Erfaring med ettermontering av HID xenon

Anbefalte innlegg

Noken som har bytta ut halogen med hid xenon? Som vil dele erfaringen med meg her.

Lurer på å bytte på noken biler, men lurer på kva prisklasse ein må i for å få noke som er brukbart..

???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg montert dette på min gammelbil Audi 00 modell og min golf 01 modell. med kjempegod erfaring..

har selv brukt lys fra fremtidenslys.no anbefales!

lyser godt over dobbel så mye.. utroli bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte vel en 1700kr ca via gruppekjøp på forumet, skulle være fra tysk produsent og ikke kinesisk.

Lyste bra, lett å montere, slo ikke ut på autocheck. (Hadde 50w versjon i langlys)

Minus;

Skurret i orginalradioen hver gang jeg slo på langlysa. Brukte lang tid på å oppnå full effekt. Om jeg møtte 1 bil om natta var ikke dette noe problem, men dersom jeg møtte 2-3stk og lysa måtte være av en stund, tok det alt for lang tid før de tente seg skikkelig. Dette er ikke et problem på orginal xenon.

Jeg vurderer på tross av dette å montere både nærlys og langlys xenon på s4'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

montert på mange biler, har kjøpt mange sett hos fremtidenslys.no

Du som har firma roar, får sikkert samme avtalen som meg, og disse setta er meget bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte vel en 1700kr ca via gruppekjøp på forumet, skulle være fra tysk produsent og ikke kinesisk.

Lyste bra, lett å montere, slo ikke ut på autocheck. (Hadde 50w versjon i langlys)

Minus;

Skurret i orginalradioen hver gang jeg slo på langlysa. Brukte lang tid på å oppnå full effekt. Om jeg møtte 1 bil om natta var ikke dette noe problem, men dersom jeg møtte 2-3stk og lysa måtte være av en stund, tok det alt for lang tid før de tente seg skikkelig. Dette er ikke et problem på orginal xenon.

Jeg vurderer på tross av dette å montere både nærlys og langlys xenon på s4'en.

Må være veldig varsom med trafoer som er så dårlig

isolert at de skurrer på radioen. Skurringen er et resultat av støy av trafoen, dette skyldes dårlig isolasjon av trafoen, billige og dårlige komponenter i trafo etc. Resultatet av og bruke slike trafoer kan være veldig dyre og sure.

Det som skjer er at det slår spenning over ifra trafoen og i bilens chassie. Selv om det ikke er mye effekt som slipper igjennom, så er 200V rett i jord i bilen svært ugunstig med tanke på diverse elektronikk. Med et slikt spennings sjokk i chassie, er det lett for at diverse ECUer, elektromotorer som visker,vindus heiser og diverse kontroll moduler brenner opp. Da de ofte er veldig skjøre for spenning på jordsiden.

Opplever man slikt, så burde man levere settet tilbake. Man kan også prøve og få en garanti på at de ikke slipper igjennom støy. Riktignokk så er ikke eldre biler så utsatt for problemer, da elektronikken er mye mere robust, vet, alt var jo bedre før;) Men på nye biler kan det resultere i mye rare feil. Har sett esp enheter stryke med, viskermotorer som går bananas for så å dø etter man har fått stoppet de etc.

Har drevet med xenon en stund nå, så begynner og få en del erfaringer fra rundt forbi.

Og tysk produsert xenon?? Vel, i Kina kan alt være tysk produsert om du vil: rolleyes

Er vel bare Bosch og siemens som produserer i tyskland, og de produserer KUN for bilfabrikkene. Finnes ikke ettermarkeds xenon fra de.

Importerer selv sett som kalles for bosch hid, men det er da ikke bosch, og jeg selger det heller ikke som bosch. Grunnen til at jeg tar de inn er kun fordi jeg har prøvd ut en hel haug med leverandører, og funnet de som best til min butikk.

Dette var litt info om xenon:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk gruppekjøp tråden her på forumet... mener det er to stykker som selger hid på forumet til rett under tusenlappen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

YOURHID som du finner på ebay er geniale. Ett års garanti, bra sett, kostet meg 1000kr inkl frakt for to stk sett. Kjøper flere av han jeg... like gode som alle andre du får kjøpt i gruppe kjøp og alt, til laaaaangt billigere, ekte keramiske sokkler på pærene og alt... slim ballaster etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

YOURHID som du finner på ebay er geniale. Ett års garanti, bra sett, kostet meg 1000kr inkl frakt for to stk sett. Kjøper flere av han jeg... like gode som alle andre du får kjøpt i gruppe kjøp og alt, til laaaaangt billigere, ekte keramiske sokkler på pærene og alt... slim ballaster etc.

YOURHID bruker AKKURAT de samme komponentene som jeg selger i mine slim sett,dvs samme ballaster og pærer. ;) Ennå var YOURHID dyre,over 1100kr for 55w m/Slim ballaster. : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte ett H3 sett fra ebay.. ingen problemer med dem. tenner utrolig fort. 6000k pærer ga vel 380 kroner levert nærmeste postkontor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bygget om til Xenon på en S6 C4 96 mod? Mye jobb? Tenker da på nær og fjernlys, er vel H1 begge deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bygget om til Xenon på en S6 C4 96 mod? Mye jobb? Tenker da på nær og fjernlys, er vel H1 begge deler.

Det er ikke noe problem. Monterte det selv i går på en passat som hadde h1 i begge deler, brukte vel 20-30min på alle fire tilsammen. Go for it;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke ettermonteringskit har såpass isolert trafo at dem ikke forstyrrer radioen? De jeg kjøpte i fjor gjør at radioen er ubrukelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke ettermonteringskit har såpass isolert trafo at dem ikke forstyrrer radioen? De jeg kjøpte i fjor gjør at radioen er ubrukelig.

dem jeg bruker forstyrrer ikke radioen i mine biler i allefall. bruker dem samme som norskbildelsenter selger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig trangt på førersiden, men det går helt fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.