Camber og Katalysator Audi A4 B7 2.0 tdi

Anbefalte innlegg

Har to spørsmål:

 

1. Har satt på senkeskåler på bilen, og ser at den skræver litt foran, men er dette mulig å justere uten å bytte staget foran til justerbart?

 

2. "Flensen" (den som er vridbar) mellom turboen og katalysatoren på bilen har fått lekasje. Dette er en del, noen som innebærer at hele katalysatoren må¨skiftes for å få byttet flensen. jeg har da to alternativer:

a: Kappe ut den gamle flensen og kjøpe en ny som jeg sveiser inn. Risikoen kan være at den gamle har røket fordi katalysatoren er ødelagt.

b: fjerne hele dritte, og bare legge et strakt rør, med en innsveiset flens.

 

Hva er denm beste løsningen? Delen koster 7900,- på Møller, og det synes jeg var i meste laget.

 

Innspill mottas med stor takk!

 

Mvh

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme "problemet" på min B6 når det gjelder camber etter å ha montert senkeskåler, men på min lar det seg ikke justere og jeg tror ikke det er justerbart hos deg heller. Skal jeg justere det, noe jeg skal med tid å stunder, så må jeg på med disse her http://www.turbofun.no/product/461667/Front_lower_Camber_Caster_VAG__.html. Om det er å få til din bil vet jeg ikke, men tipper det finnes på nett et sted:)

 

Vet at BMW har justerbar camber og caster orginalt hvis jeg ikke tar helt feil, rart at ikke Audi har: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.... tror du skal slå fra deg dette med camber kit, lest litt rundt nå og den typen jeg linket til er visst et helvete å justere. og den sitter visst ikke veldig bra over tid heller.

Det samme gjelder de andre typene jeg har lest om... så "end state" er vel at det ikke finnes noe ordentlig bra camber kit enda... Jeg skal hvertfall ikke bruke nesten 2000kr på noe en del andre har dårlig erfaring med... står en del om erfaringer her...http://www.audizine.com/forum/search.php?searchid=104976

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den ja, må nok bare leve med skeivslitte dekk da...

 

Men hva med katalysatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå bestilt et flexi rør som kan sveises inn, bør jeg fjerne hele katen, eller bør jeg kun skifte flexi røret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern heile driten. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.