#1 Skrevet Juli 27, 2008 Bilen er en 98 Passat 1.6. Når bilen går på tomgang eller jeg står i kø, skjer det at bilens temp måler øker og klimaen begynner og blåse varmt. Når jeg kjører blir alt som normalt. Hvorfor, hva må jeg gjøre for å få orden på dette? Ikke rette tiden med det problemet nå...phu Det skal også sies at bilen i det siste drunter når jeg drar på, den henger på en måte. Men med javn gas går den helt fint. Da venter jeg i spenning på handle listen jeg får servert her: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2008 Går radiator vifta da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2008 Går radiator vifta da? Urgodt spørsmål.... Det må jeg se på i morgen: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2008 sjekk om vifta går rundt. mulig temp sensoren i radiatoren er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 27, 2008 Min teori: Motortempføler G2/G62 gir feilsignaler. Den gir signal om at motoren er for varm. Da kutter elektronikken klimakompressoren slik at motoren skal jobbe lettere, og det begynner å blåse varmere i luftdysene inni bilen. I tillegg får motoren feil blandingsforhold mht. luft/bensin og kan av den grunn "henge"/fuske og oppføre seg rart. Tempføleren bør i så tilfelle gi feilkoder ved VAG-COM test eller VAS test. EDIT: Om dette kun oppstår ved kjøring i lav hastighet kan det heller være termostaten som ikke åpner da den skal ( litt for sent ), vannpumpa som er gåen slik at vannet ikke sirkulerer skikkelig. Kjølevifta er vel reimdrevet på denne, så om ikke reima er defekt går nok den iallefall. Bare ac-vifta som er elektrisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 27, 2008 Vannpumpe ble skiftet når regreimen ble skiftet i August ca 10000km siden. Så den burde være fin.. Takker for svar her, skal i allefall sjekke den vifta i morgen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 27, 2008 dette virker om at det er radiator vifta som ikke slår inn, det som var problemet på min gamle einser golf! kanskje ikke så mye til felles men, jeg byttet ihvertfall tempføleren til radiatoren, så funket den gull etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 28, 2008 Da har jeg sjekket, to vifter foran der. Antar den lille er radiator vifta, den går ikke på Er det noe hokus pokus å få fikset dette? Tips om hvor og hva jeg gjør taes i mot med stoor takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 28, 2008 Da har jeg sjekket, to vifter foran der. Antar den lille er radiator vifta, den går ikke på Er det noe hokus pokus å få fikset dette? Tips om hvor og hva jeg gjør taes i mot med stoor takk:) bytte temp føler på radiator? la bilen stå å gå i 10min på tomgang. uten ac. hvis ingen vifte starter så må det det være temp sensor på radiator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 28, 2008 Hvor finner jeg denne tempsensoren? Enkel å bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 28, 2008 Hvor finner jeg denne tempsensoren? Enkel å bytte? ihvertfall på eldre vw så sitter den på radiatoren nederst på fører side. kommer til å renne kjøle vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 28, 2008 Sjekk sikringene som sitter over batteriet i det "lokket" der.. kjenner mange som har sliti med det inkl meg.. bytt den , evt hele sikringsholderen.. om det er ødelagt da verdt å sjekke ut=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 28, 2008 Sjekk sikringene som sitter over batteriet i det "lokket" der.. kjenner mange som har sliti med det inkl meg.. bytt den , evt hele sikringsholderen..om det er ødelagt da verdt å sjekke ut=) Det skal jeg sjekke, takk for tipset:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 29, 2008 Sjekk sikringene som sitter over batteriet i det "lokket" der.. kjenner mange som har sliti med det inkl meg.. bytt den , evt hele sikringsholderen..om det er ødelagt da verdt å sjekke ut=) Finner ikke det "lokket" eller noe sikring der:shf: Kunne du spesifisert hvor det ligger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 29, 2008 Tok en telefon til Grenland Auto, de sa at den lille vifta hørte til klima og hvis den ikke virket måtte den byttes. Men de kunne jo ikke love at det var feilen, så de måtte feilsøke: eek : Det blir ikke aktuelt, når de karene der skal feilsøke forsvinner jo alle guttepengene... Så jeg håper noen kloke entusiaster her kommer med løsningen: vinke : Takker for alle tilbakemeldinger: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 29, 2008 Kjøp ny tempføler, den koster ikke stort hvertfall ikke til litt eldre biler enn din. enkel og bytte også. Beskrivelse over hvor den sitter ser du jo over her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 29, 2008 jeg holder en knapp på G2 som Bent Owe over her skriver. edit: få tatt en vagcom sjekk på den. det kommer garantert opp noen feil meldinger der som kan hjelpe deg med å finne hvilken del som har gått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 29, 2008 Prøv å finne den sikringen som Joachim sier, hadde samme problem selv for noen år siden.. Da hadde hele boksen tatt kvelden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 29, 2008 Prøv å finne den sikringen som Joachim sier, hadde samme problem selv for noen år siden.. Da hadde hele boksen tatt kvelden.. Den sikringen finner jeg ikke, har hatt ut batteri og diverse deksel i nærheten: bh : Drar å kjøper ett par følere i morgen, fant den som står på radiator. Det skulle være den ene den andre er G2/G62 som er nevnt her.... Hvor den står vet jeg ikke, noen her som vet? Så håper jeg alt er i orden når de to er skiftet: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 29, 2008 Sjekk sikringene som sitter over batteriet i det "lokket" der.. kjenner mange som har sliti med det inkl meg.. bytt den , evt hele sikringsholderen..om det er ødelagt da verdt å sjekke ut=) Passat har ikke denne løsningen. Golf 4/Bora/A3/Polo 9N og Sharan derimot har.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 29, 2008 Tok en telefon til Grenland Auto, de sa at den lille vifta hørte til klima og hvis den ikke virket måtte den byttes. Men de kunne jo ikke love at det var feilen, så de måtte feilsøke: eek : Det blir ikke aktuelt, når de karene der skal feilsøke forsvinner jo alle guttepengene... Så jeg håper noen kloke entusiaster her kommer med løsningen: vinke :Takker for alle tilbakemeldinger: smil : Dette er ikke noe ukjent problem på A4/A6 og Passat, evt styreenheten til vifta. Men ta en diagnose først, så ser du om det kommer opp feilmeldinger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...