#1 Skrevet Juli 29, 2008 Etter en slaktende kvittering hos verkstedet der CO ligger på vel 10.7 på forøket tomgang, ser jeg meg nødt til å bytte ut den nåværende katalysatoren Vet fra før at den som sitter på ligger i småbiter bakover eksosanlegget. Har prøvd å søkt litt på nettet etter steder man kan kjøpe en ny katalysator, men finner ikke mye. Noen som vet om noen plasser rundt oppland/hønefoss/oslo området? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2008 Kjøp en universal på biltema og sveis fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2008 Jasså, det var inget dumt forslag. Men hvordan vil denne rense i forhold til orginale katalysatorere? I og med at jeg hadde såppass høyt utslipp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 29, 2008 Svensen eksos sveiser inn et 2,5" racing kat for et par lapper, Den trenger bare å varmes litt på ca 3000 rpm før de utfører målingene. Hadde en slik en på en A100 C4 2,8 en gang. funket fint. Biltema sin er nok like grei den oxo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 29, 2008 Etter en slaktende kvittering hos verkstedet der CO ligger på vel 10.7 på forøket tomgang, ser jeg meg nødt til å bytte ut den nåværende katalysatoren Vet fra før at den som sitter på ligger i småbiter bakover eksosanlegget. Har prøvd å søkt litt på nettet etter steder man kan kjøpe en ny katalysator, men finner ikke mye. Noen som vet om noen plasser rundt oppland/hønefoss/oslo området? Det er nok ikke katalysator sin feil at utslippet er så høyt alene hvertfall. Er en motor ellers bra er co% på 0,5-1,5 ganske normalt, så let etter andre feil først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2008 Har du CO på 10.5 er det noe som er helt på trynet galt.. Som forrige her skriver skal en moderne frisk motor på tomgang ligge på 0.5-1.0 på normal tomgang og noe lavere på forhøyet tomgang.. Setter du inn en katalysator når du har CO på 10 vil den bli ødelagt i løpet av kort tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...