#1 Skrevet Juli 29, 2008 Hei Jeg har et lite problem, knakk et stag bak på kjerra, staget under drivakselen. Å når dette skjedde skled driv akselen litt ut fra diffen bak. Noen som har noe som helst snøring på hvordan jeg kan få denne inn igjen? Trenger sårt hjelp idag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2008 Bumpe.. tenkte å fikse idag så håper på svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2008 Møller skal tydelig bare ha kunder om dagen for å gi noen hint eller tips over telefon det kunne man hvertfall ikke. Blei nesten irritert over telefon her Spurte om dem visste hvordan man kunne få akselen inn igjen, eneste jeg fikk til svar var: det er vanskelig å si, må nesten se. Å dum som han var så sa han at det var et vanlig problem først så sier han at han ikke vet. Geez 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 29, 2008 hehe, han lar litt riktig i det han sier. for så en sånn ting er det greit å se det før man får gjordt så mye med det. men, utifra det du sier så virker det som det er noen skrurer som har løsnet. selve drivakselen bak sitter med 6 trox skruer inn i diffen bak, og en skrue i senter ute ved hjulet. for å få denne inn igjen må du nok skru den ut ute først også tre den inni bak deretter skru den inn igjen ute. bilder hjelper her kjell-magnus. jeg har dessverre ikke mulighet til å hjelpe deg i dag da jeg holder på å flytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 29, 2008 Møller skal tydelig bare ha kunder om dagen for å gi noen hint eller tips over telefon det kunne man hvertfall ikke. Blei nesten irritert over telefon her Spurte om dem visste hvordan man kunne få akselen inn igjen, eneste jeg fikk til svar var: det er vanskelig å si, må nesten se. Å dum som han var så sa han at det var et vanlig problem først så sier han at han ikke vet. Geez Det kan godt tenkes at kundebehandleren ikke nødvendigvis var mekaniker også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2008 Jan Arve; takk for innspill. Men den hadde sklidd ut innenfor det du beskriver her. Akselen er ikke skrudd fast på noen måte så langt inn, den sitter med noe som gjør at den sklir inn i et "hakk" eller hva jeg skal kalle det. Men det jeg gjorde var å sette et spett mot akselen mellom torksene som du beskriver og banke den forsiktig inn. Funket fint Sindre; Jeg ble satt over til verkstedet. Han sa også at han forsto hva jeg mente for det spurte spesifikt om han gjorde da det ikke var så enkelt å forklare Men men, sånn er det vel bare. Nå er hvertfall bilen på veien igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 29, 2008 Ah, godt det iallefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2008 Det enkleste er å ta ut hele akselen, så man får tredd splinesen innerst på akselen i ro og mak inn på drivleddet igjen (regner med det var det ytre leddet som hadde hoppet av, selv om jeg ut fra beskrivelsen "nesten" er fristet til å tro at det var det indre leddet det var snakk om). 1) Løsne først den store mutteren i senter av bremseskiva. 2) Skru ut 12-kantboltene som holder fast det indre leddet på drivakselflensen på diffen. 3) Spenn fast drivakselen i ei skrustikke og tre på drivleddet igjen. Dersom det er det ytre det er snakk om kan det hjelpe å dunke litt forsiktig med en hammer, slik at sporet i drivleddet smetter inn over låseklipsen på splinesen på akselen. 4) Monter det hele sammen igjen. Sjekk gjerne at det er nok fett i drivleddene når du først har det ute. Bank gjerne den store mutteren LITT urund igjen, slik at den får tilbake låsefunksjonen sin (ev. kjøp en ny). Jeg ser at problemet er løst, men av hensyn til søkbarheten på forumet er det greit at det blir en konklusjon på en tråd. Du er sikkert ikke den siste som kommer til å ha dette problemet;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...