gti 16v kr motor går ikke bra, men får gnist og bensin på alle 4 sylinderene.

Anbefalte innlegg

har skiftet motor, men den går ikke noe serlig og begynner å gå tom for ideer nå.

har skifter fordelerlokk, rotor, plugg ledninger, pluger og testet enn annen coil.

 

bilen spruter nok bensin på alle sylindrer. og tenner på alle, dog har merket at det kanskje er en noe mindre gnist på plugg 4.

 

noen som har peiling på hva som kan være gale?

kan det være fordeleren, noe elektrisk eller kanskje k-jetten som er gale?

treger noen gode tips :)

 

mvh bent eilerås aasen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går den dårlig? Fusker/napper den, eller er det bare dårlig drag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dårlig drag.

 

men alle plugger tenner og er svarte inerst og litt kvite ytterst på elektroden på tennpluggen.

hva tyder de på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytte om to av bensinslangene på mengdefordeleren. Dersom det er noe galt med denne skal da problemet flytte seg. Hvis ikke er det et tenningsproblem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytte om to av bensinslangene på mengdefordeleren. Dersom det er noe galt med denne skal da problemet flytte seg. Hvis ikke er det et tenningsproblem.

 

byttet om slik at dyse 4 på 3 og dyse 3 på 4. men skjedde ingenting.da...

 

fikk en kompis til å ta av pluggledningene og nå merket eg forskjell på alle 4 :)

så alle tenner:)

kan de være de at tenninga er stilt feil?

var ute å testet bilen å vridde på gradene for å se om de gav noe respons! men de gjore det ikke!

men så er vel de veldig lite som skal til for at kurvene blir stilt på?

 

motoren er noe jo noe trimmet

planet og portet topp.

potrtet innsug som er 63mm (orginalt 52mm)

kvass kam

grenrør og filter, og noe større eksos

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan virke som om den får for lite bensin?!?!...

har fylt 95 på den. kan de og være en feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan virke som om den får for lite bensin?!?!...

har fylt 95 på den. kan de og være en feil?

 

kan de være bensinpumpa?

har kjørt med en 1,8 8v motor. de var ingen problemer.

 

hvilken pumpe bor eg gå for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg brukt pumpe til Golf 1 GTI. Den har bare ei pumpe, så det er latterlig enkelt å få til, ettersom du sikkert bare har ei pumpe idag allerede. Husker jeg merka enorm forskjell i ytelsen til motoren da etter at jeg bytta pumpe (satte inn ei kliss ny). Plutselig orka den å varve turtellernåla ned i tankmåleren på 5. igjen:). Dog hadde jeg aldri problemer med å få motoren til å gå, selv med den gamle pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fylt 95 på den. kan de og være en feil?

 

Hjelper vel ikke akkurat. KR skal jo ha 98 oktan orginalt. Trimmet motor og 95 oktan passer ikke sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper vel ikke akkurat. KR skal jo ha 98 oktan orginalt. Trimmet motor og 95 oktan passer ikke sammen

 

ja, da skal eg bytte bensin på bilen :)

 

Selv har jeg brukt pumpe til Golf 1 GTI. Den har bare ei pumpe, så det er latterlig enkelt å få til, ettersom du sikkert bare har ei pumpe idag allerede. Husker jeg merka enorm forskjell i ytelsen til motoren da etter at jeg bytta pumpe (satte inn ei kliss ny). Plutselig orka den å varve turtellernåla ned i tankmåleren på 5. igjen:). Dog hadde jeg aldri problemer med å få motoren til å gå, selv med den gamle pumpa.

 

hvilken pumpe bør eg gå for?

 

mye trykk og mye gjenomstrømning i timen

mye trykk og lite gjenomstrømning i timen

lite trykk og lite gjenomstrømning i timen

lite trykk og mye gjenomstrømning i timen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.