2.2 femmer med forgassere ??

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette her inne?

Hvor kan man evt få tak i passende gassere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da trengs enkle motorsykkel-forgassere (ev. spjeldhus, dersom du heller føler for innsprøyting). Husker det sitter slike på den gamle Gruppe A-rally Type 85'en som Jørgen Røvig hadde i sin tid. Sist jeg hadde fornøylsen av å se på denne (for under en måned siden) var de der fremdeles:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å søke på audi 2.2 carburators men fant berre mykje anna rart...

Motorsykkelforgassere? Evt spjeldhus ved innsprøytning?

Bruker man både forgassere og innsprøytning?

Tenkte kun på enkle forgassere jeg. Må man ha 5 stk ?

Beklager spørsmålet, men har lite erfaring med dette :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du skrev forgassere regna jeg med du ikke var interessert i en løsning tilsvarende 2L-femmeren med en forgasser.

Man bruker fem enkle, ja. Det går dårlig med f.eks. Weber DCOE, med mindre du bare bruker den ene innsugkanalen på den siste forgasseren;). Derfor motorsykkelforgassere, ettersom disse ofte er av typen en forgasser pr. sylinder. I så fall trenger du fem, som sagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar Andreas....

Finnes det bilder av slike instalasjoner??

Mener å huske jeg så en golf 1 med 4 gassere her inne for kort tid siden.

Men fant den ikke igjen nå---

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leita etter bilder av motorrommet til den nevnte bilen i natt, men fant dessverre ikke noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig: ja :. Var noen Keihin-forgassere, om jeg ikke husker feil fra jeg holdt denne bilen i hendene i juni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig: ja :. Var noen Keihin-forgassere, om jeg ikke husker feil fra jeg holdt denne bilen i hendene i juni.

Du holdt bilen i hendene ja : smil :

Skal se om jeg kan få tatt noen bilder en gang av gesserne, er som sagt keihin gassere med slidespjeld.

Innsuget er ett omsveist innsug som nå har fått 5 rørbiter påsveiset. Er tilsvarnede "rørbit" ut i fra gasserne, så sitter bare en silikonslange mellom, ganske enkelt å lage til i grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du holdt bilen i hendene ja : smil :

Ja, velfundert ordvalg fra min side - fritt etter sangen fra barneskolen om han som "har hele verden i sin hånd":D. Skjønt "stryke kjærlig med hendene over alle lakklagene/tapen" nok er mer dekkende.

Vi får gi gass en av de nærmeste ukene, så den en gang så varme motoren min får bidratt med litt deler. Hadde jo vært morro å få spaka denne bilen på i alle fall ett treff uten snø i år. En av de siste mulighetene er så vidt jeg veit Raaner'n;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.