det er ikke dekket men utsiden av felgen som tar i inni skjermen. Og har ikke lyst til og ødelegge bilen med og begynne og valse. Så da bare satte vi på et bredt dekk bak for og fylle opp skjermen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 29, 2008 Det er det dekkmerke vi prøvde med, det så ut som om det ikke var dekk på felgen. Kan ikke senke mer bak heller for det er ikke dekket men utsiden av felgen som tar i inni skjermen. Og har ikke lyst til og ødelegge bilen med og begynne og valse. Så da bare satte vi på et bredt dekk bak for og fylle opp skjermen. 225/30 på 9,5 ser ikke ut som det er dekk på felgen, på 9 tom synes jeg dette så helt perfekt ut. Uansett vil det alltid være delte meninger om dette, men du burde nok valgt 235/30 foran og bak som en mellomting, da unngår du at forhjulet ditt er 1 tomme for stort og større enn bakhjulene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 29, 2008 Blir dekket bredere med 235/30 ?? Har ikke mer en 1 mm klaring fra dekket til forstilling. Det er strekken på dekket som gjør at det går fremme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juli 29, 2008 Blir dekket bredere med 235/30 ?? Har ikke mer en 1 mm klaring fra dekket til forstilling. Det er strekken på dekket som gjør at det går fremme. Jepp 235 dekket vil teoretisk bygge 5mm lengre utover og innover enn 225, og subber da sikkert mer enn 225/35 dekkene dine. Men mener du seriøst at den ekstra høyden på 225/35 dekket sammenlignet med 225/30 dekket utgjør forskjellen på noe du synes ser helt topp ut og noe du ikke kunne kjøre med? Høres veldig rart ut for meg, og jeg tror det ville være kjærkomment for bilen din å få ca 1/2 tomme mindre glippe opp til støtfangeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juli 29, 2008 Når jeg står og ser på bilen fra siden, så ser det ut som om det er like mye gummi på dekke fremme og bak. hadde jeg hatt 225/30 fremme ville det dekket bak sett så mye større ut enn det fremme, det er grunnen til at jeg har 35 profil fremme. Jeg vill bare at det skal se likt ut. Da måtte jeg heller hatt 245/25 bak og 225/30 fremme. Vet ikke om det finnes. Syntes det ser fint ut når det er litt bredde på bak dekket slik at det fyller ut skjermen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juli 29, 2008 Når jeg står og ser på bilen fra siden, så ser det ut som om det er like mye gummi på dekke fremme og bak. hadde jeg hatt 225/30 fremme ville det dekket bak sett så mye større ut enn det fremme, det er grunnen til at jeg har 35 profil fremme. Jeg vill bare at det skal se likt ut. Da måtte jeg heller hatt 245/25 bak og 225/30 fremme. Vet ikke om det finnes. Syntes det ser fint ut når det er litt bredde på bak dekket slik at det fyller ut skjermen. Neida dekkene ser ikke rare ut på bilen din og sånn sett fungerer det, jeg synes bare at det å bruke ulike dekk foran og bak på VAG-biler med SAMME felgbredde foran og bak blir litt bakvendt. 245/25 finnes ikke, skal du ha ulike dekk i samme størrelse blir det 225/30 og 265/25, men da subber det nok godt bak PS: Det er ca samme forskjell på 225/35 20 og 245/30 20 i størrelse som det er mellom 225/30 og 245/30, så at dette plutselig skulle se veldig rart ut tviler jeg litt på. Men ville valgt et smalere dekk bak også jeg da, selv om felgen kan ta i skjermen med lavere dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juli 29, 2008 Hadde du sett bilen live hadde du sett at det ikke ser så værst ut, hadde jeg hatt samme dim foran og bak hadde det sett ut som om dekkene sto lenger inne bak en fremme. Nå er det helt fullt i begge hjulbuene Har du en A4 med en annen dim ?? Kjekt og sett bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juli 29, 2008 Syntes den så meget bra ut jeg! :-D Det ble forresten 8,5x19 med 215x35 på bilen gitt :-) Og det ble ikke så gæli om jeg får si det selv :-) Skal legge ut et lite bilde i morgen :-) Bilen er enda ikke så lav som den skal være da jeg får mitt HR coilover-sett til fredagen :-) Men bilen kledde disse skoa syntes jeg :-) Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juli 29, 2008 Syntes den så meget bra ut jeg! :-D Det ble forresten 8,5x19 med 215x35 på bilen gitt :-) Og det ble ikke så gæli om jeg får si det selv :-) Skal legge ut et lite bilde i morgen :-) Bilen er enda ikke så lav som den skal være da jeg får mitt HR coilover-sett til fredagen :-) Men bilen kledde disse skoa syntes jeg :-) Morten Hørres bra ut, gleder meg til bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juli 30, 2008 Hadde du sett bilen live hadde du sett at det ikke ser så værst ut, hadde jeg hatt samme dim foran og bak hadde det sett ut som om dekkene sto lenger inne bak en fremme. Nå er det helt fullt i begge hjulbuene Har du en A4 med en annen dim ?? Kjekt og sett bilde Bilen ser bra ut, ingen tvil om det, men den hadde sett enda bedre ut med 1,13 cm lavere avstand opp til støtfangeren foran. Nei har ikke A4 selv, har A6, en bil mange setter på 245/35 20 på, men som jeg har 245/30 20 på fordi det er rett diameter og bilen blir ikke høyere enn nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet August 3, 2008 eg har 245-30-20 på 9.5x20 felg på bmwen min å syns ikje det er for smale dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 9, 2013 Tar opp denne tråden da jeg vurderer og sette på 19" 8,5 et 45 på 97 audi a4 med 215.35.19 dekk! Noen som har formening om dette går? skal kjøre med Ta Technix coilovers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 10, 2013 Det går uten problemer ET35 funker også bra, da blir det helt flush med hjulbuen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 10, 2013 Det går uten problemer ET35 funker også bra, da blir det helt flush med hjulbuen også ok for tenker også på indrehjulbuer da det blir kant i kant med felgkanten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 10, 2013 ok for tenker også på indrehjulbuer da det blir kant i kant med felgkanten. Indrehjulbuer? Jeg hadde 8,5x19" ET35 med 235/35 dekk på min B5 og det lå helt kant i kant med hjulbuen.. Den var dog ikke så lav, kun originalt sportsunderstell Hvis du skal ha ET45 og 215/35 så får du både strekk på dekket og hjulet blir lengere inne i buen, så det skal ikke være noe problem i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 13, 2013 Tar opp denne tråden da jeg vurderer og sette på 19" 8,5 et 45 på 97 audi a4 med 215.35.19 dekk! Noen som har formening om dette går? skal kjøre med Ta Technix coilovers. 215 med ET45 vil havne for langt inn i hjulbuen, kun et poeng hvis bunnpanna skal stå i bakken pga råsenk. ET35 og 225 er riktigere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...