Motorbytte 1,6 -> 1,8 Passat 3b ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en kompis som har en slik Passat 3b 1,6. Motoren i denne driver og takker for seg.

I den forbindelse lurte han på om han ikke skulle sette inn en 1,8. (Ikke turbo)

Kan han bare sette inn en 1,8 her, eller er det mye ledningsnett eller noe annet som må byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe av ledningsnettet må byttes veit jeg. leste litt om det på et engeslk forum for 1 år siden eller noe sånt. virket ikke som det skulle være så mye jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe av ledningsnettet må byttes veit jeg. leste litt om det på et engeslk forum for 1 år siden eller noe sånt. virket ikke som det skulle være så mye jobb.

Ok, takk.

Har du eller noen andre link til dette eller mer info? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han får med alt av givere, styreenhet, lambdasonde, coil, ledningsnett osv så er det nok grei skuring. Men det er ikke noe spesielt lettere å bygge om til 1.8 enn til 1.8t.

Usikker på om instrument går om hverandre, de er ihvertfall ikke like(1.8 går jo til 260km/t: haha :)

Mener eksos er forskjellig også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han får med alt av givere, styreenhet, lambdasonde, coil, ledningsnett osv så er det nok grei skuring. Men det er ikke noe spesielt lettere å bygge om til 1.8 enn til 1.8t.

Usikker på om instrument går om hverandre, de er ihvertfall ikke like(1.8 går jo til 260km/t: haha :)

Mener eksos er forskjellig også.

Takk.

Da skal jeg viderformidle dette. Tror tanken var å få litt mer krefter enn 1,6'n på en enkel måte når motoren sannsynligvis skal byttes alikevel. Men, om det er litt stress, så tror jeg ikke at han gidder :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.