Hakking (lugging) på 1.8t haster (HJELP)

Anbefalte innlegg

Har en 1.8t som jeg fikk problemer med at den ikke gikk skikkelig, har hatt det en gang før å da var det pluggene. skiftet dem da slik som nå og sist forsvant problemet, Denne gangen kom det tilbake.

skal da sies at jeg ikke brukte samme plagg denne gangen, sist var det en super 4 og denne gangen

ble det en platina som dem anbefalte på hellanor, han sa også at den super 4 var ikke noe serlig på denne motoren, derfor ble det disse platina pluggene.

Men etter en time halvannen kjøring så begynte motoren å lugge litt igjen, var innom pedersen auto på mo i rana og fikk tatt diagnose og en så på bilen sammen med meg.( kjempe service der btw. betalte ikke noe for diagnosen og hjelpen) fant ingen feil.

Men dette fortsette på tur videre og den lugger når man gir på, ved aks, tungt drag(oppoverbakker i 4-5gir). disse pluggene hadde bare 1 stift mens dem andre hadde 3-4.

Er det pluggene som er feil eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyter en pil ut i det blå....

Jeg hadde en TT med 1,8t motoren. Der gikk drenshullet i bensinpåfyllingen tett slik at hele "rommet" ved påfyllinga regna full og det kom vann i bensin. Da ble motoren veldig hakkete, men etter at jeg fikk staka opp drensen og kjørt en tank eller 2 så ble den god igjen...

 

-JM-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har liksom troa at det er noe på tenningsystemet, for den hakket værre før jeg skiftet pluggene. og så er den litt rar på tomgang når jeg kjører aircondition på litt styrke. som den går fint på 900 åsså plutseli hopper den ned til 600-700 i 1-2sek også går den fint litt åsså nedigjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig plugghetter/coiler er noe som kan være årsaken her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. skal prøve pluggene å se på dem en gang til. hadde bare ikke pluggnøkkel her. håper ikke det er coilene. litt dyrt med 4 nye. men kommer det opp på vag comen da? hvis det er coilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har liksom troa at det er noe på tenningsystemet, for den hakket værre før jeg skiftet pluggene. og så er den litt rar på tomgang når jeg kjører aircondition på litt styrke. som den går fint på 900 åsså plutseli hopper den ned til 600-700 i 1-2sek også går den fint litt åsså nedigjen..

 

Når ac slår inn så går tomgang ned på 600-700 sånn som du sier, tror nok det er vanlig. Er sånn på min også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut en plugg og se på fargen, er den lys brun er det litt vanskelig og si, men er den mørk får den nok bensin, iallefall rett før du skrudde av motoren.

 

Det virker som den får for lite bensin, Har du dårlig trykk på bensin eller rusk i dysene kan du få lugging.

Sjekk falsk luft oxo.

 

Coiler ryker sjelden det er heller signalet inn på coil som kan være ustabilt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis hadde samme problem for noen uker siden...forrige uke gikk den såvidt på tomgang! Ga gass, motoren kvalte seg, lot den stå lenge på tomgang, da gikk det å kjøre den, ga på --- pang, akkuratt som om noen holdt igjen bilen!!! Ikke!!! Bra...

 

Jeg antydet bensinfilter el. tilsvarende. Verksted byttet coil, plugger, pluggledninger etc, uten hell. Kompisen min sa dette med drivstoff filteret, det hadde de liten tro på, men de skulle bytte... vips så var problemet løst!

 

Flaks! hehehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ac slår inn så går tomgang ned på 600-700 sånn som du sier, tror nok det er vanlig. Er sånn på min også.

 

men er din slik at den hopper ned litt når ac`en står på. for min ligger fint på rundt 900. åsså slår ac`en på går den ned til 6-700 også oppigjen, og slik holder den på mens ac`en går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut en plugg og se på fargen, er den lys brun er det litt vanskelig og si, men er den mørk får den nok bensin, iallefall rett før du skrudde av motoren.

 

Det virker som den får for lite bensin, Har du dårlig trykk på bensin eller rusk i dysene kan du få lugging.

Sjekk falsk luft oxo.

 

Coiler ryker sjelden det er heller signalet inn på coil som kan være ustabilt

 

 

Men er det noe av dette som blir lagret slik at jeg kan lese det av på vagcom`en?

og hvordan kan jeg sjekke falskluft?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluggene jeg fikk er FR 7 DPP33 noen som vet om dette er rette plugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har omtrent samme symtomer ved en lekkasje på trykksiden av turbo også, men virker nesten ikke som det er det heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coiler ryker sjelden det er heller signalet inn på coil som kan være ustabilt

 

Morsom eller ? 1.8T motorene er jo kjent for å spise coiler, spes den typen som ikke skrudd i toppdekselet. Vedder en femmer på at en coil er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. men ville ikke den da ha gått dårlig på tomgang?

for han går fint hvis man er forsiktig med gassen. men hvis man gir på virker det som den kutter noe.

så kan man slippe gassen igjen å gi på litt forsiktig og da går den greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes fort ut som ett LMM problem spør du meg :-)

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. men ville ikke den da ha gått dårlig på tomgang?

for han går fint hvis man er forsiktig med gassen. men hvis man gir på virker det som den kutter noe.

så kan man slippe gassen igjen å gi på litt forsiktig og da går den greit.

 

Ikke nødvendigvis, hvor lenge coilen lader feks kan variere med turtall. Tenningstidspunkt endrer seg også med last etc etc. Coilene har andre arbeidsparametere når last og turtall varierer.

 

Som sagt, jeg gjetter på en coil. Få lest av feilkoder i første omgang så har du litt mer kjøtt på beinet kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er akkurat de samme symptomene jeg hadde på min 1,8t slet lenge å finne ut problemet.jeg prøvde en rekke forskjellige diagnoser til og med vag com ingen fant feilen: klø :.fikk plutselig for meg att jeg skulle prøve med nye coiler,naboen hadde ett sett jeg kunne låne.og vips så var problemet borte:)men jeg fant ikke ut hvilken coil det var men det ble til att jeg skiftet alle.hos møller koster disse ca 600: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom eller ? 1.8T motorene er jo kjent for å spise coiler, spes den typen som ikke skrudd i toppdekselet. Vedder en femmer på at en coil er defekt.

 

Stemmer dette..har allerede bytta 3 coiler på 1 år..skulle tro de ikke tålte en dritt..: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kommer det opp på diagnosen om det er feil på coil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper på feil i vakumsystemet. tett eller lekk slange et eller annet sted. gjør at resirk og wg ikke fungerer optimalt. kan også være magnetventilen som styrer wg. sitter på slangen mellom luftfilter og turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tatt diagnose nå. fikk opp feil på sensor g62... noen som vet om denne kan være årsaken'?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tatt diagnose nå. fikk opp feil på sensor g62... noen som vet om denne kan være årsaken'?

 

Vanntempføler som kødder det til høres det ut som. Skift føler og grunninnstill gasspjeld så vil bilen funke igjen.:) Trodde egentlig at dette var oligatorisk på 1.8T jeg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G62 er vanntempføler. Koster vel i underkant av 400,- på Bodø Bil. Settes feilkode på coiler ja, men vet ikke om en kan være dårlig uten å sette feilkode. Jeg har fire nye coiler liggende hvis du trenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal prøve å skifte den sensoren. hvis jeg ikke finner ut noe kan jeg prøve coilene dine for å se om det er dem. så kan jeg jo kjøpe dem hvis det er feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare si ifra du. Kan ta de med til ACR i helga, evt du stikker innom her på turen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.