To spørsmål om Audi 100 2.3E Quattro

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil hvor motortemperaturen ikke viser noe over 60 grader ved normal kjøring, men hvis den får stå i ro på tomgang i ei stund kryper den opp mot 90. Oljetemperaturmåleren derimot ligger stabilt på 90 hele tida..Gåen termostat på kjølevannet?Eller er det noen andre ting som kan være problemet?

I tillegg har jeg en ting til jeg lurer på hva er. Når jeg svinger "kjapt" til høyre og tilbake igjen får jeg en skikkelig dunkelyd på venstre side forran, og det kjennes i gulvet.

Det samme skjer ikke hvis jeg gjør samme manøveren til venstre.

Hva kan det være?Det høres ut som noe i hjulopphenget på venstre side forran, men finner ikke noe særlig slakke noe sted når jeg tar bilen opp på bukk..

Alle tips mottas med takk:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg har jeg en ting til jeg lurer på hva er. Når jeg svinger "kjapt" til høyre og tilbake igjen får jeg en skikkelig dunkelyd på venstre side forran, og det kjennes i gulvet.

Det samme skjer ikke hvis jeg gjør samme manøveren til venstre.

Hva kan det være?Det høres ut som noe i hjulopphenget på venstre side forran, men finner ikke noe særlig slakke noe sted når jeg tar bilen opp på bukk..

Alle tips mottas med takk:o

Den klunkelyden er mest sansynlig gåen opphengskule.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempføleren på motoren var det hos meg når temperaturen ikke gi opp til mer enn 60 ved vanlig kjøring, annet enn på tomgang, da gikk den noe lengre opp. Jeg har samme motoren så og si, du har vel NF motor du, jeg har NG, men er samme motoren nesten.

Angående den dunkelyden så har jeg faktisk også denne på min 90Q 90 mod, lurer på om det kan være enten hjullager eller lager inn mot girkassa. ;) Men jeg kan ikke si det for sikkert, men er romlelyd/dunkelyd når jeg svinger til høyre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mer enn 4 år siden du byttet termostat, ville jeg tippe på termostat all den tid den stiger når bilen står stille.

Er også enig med Ørjan når det gjelder klonken, prøv å jekke opp i bærearmen i stedet for kanalen el.l, og kjenn etter da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de selger bærebru til 100en på NBS, er det noen som har kjøpt den derifra?

Regner med den er like god som ny..?

Er ikke all verden av opphengskuler å velge i forran på en gammel 100, så om jeg bytter den håper jeg det blir stille.. :)

Nå har dunket gått over til å blitt et smell som kjennes i hele bilen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.