#1 Skrevet Juli 28, 2008 Heisann. En kamerat av meg har kjøpt seg en "ny" bruktbil. Med 3 mnds bruktbil garanti. Er det noe poeng i å ta en sånn NAF test på den for å evt avdekke feil/mangler? Eller er testen "forbeholdt" nye biler? Er jo 2500 kr det er snakk om får å ta den, og det er jo sure penger hvis man ikke får noe igjen for de. Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2008 2500kr er sure penger om det ikke blir avdekket noe. Men blir det avdekket noe som går under garantien så er det ikke mye verkstedarbeid og materiell som skal til før summen overstiger 2500kr heller. Her er det viktig og gå gjennom garanti delen og finne ut hva som kan dekkes osv før man tar testen siden mange firmaer har egne garantivilkår når det gjelder bruktbilgaranti. Føler man at det kan være noe som bør gås over så er det jo greit å ta testen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 28, 2008 Hva er vilkårene på den garantien da? Noen slike garantier er jo 50% delte kostnader med kunde, noen gjelder bare drivverk eller motor, noen gjør ikke det osv. Tenker at om de finner noe, og garantien ikke dekker det, er det jo ikke allverdens gevinst i det. Men, en slik garantiutløpstest omfratter jo gjerne alle punktene i EU-kontrollen, samt de fleste service-punkter, og dersom han uansett skal ta det rundt garantiutløp, kan det jo ha noe for seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2008 En bekjent av meg tok en slik garantiutløpstest, tror han hadde 3mnd garanti på bruktbil kjøpt hos forhandler, og pga den fikk han byttet et par låsekasse, bremsecalippere etc. Var vel verdt pengene. Renault vel og merke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2008 Er en Renault dette også. Tusen takk for svar gutter. Blir nok til at han tar det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2012 Låner denne litt eg såg tilfeldigvis i vognkortet nå at garantien på golf 6 en min går ut 11/3 2012 litt usikker om eg skal ta meg råd til en garantiutløpstest. er over gjennomsnittet inntresert i bil som sikkert de fleste her er og eg kan ikke si eg vet om noen feil. Ikke ser eg noe galt og bil og motor virker tipp topp. bør eg bruke penger på dette? de fleste dyre ting som kan gå galt går vel under reklamasjonsretten uansett? turbo,dynamo,startmotor ac komp +++ ?? bilen er kjørt 45000km Reklamasjonstiden er 5år og 100 000km? edit.: ser nå at det kansje ikke er helt rette plassen å legge dette inlegget, men eg lar det ligge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 4, 2012 Min mor tok en slik test på sin mercedes når garantien gikk ut. Bilen var jo i god stand og det virket ikke som om det var noe gale med den. Ble påpekt noen foringer og litt annet som hun fikk på garantien. Så sånn sett verdt pengene.. Blir vel kanskje litt feil å ta denne på en brukt bil som en har fått 3 måneder garanti på. Der har en jo kjøpt en brukt vare og har sett over feil og mangler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 4, 2012 Husk at man har 5 års reklamasjon ved kjøp hos forhandler:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2017 (endret) Tar opp igjen denne tråden jeg. Jeg kjøpte i fjor sommer en Skoda Superb 2010 godt 64000km når jeg kjøpte den hos merkeforhandler (Albjerk Lier) http://forum.vacn.no/showthread.php?283429-Ringlund-s-Skoda-SuperB-2010 Jeg fikk med bruktbil garanti på 12 måneder / 12000km. Planen min er å få tatt en garantiutløpstest hos NAF før godt 12 måneder / 12000km. Eller kan man ta dette hos den lokale merkeforhandler ? ( Skaansar Skoda Lillehammer eller Møller Lillehammer). Bilen er stilt inn på service 12 måneder / 15000km. Så vurderer å ta det hos NAF samtidig med testen, men di har ikke Castrol olje. Kjett å levere bilen hos Skoda for oljeskift etter å ha vert på test. Hva trur dere ? PS: Hittil feil som har blitt utbedret på bruktbil garantien 4 hjulskontrol, EGR + kjøler . + Skal inn igjen siden feil på henger kontakt, diesel påfylling's lokket vil ikke låses, ulyd i varmeapparat vifte ( du mener det er en parkerings lapp som har havnet i vifta så da går det ikke på garantien sier den lokale merkeforhandler .( har parkering app så aldri lapp i ruta i mitt eie). Så stor pluss til merkeforhandler som har svart * få folkene på Skaansar ( Skoda Lillehammer) til å se på det *. Blir spennende det med vifta da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 27, 2017 Jeg ville tatt testen hos NAF, de er nok litt mer kritisk enn merkeforhandler vil jeg tro på en slik test. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 27, 2017 Jeg hadde tatt testen på merkefohandler, om ikke NAF er vesentlig bedre i ditt distrikt en i mitt. Viktigere med noen som vet hvilke feil man skal lete etter en alt tullet NAF henger seg opp i er min erfaring. EDIT: Det blir jo sjekket mye det samme på service som ved en tilstandsrapport, så hvorfor ikke bare ta service før garantien er ute og be de se ekstra etter ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 27, 2017 jeg tenker bukken å havresekken her. forhandleren har da sikkert ingen interesse i å ta en test som gjør at DE må ut med lommeboka? synger iallefall falskt i mine ører 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 27, 2017 jeg tenker bukken å havresekken her. forhandleren har da sikkert ingen interesse i å ta en test som gjør at DE må ut med lommeboka? synger iallefall falskt i mine ører Slik jeg forstod det så er det ikke samme forhandler som har solgt bilen som skal ta service på den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 27, 2017 jeg tenker bukken å havresekken her. forhandleren har da sikkert ingen interesse i å ta en test som gjør at DE må ut med lommeboka? synger iallefall falskt i mine ører Bilen er ikke kjøpt av samme forhandler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 27, 2017 Jeg hadde tatt testen på merkefohandler, om ikke NAF er vesentlig bedre i ditt distrikt en i mitt. Viktigere med noen som vet hvilke feil man skal lete etter en alt tullet NAF henger seg opp i er min erfaring. EDIT: Det blir jo sjekket mye det samme på service som ved en tilstandsrapport, så hvorfor ikke bare ta service før garantien er ute og be de se ekstra etter ? Servicen som er nå regner jeg men bare er oljeskift, siden siste service var tatt på 63000km så regner jeg med at det var en hoved service. Di tok ihvertfall å byttet Olje og filter på DSG kassa og tatt Longlife, intervallserviceinspeksjon (hva nå det vil si? ), pollenfilter , bremsevæske står det i papirene jeg fikk med bilen + service hefte. Vanlig er vel å ha service hver 30000km eller 2 år, men denne er stilt inn på 15000km 1 år, så da regner jeg med det olje på hver 15000km å service på hver 30000km Men har ikke lyst til at di skal bruke annen olje (NAF) en det som er brukt på bilen siden ny (Castrol). Eller har det virkelig noe å si ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 27, 2017 NAF bruker Mobile ESP som er klassifisert likt som Castrol. Hadde ingen problemer med skifte til denne olja hos NAF på Passaten. Kosta 1200,- med Bosch filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 27, 2017 Bilen er ikke kjøpt av samme forhandler. samme konsern, samme lommebok? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 27, 2017 samme konsern, samme lommebok? hehe Litt usikker på den der. Skaansar Auto AS (Skoda Lillehammer) sa at di var privat eide Albjerk Bil Lier AS er jeg usikker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...