Lakkere bremsekalippterene røde

Anbefalte innlegg

Hvordan bør man behandle kalippterene før man lakkerer de? Kun pusse de ned? Må jeg ha grunning? Hvilken type lakk? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåse er best, så kan du bruke hammerheitlakk eller hvordan det nå staves, skal ikke ha grunning pga varme osv.

Kan du ikke sandblåse så bruk stålbørste og lakk, men da blir det ikke like fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det blir stålbørste, dremel med grove "pusse bits" og sandpapir :) Satser på at det blir bra. Selges sånn lakk på feks biltema eller thorsov? Vil ha rød farge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges på malingsbutikker og diverse bensinstasjoner og bilextra, biltema og torshov har også tipper jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thorshov selger sånne kitt med 2 komponent maling som tåler varme godt.. da følger alt du trenger untatt pussepapir.. kost.boks med effektiv fett/smussfjerning og kost til å male på med.. fåes også på sprayboks i fargene Rød/gul/Blå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte rød hammerite (glossy) på Torshov. 3 strøk, og de ble fine og glossy. Holder bra også. Flasser ikke, selv med flittig bruk av hissig høytrykkspyler.

 

DSC00433.sized.jpg

Trykk på bildet for å se full størrelse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så veldig bra ut! Kjøper i morgen! :) Mye trenger jeg? Holder det med 1 boks/1 kit hvis jeg skal ha 3 strøk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdt i massevis med en liten boks. Holder nok til de bak også, om du skal lakke de også.

 

Husk at lakken må tørke mellom hvert strøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdt i massevis med en liten boks. Holder nok til de bak også, om du skal lakke de også.

 

Husk at lakken må tørke mellom hvert strøk.

 

Okay.

 

Jaja, selvfølgelig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.