Anbefalte innlegg

jeg lurte på hvilke dekk folket her ville hatt på denne størrelsen felg jeg?

 

stikkordet her blir vel mest mulig STREKK ;)

 

195/40 eller 45 burde vel gå på greit eller?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/35 eller 215/40 er vel det forutsigbare svaret fra meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40 - 16 er nok det jeg automatisk tenker på også (desverre godkjenenr ikke BT dette pga STRO selv om du har TUV : mad : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint med 205 40 16 og hadde det på ventoen. Det var i grunn passe strekk. du får ikke dette godkjent det er det eneste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg er jo ikke ute etter passe strekk eller balongdekk!? ;) ingen som har prøvd noe smalere en 205 her altså? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/35-16 gir finfin strekk og lav dekkside, slik at det kan senkes i bøttevis. At det er i henhold er heller ikke noe minus - selv om BT uheldigvis hever seg over dekkfabrikantens spesifikasjoner og TÜV sin empiri der de titter fram fra baksida av sin høyt elskede STRO-bok - også kjent under egennavnet "Gledesdreperen".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/35 ja, hva blir størrelses forskjellen på 215/35 vs 195/40 ?

 

edit: altså rulleomkrets:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/35 ja, hva blir størrelses forskjellen på 215/35 vs 195/40 ?

 

edit: altså rulleomkrets:P

 

0.978% eller 16mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

16mm ja:P nesten 2cm lavere med 195 da;) hehe

 

bilde av de felgene jeg vill ha med 215/35 (syntes ikke det var så skummelt mye strekk jeg)

DSC_0054.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/35 ja, hva blir størrelses forskjellen på 215/35 vs 195/40 ?

 

edit: altså rulleomkrets:P

 

du har høyere rulleomkrets med 195/40 kontra 215/35

 

1765 mm kontra 1746 mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett bilde av hvordan 205 40 16 ser ut. blir kansje litt mye dekk : klø :

 

Ett elendig bilde men: flau : strekken er bra

 

04092007(001).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var mye dekk ja!! men ser at du har veldig lite klaring i fronten:P gujj det bra å kjøre sånn da?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40 - 16 er nok det jeg automatisk tenker på også (desverre godkjenenr ikke BT dette pga STRO selv om du har TUV : mad : )

 

Jeg fikk mine 215/40-16 godkjent på 9x16 for en liten stund siden, så det blir godkjent det

 

Personlig ville jeg valgt 215/35-16. Er en litt dyr dimensjon men man får senket mer med den dimmen enn 215/40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også 215/40-16 på mine Keskin, som også er godkjent. Så går nok fint å få til det ;) Jeg skal muligens kjøpe 195/40-16 dekk nå bak hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke ET har du på felgene dine da Erik!? å eventuelt hva hadde du på din Lasse!? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine var Et25 måtte ha 3mm spacer for å gå klar Gewinden foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ET 35. Så går fint klar gewinden. Men foran kan jeg ikke ha den lavere uten å space ut, men da må jeg evt. ha 195 dekk foran også hvis jeg ikke valser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ET 35. Så går fint klar gewinden. Men foran kan jeg ikke ha den lavere uten å space ut.

 

ET 35 går ikke klar gewinden så det spørst om ikke dine og er ET25 : klø :

 

Mener å huske din bil og var veldig lav

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det ET 35 som står i vognkortet. Men er mye mulig nattesøvnen har tatt over så jeg husker feil, men det kan jeg evt. sjekke i morgen for å være helt sikker :)

 

Njaa, er vel lav nok kanskje :P Men lavere skal den bli :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har prøvd noe smalere en 205 her altså? :P

195/45-14 har jeg på framfelgene på Golfen, altså 9". Nesten lik strekk som med 225/40-14 på 10". 215 er ikke strekk verdig en 9" felg, spør du meg. Sikkerheten derimot, den er vel ikke den beste. Måtte fylle i dekkskum for at den ene felgen min skulle holde på lufta med 195/40, faktisk. Er uansett ikke noe problem, er bare å fylle i så mye luft som dekket er lagd for, så er det ikke noe fare.

 

Du får ingen garanti på at dekket ikke hopper av felgen her, kun erfaringer fra min egen side;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/45-14 har jeg på framfelgene på Golfen, altså 9". Nesten lik strekk som med 225/40-14 på 10". 215 er ikke strekk verdig en 9" felg, spør du meg.

 

Viktig å huske at 195/45 har 1.25cm høyere dekkside og strekke kontra et 215/35 dekk også da. Det er jo ganske vesentlig. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/45-14 har jeg på framfelgene på Golfen, altså 9". Nesten lik strekk som med 225/40-14 på 10". 215 er ikke strekk verdig en 9" felg, spør du meg. Sikkerheten derimot, den er vel ikke den beste. Måtte fylle i dekkskum for at den ene felgen min skulle holde på lufta med 195/40, faktisk. Er uansett ikke noe problem, er bare å fylle i så mye luft som dekket er lagd for, så er det ikke noe fare.

 

Du får ingen garanti på at dekket ikke hopper av felgen her, kun erfaringer fra min egen side;)

 

akkurat det svaret jeg ville ja:P at det går;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde nå kunnet tenke meg et 15 bak og et 25 forran, men det du sier er at et 25 ikke går klar uten å space forran? blir jo ganske jalla med 3mm spacer da? får jo ikke ordentlig skrudde spacere i den dimmen:P

 

edit: valsing av buer er jo ikke noe problem, så kanskje jeg skulle gått for et 15 rundt hele? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET25 går klar av gewinden på 2er, ihvertfall, men da er det styrestaget felgen heller tar borti - da ved full sving. Hvis du spacer ut til ET15, så er det ikke rare camberjusteringen som skal til før du får felgene innunder hjulbuen uansett;) Du får heller ikke den samme dekkslitasjen som jeg opplever med Passaten, jeg som måtte space ut 2cm og justere camberen deretter for å få felgene under hjulbua.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ET15 foran på mine 9x16 og da får jeg såvidt et bankkort mellom felg/dekk og gewinde(vmaxx)

Bak har jeg derimot ET5 og god plass til gewinde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.