#1 Skrevet Juli 27, 2008 Hei. Har en liten klunkelyd fra dempertårnene fremme på min bil. når jeg tar bilen på bukk kan jeg bevege demperen opp og ned. akkurat som det mangler noe oppe i tårnene. Hva kan problemet være her? MVH Mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2008 Fjærbeinslagrene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2008 okey. ska skjekke det ut:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2008 okey. ska skjekke det ut:D Du trenger ikke sjekke det, det er rimelig 100% sikkert dem! Er forbruksvare på golf IV dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 27, 2008 DU kan like greit bytte begge 2 med en gang... tar ikke lange tiden mellom dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2008 når jeg kjører i humper smeller det godt... så jeg bytter de. er fort gjort;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 7, 2008 Har byttet tårnlagrene nu. er forstsatt en klunkelyd. hmm? Glemte å skjekke grundig om dempern var orntli skrudd i fjærbeinet:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 7, 2008 Sjekket at du ikke har slakke i de indre foringene på stabstaget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 7, 2008 Har ikke skjekke de. men det gjøres fort...men høres liksom ut som det kommer fra støtdemperen. Støtdemperen var no bra i dag når jeg hadde alt av. men ska skjekke indre foringer en dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 9, 2008 Skjekket i dag stabstag ledd og indre stabstag foringer. og alle andre foringer i forstilling. samt endeledd, og styrestag. alt er ok. Hva kan den klunkingen være? Klunker spesielt på vei som er ujevn. eller hull i veien. høres ut som det kommer fra høyresiden. Bilen er senket 30 mm. kan det ha noe å si siden det er orginale dempere`? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 10, 2008 Noen som har vært borti lignende? prøvde å skjekke motorfester også, men de virket ok... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 12, 2008 opp.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2008 Har vært borti på noen biler at dempern har løsnet litt fra fjærbeinet. noe som ga en liten klunkelyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 12, 2008 Går ut ifrå at alt er skikkelig skrudd sammen på toppen? Fekk også litt klunkelyder med meg etter eg senka, da var det den første mutteren som skal skruast ned på som ikkje var heilt på plass. Vanskelig å skru til alt skikkelig uten å bruke trykkluft. Etter ei lita stund røyk også fjærbeinslagera med meg som også ga klunkelyd. Skifta dei no og heilt fint. Kan forresten også nevne at når eg var på møller å ville ha fjørbeinslager så kom han med dei store foringane først. Eg skifta forresten foringane i stab stag tidligare. Då hadde staget flytta seg litt mot venstre side på bilen slik at staget til automatiske høgdrejusteringa til xenon lysa tok bort i et eller anna og laga klunkelyder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 12, 2008 Takk førr hjelp. har byttet fjærbeinslager. skrudde muttern til fjæra fast me trykkluft. prøvde å kjenne på demperen. den kjentes thight ut. men finner jeg ikke noe. bytter jeg demperne fremme. siden det høres ut som lyden kommer dærfra... Er ikke noen andre som har vært borti lignende. Har skjekket hele forstilling. alt er thight 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...