#1 Skrevet Juli 29, 2008 Har kjøpt meg en ny bruksbil, og den har noen sinnsyke riper i lakken. Ene siden er tatt med nøkkel, og de andre ripene er fordi karen som eide bilen tydligvis ikke var så forsiktig av seg... Er det noen i klubben som driver med lakking og kan se på det, eller har noen et bra tips på hvor jeg kan dra og få et prisoverslag? Fikk bilen ca 50 000kr under verdien, så jeg har litt å gå på heldigvis. Har vurdert hellakering, men tipper det blir sinnsykt dyrt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2008 Gratulerer med ny bil og kjipt at du har riper i den.. Hehe.. Hellakering er ikke så dyrt som folk vil ha det til, kommer veldig ann på hvor mye man gidder å sjekke opp priser på de forskjellige steder. Er det mye rier hadde jeg sterkt vurdert hellakering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2008 Nøkkelriper og slikt er ikke så vanskelig som folk skal ha det til. Jeg kjøpte orginallakk stift og la i lakk så godt jeg kunne og så rubbet og polerte jeg området, til slutt vasket jeg området med tynner og la på klarlakk før jeg igjen rubbet og polerte. Ingen utrente øyne som kunne se at det var gjort noe der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 29, 2008 Det skal jeg også prøve på min bil. Takk for tipset Aikio! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 29, 2008 Hellakering er ikke så dyrt som folk vil ha det til Hva er ikke så dyrt som folk vil ha det til?? Hvilke priser har du fått oppgitt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2008 Selv har jeg ikke fått oppgitt noe pris, men ser rundt forbi at folk får lakkert i fra 15-40k så det er ganske stor forskjell. Skal han lakkere en hel side så e prisen fort oppe i 10k og da vil det vell lønne seg å ta en hellakkering hvis man finner rette plassen? Nå vet jeg ikke hvordan resten av lakken ser ut, men skal han lakkere en hel side så blir det sikkert fargeforskjeller siden bilen er et par år? Christopher: har ikke noe erfaring av dette, men snakker bare utifra det jeg har lest og hørt av andre. Prøver bare å finne den beste løsningen for Thor-Kristian. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 29, 2008 Ja klart at du prøver å finne beste løsningen, ingen som tviler på det.. Men jeg mener hellakkering er generelt sett dyrt, og man får det man betaler for.. Aikios løsning er kanskje ikke så dum.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 29, 2008 Ja klart at du prøver å finne beste løsningen, ingen som tviler på det..Men jeg mener hellakkering er generelt sett dyrt, og man får det man betaler for.. Aikios løsning er kanskje ikke så dum.. Er helt enig. Kvaliteten varierer ofte i sammen med prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 29, 2008 Var innom Sandnes Bilverksted eller noe sånt, de skulle ta hele bilen under rutene for 15 000kr. rubbing og polering der det var mulig, og lakk der de var nødt. Skulle ikke se noe forskjell etterpå mente de. Får kvittering på jobben, så blir jeg ikke fornøyd skal de få holde på til det er bra.... Forresten er det ikke bare det på ene siden, men plenty over hele bilen, så det passer bra det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2008 Så bra du fant en løsning på det.- Sleng ut noen bilder når du får bilen igjen så vi får se resultatet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 29, 2008 Nøkkelriper og slikt er ikke så vanskelig som folk skal ha det til. Jeg kjøpte orginallakk stift og la i lakk så godt jeg kunne og så rubbet og polerte jeg området, til slutt vasket jeg området med tynner og la på klarlakk før jeg igjen rubbet og polerte. Ingen utrente øyne som kunne se at det var gjort noe der. Det spørs veldig hvilken farge det er.. hvis det er mye metallic i den så er det så godt som umulig å få det fint på det viset.. men hvis det bare skal se ok ut så er det seff mye bedre enn at ripene viser.. men hadde det vært meg så ville jeg lakkert uansett.. hvilken farge er det på bilen din da Thor-Kristian? og din sigmund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 31, 2008 Tror ikke det er noe metalic i den lakken, så jeg satser på at det går greit. Får som sagt kvittering på jobben, og han sa jeg kom til å bli fornøyd. Hvis ikke skal de få ta det på nytt, helt til det er akseptabelt, 15 000kr er tross alt en god del penger... Bilen er forøvrig sort. Har ikke noen "før" bilder dessverre, har reist offshore nå, og kommer ikke tilbake før den er ferdig. Forresten blir det nok litt som å banne i kirka, for det er ikke en vag:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 31, 2008 Det spørs veldig hvilken farge det er.. hvis det er mye metallic i den så er det så godt som umulig å få det fint på det viset.. men hvis det bare skal se ok ut så er det seff mye bedre enn at ripene viser.. men hadde det vært meg så ville jeg lakkert uansett.. hvilken farge er det på bilen din da Thor-Kristian? og din sigmund? Jeg gjorde det på en sølvmet Audi. Jeg la i sølvbase først og rubbet det jeg la inn plant med resten av lakken, så vasket jeg over med vasketynner og la på klarlakk, så rubbet jeg og polerte det også helt plant med resten. Resultatet ble godkjent, og som sagt, ingen utrente øyne kunne se at jeg hadde gjort noe der, men mye mulig Ben ø hadde sett det ved fin studering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 1, 2008 Stikk ner på gamle Stavanger motorimport å lakkering (nåværende Propaint). Er ikke så dyre. Hvis du skal ha bilen i samme farge som den er, så er det ikke SÅ stor jobb. Har lakkert mange biler der. Flinke folk....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 1, 2008 Stikk ner på gamle Stavanger motorimport å lakkering (nåværende Propaint).Er ikke så dyre. Hvis du skal ha bilen i samme farge som den er, så er det ikke SÅ stor jobb. Har lakkert mange biler der. Flinke folk....... Okay, takk for tipset, skal ringe de og høre, er offshore for tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...