Andre kalipere og spindel foran på Passat 35i Facelift grunnet plassmangel?

Anbefalte innlegg

Hvis du er på utkikk etter spindel, hjullagerhus, caliper fra golf 2 med VWII caliper har jeg alt til deg, ligger løst i garasjen, har det til overs etter jeg byttet til større bremser på Silvern.

Vet at delene er i god stand, er nye hjullager i husa også for et år siden.

Ikke til føler for ABS på høyre siden, men venstre...(sikkert vært bytta ut en gang det ene huset) men mangler skiver, men koster ikke stort det. Er bremsedeler fra 239mm oppsett med fast sadel til caliper.

 

Dette kan du få hvis du henter det.

Dette høres interessant ut, ja;) Eneste negative er at det ikke er føler til ABS på begge kaliperne. Men kan jo være at kalipere med ABS er større også, derav plassmangelen. Ikke vet jeg.

 

Du hører fra meg, Roger.

 

Ellers er det fortsatt fritt frem for å komme med forslag på andre løsninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ikke minst: Hvordan vil dette passe sammen med hullet til fjærbeinet i toppen av forskjermen? Sannsynligvis så dårlig at du kommer til å få traktorcamber:p. Med mindre du kjøper deg eksentriske styrelager, da..

 

Er også en fare med at han må modifisere hullene på fjærbeina slik at en får justert normal camber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også en fare med at han må modifisere hullene på fjærbeina slik at en får justert normal camber.

 

Eller bruke H&R Triple-C camber-justerbare bolter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bruke H&R Triple-C camber-justerbare bolter.

 

Da tror jeg det blir "knebøyvinkel" i koblinga mellom hjullagerhus og fjærbein;). Har ikke tro på at disse (ellers fremragende) eksentriske boltene klarer å kompensere for 2 cm kortere bærearm når det øvre opphengspunktet blir værende på original plass.

 

Tror det enkleste er å prøve delene fra Silvern først og så eventuelt bytte ut/komplettere med deler fra G3 med stusseligmotor etter at det er konstatert at det funker. Da er det håp for ABS'en også:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kan ikke bare bruke de originale hjullagerhusene og sette på skiver og kalipere fra Silvern, da? Kun få byttet kalipere og skiver, så beholder jeg ABS'en også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du, off-topic her..

Men de spacerne dine.. Mål og pris på de?

Er diametern på de slik at de flukter kant i kant med felgen også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2cm med innvendig og utvendig sentrering. Kjøpt fra et gruppekjøp fra TMTuning ei stund tilbake. Håkon Sandberg skaffer også spacere, da fra FK. Har sånne bak.

 

Men ingen som vet om jeg kan bruke skiver og kalipere fra 16v, uten å måtte bytte hjullagerhusene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit det overnevnte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit det overnevnte?

 

Joa..

 

Hvis du skal bruke fra gammel type 16v eller 8v må du bytte hjullagerhuset fordi der er det ikke løse caliperholdere, de er støpt i en bit.

 

Men fra nyere så er de løse, men da blir det slik du har i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daså. Da får jeg komme opp til deg en dag, Roger, for å hente delene jeg trenger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.