#1 Skrevet Juli 26, 2008 Hei Er det noen i Vesterålen området som har kunskap og tid til å se litt på bilen min? Er plaget med nykking i bilen og har fått beskjed om at det kan være motorfester, gass spjeld, slakk i girkasse. Selv aner jeg ikke hvordan man finner ut av dette. Bilen er en helt orginal (bortsett fra chip) 98 A6 1.8t med manuell girkasse, er ikke en quatro. edit: Jeg er nå flyttet til bodø, så hvis det er noen der som kan se fort over hadde det vært fint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2008 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2008 Hei Er det noen i Vesterålen området som har kunskap og tid til å se litt på bilen min? Er plaget med nykking i bilen og har fått beskjed om at det kan være motorfester, gass spjeld, slakk i girkasse. Selv aner jeg ikke hvordan man finner ut av dette. Skulle også ha lokalisert en vakumlekasje. Bilen er en helt orginal (bortsett fra chip) 98 A6 1.8t med manuell girkasse, er ikke en quatro. Nå verken bor jeg i Vesterålen eller har Audi, men kan kanskje hjelpe deg litt på vei.. Nykkingen du opplever, merker du den ved gasspådrag eller ved f,eks girskifte? Slakk i motorfester kan merkes i f,eks girstanga, at den beveger seg når du f,eks gir gass, avhenger selvsagt av graden av slitasje også. Personlig tviler jeg på at slitte motorfester vil merkes så godt på en såpass "ny" bil.. Hvordan er forbruket, høyere enn normalt? Ikke forbruk av vann eller olje? Er tomgangen stabil? Har du ladetrykksmåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2008 kjenner at girstangen vandrer litt med gasspådrag og når jeg slipper gassen.. nykker voldsomt når jeg gir på litt, har høyt turtall og slipper gassen. men kjenner litt til nykking når jeg småkjører å. bilen er jo gått 200.000, skal sjekke servicehefte og eldre kviteringer for å se hva som har vært skiftet i motorrommet de siste årene.. tror ike forbruket er så alt for høyt, brukte ca 1 tank på 72 mil, med blandet kjøring. har ikke sjekket vannet og olja på en stund. men skal ta å sjekke d opp.. tomgangen ligger smått og går mellom 900 og 1000 omdreininger.. men den går ikke så mye at jeg har tenkt noe på d.. bare litt bevegelse.. skal å få sjekket ladetrykket når han som chippet bilen kommer av ferie.. Da han testet bilen etter chip, sa han med en gang at der var vakumlekasje, han sa ikke hvor.. Han syntes også at det var mye nykking i bilen, og sa at enten er det motorfester, gass spjeldet (eller sprekk i greenerøret: klø : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 27, 2008 **Da han testet bilen etter chip, sa han med en gang at der var vakumlekasje, han sa ikke hvor.. Han syntes også at det var mye nykking i bilen, og sa at enten er det motorfester, gass spjeldet (eller sprekk i greenerøret )^** han som chippet bilen, er det jeg mener.. skal inn til ham å måle turbotrykk når han kommer av ferie.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2008 hvis det nykker, eller hakker når du gasser på kan det være pluggene også. det var det på min. ga gass og bilen hakket seg fram... skiftet pluggene og alt ble bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2008 hvis det nykker, eller hakker når du gasser på kan det være pluggene også. det var det på min. ga gass og bilen hakket seg fram... skiftet pluggene og alt ble bra. Er ikke sånn at den hakker over hele registret.. kan gi et nykk rett før turbo slår inn, og med en gang etter at jeg slipper gassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2008 opp!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2008 ingen i bodø området heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 21, 2008 du har ikke vært innom noen bilverksted? sjekket motor for feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 25, 2008 hei.. Driver å får lagt inn VAG com på pc'n min nå... Så når jeg klarer og finne ut av hvordan man skal få greia til og fungere sånn som det skal, så blir jeg nok å sjekke opp feilkoder... Har ikke vært på verksted nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 25, 2008 hei..Driver å får lagt inn VAG com på pc'n min nå... Så når jeg klarer og finne ut av hvordan man skal få greia til og fungere sånn som det skal, så blir jeg nok å sjekke opp feilkoder... Har ikke vært på verksted nei du får nu si ifra kor det går.. får jo håpe det kommer noe fornuftig utta pcen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 25, 2008 hehe... I'll do that.. kjøpte VAG com av en nettbutikk som heter finnfeil.no, el no sånt.. plages med å få greia til å ta diagnoser.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 27, 2008 Du får ta deg en tur til meg, så kan jeg ta en diagnose. Har en orginal Ross-Tech kabel. Du kan sende meg en pm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 28, 2008 Du får ta deg en tur til meg, så kan jeg ta en diagnose. Har en orginal Ross-Tech kabel. Du kan sende meg en pm PM sendt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...