#1 Skrevet Juli 29, 2008 har en 87mod 90q med 2,3 10v 136hk, har en 20v komplett med ledningsnett og hjerne som visstnok skal være chippet til 186hk på handa.... frister å skifte men: har søkt en del på forumet, og fått noen hint om at det ikke er verdt arbeidet i forhold til effekten....... jeg kan ikke noe for å tro at en økning fra 136 - ca 180 hk vil gi en viss mere sprut i draget.... men det jeg er mest interrisert i å få info om er fra a til å hva som må gjøres ved et slikt motorbytte??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2008 bump? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 25, 2008 Denne posten druknet vel i sommerferien..... Har ikke gjort det selv, men har hatt begge bil med begge motortyper. 20V virket ikke så ulikhet i kjørefølelse vet jeg ikke. Men kan gi noen ideer: - helt annnen motorstyring og ledningsnett - en del flere "duppeditter" med strøm, bensin og/eller vakuum som sitter rundt på motor og torpedovegg på 20V, pass på at alle følger med - blokkene skal passe om hverandre inn på kasse - eksosanlegg er ikke likt, og 20V finnes med eldre grenrør eller nyere manifold, første gir bedre effekt - det er trangt i motoren på en 20V, innsuget tar masse plass og skjuler for litt av hvert Ville nok heller vurdert en 20VT hvis jeg først skulle tatt jobben med å bygge om ledninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 25, 2008 Eller en 10vT som sikkert er det enkleste og som også vel greit lar seg godkjenne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 26, 2008 men med turbo følger vel bytte av understell og, og en del mere godkjenning, og da mye dyrere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 26, 2008 men med turbo følger vel bytte av understell og, og en del mere godkjenning, og da mye dyrere? En 10vT får du levert med 165hk dvs godkjent med 20v bremser. Bremsene bak på 10 og 20v er lik så da trengs bare nye skiver og kalippere foran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2008 Ville sikkert gått for 10vt jeg også gitt... Men både for 10vt og 7a ville jeg nok regna med at jeg måtte skaffe litt ekstra deler og endel feilsøkning vedsiden av jobben med kun å bytte motoren. De blir fort grettene disse k-jet + 7a motorene Og forresten, godkjenninga. Ikke regn med at det er fort gjort, til og med en så enkelt ting som dette er nødvendigvis ikke greit for biltrangsynet. Klart det er avhengig av hvem du snakker med, men blir nok litt papir arbeid og endel venting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2008 for å være helt ærlig så er 60% av grunnen til at jeg vurdere å bytte motor, er at den som står i begynner å bli litt sliten og gått veldig langt. så da tengte jeg at jeg kunne skifte til 20v. men kanskje dryge`n litt med å godkjenne. og for å holde budsjettet på det laveste så ble dette løsningen. og deler for å bygge om til 20vt med understell og motor og alt det blir vel ikke billigere etter hvert som motorene blir brukt opp eller......? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 28, 2008 Hehe, kjenner til problemet ditt.. kjøpte meg en 10v for ikke lenge sida som har gått 33500km hvert fall... Men med litt fiks så blir den bra igjen den Motorne blir sikkert billigere.. har falt fra ca 20k til 15k på ca 2år?.. men klart, avhengig av etterspørsel osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 28, 2008 Hehe, kjenner til problemet ditt.. kjøpte meg en 10v for ikke lenge sida som har gått 33500km hvert fall... Men med litt fiks så blir den bra igjen den Motorne blir sikkert billigere.. har falt fra ca 20k til 15k på ca 2år?.. men klart, avhengig av etterspørsel osv... hvis jeg fosto deg riktig så mente du at 20vT motorene kan ha falt til ca 15k. det er allerede alt for dyrt for det jeg kan bruke på denne bilen. og så med et slikt motorbytte så kommer jo en skikkelig merkostnad med understell og drivverk i tillegg. brukt, så begynner, etter det jeg har sett, disse delene å bli ganske etterspurte. og nye, så... ja det sier seg vel selv at det kan bli dyrt:) så grunnen til 20v er nok bare fr å gjøre det bittelitte granne mere interresangt enn å sette inn en annen 10v, men likevel holde seg på en grei kostnad..... men uansett turbo-pssst-vroom-hviiin hadde seff vært drit-kult :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...