#1 Skrevet Juli 29, 2008 Har nettop gått til innkjøp av en nr2 bil en Audi 80 Competition Quattro 94 (b4 sedan). Som jeg har store planer for, da jeg skal bruke denne på bane og bruksbil. planen var når jeg kjøpte bilen var å sette inn 2,2 20vt. og få den trimmet av jonus til 400 hk i første omgang. kw understell, polyforinger, store bremser. men skal begynne med undersetellet først, når der er ferdig skal motoren monteres og trimmes.. skal komme med bilder av framgang av prosjektet mitt etterhvert. Det er sikkert mange som har gode erfaringen med lignende oppgraderinger. noen sier jeg heller skal trimme motoren som står i.. men blir vel mye dyrerer for å få like mye hester evnt mere senere..? men at motoren var bedre å bruke pga den blir ekke like tung som en 5er. noen som har tips eller noe å kommentere angående mitt prosjekt så jeg ikke går i store tabber.. hvordan er det å hjulnavet til 5/112 (framme og bake)-- går dette uten problemer? eller hva må jeg bytte? må jeg bytte bakdiff? noen som har gode tips hvordan bremsepakke jeg burde kjøpe? håper på god respons, da jeg kommer til trenger det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2008 Tror nok en 5`er er et mye bedre utgangspunkt i forhold til org motor. Både med tanke på kostnader, effekt og holdbarhet kontra den orginale. Om du har tenkt å bytte girkasse til noe som holder, så må du vel bytte mellomaksling og bakdiff etc i samme slengen Det vet du jo at jeg iallefall skal gjøre på min nå! Ellers håper jeg du har ei tykk lommebok og masse pågangsmot, men det vet jeg jo at du har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2008 Det ideelle hadde vært å holde competitionen original, og anskaffe en 80 evt 90 med femmer for ombygging til 20vt Bare min mening.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2008 Hvorfor ikke 1.8T? Gunstigere vekt og mer "riktig" i mine øyne på en slik bil.(Hvis du absolutt MÅ bygge om en org Competition da..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2008 ja jeg MÅ gjøre noe med competition quattroen... orginal blir den desverre ikke, da jeg har anskaffet denne for å ombygge den.. ja, må bytte girkasse.. og mest sansynlig ny bakdiff og mellomaksling vil ikke ha 1,8t.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...