#1 Skrevet Oktober 21, 2004 Min s6 liker ikke fuktig ver.Det blir tilnerma umulig å se ut av rutene.Med klima på full guffe,virker det som det blir enda verre.Kan det vere friskluft spjeld,som står i "inneluftsirkulasjon"posisjon?Etter LANG tid blir problemet mindre,men dette må da vere unormalt?Noen med samme problem\med tips her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2004 Lenge siden du skiftet kupèfilter ? (også kalt pollenfilter) Bør byttes omtrent en gang i året på denne bilen, litt avhengig av kjørelengde og området bilen ferdes i, men det er omtrent et år som anbefales Er det tett/skittent kommer det ikke nok lufttilførsel inn i kupèen og man oppnår en lignende effekt som om du hadde resirkulasjonen på hele tiden. Setter knappen min på at det er årsaken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av arnt ralle Min s6 liker ikke fuktig ver.Det blir tilnerma umulig å se ut av rutene.Med klima på full guffe,virker det som det blir enda verre.Kan det vere friskluft spjeld,som står i "inneluftsirkulasjon"posisjon?Etter LANG tid blir problemet mindre,men dette må da vere unormalt?Noen med samme problem\med tips her?? Godt tips Thomas kom med, ganske sikkert pollenfilteret Men, skulle det ikke være det, så er det en ting til du kan sjekke, det er om de ventilene som kommer ut nede i bakskjermene (sjekkes fra innsiden) er tette.. Merkes ofte hvis disse er tette, man lukker dørene og så kjenner man det blir ett slags mottrykk i kupeen.. Er disse tetter dugger bilen ganske godt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2004 Jeg hadde duggproblemer på Audi 90'n min. Lekkasje i varmeregisteret. Kjente lukta av kjølevæske fra kupévifta. Mye jobb å skifte, måtte ha ut hele dashbordet, men det ble bra etterpå ihvertfall. Hva som skjedde senere er en annen historie Men vifta funket ihvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Thomas Wathne Lenge siden du skiftet kupèfilter ? (også kalt pollenfilter) Bør byttes omtrent en gang i året på denne bilen, litt avhengig av kjørelengde og området bilen ferdes i, men det er omtrent et år som anbefales Er det tett/skittent kommer det ikke nok lufttilførsel inn i kupèen og man oppnår en lignende effekt som om du hadde resirkulasjonen på hele tiden. Setter knappen min på at det er årsaken Kan det være dette på Golf'en min også da kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2004 Hvem av golfene dine snakker du om? Den eldste har nok ikke filter, det har jeg ihvertfall ikke sett på andre mk1'ere... Men det er filter på mk3'ern, ganske vanlig dugg årsak med det filteret der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2004 Dugget godt til fattern også sist høst, men så fikk jeg bytta pollenfilter..da så han lyset! mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen Kan det være dette på Golf'en min også da kanskje? Helt sikkert Problematikken gjelder alle biler med slikt filter egentlig. Samme som olje - begrenset levetid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 21, 2004 Bytta på faderen sin nå nylig... der og var det problemer med dugging... MEn når du trykka på den "frontrute defrost" knappen, så kunne du høre at den "suge" luft innunder hanskerommet... dvs at filteret var så tett, at den tok til seg luft andre veier ifra... men med nytt filter "så han lyset" og nå, ingen som helst dugg selv i skikkelig høstvær! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2004 Da skal jeg skifte filter i hvert fall...før jeg river av dørtrekkene. Beklager at jeg forstyrret tråden din Arnt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 22, 2004 Kan være lurt å sjekke dreneringa og, hvis den er dårlig renner vannet rett inn i friskluftsystemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 22, 2004 hvor ligger dette Kupefilteret? var jo ikke dyre saken å bytte på min Golf Mk3, 105kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 22, 2004 Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen hvor ligger dette Kupefilteret? var jo ikke dyre saken å bytte på min Golf Mk3, 105kr. Ligger sikkert på samme plass som min, på høyre side under dekselet mellom frontrute og torpedovegg. De klipsene som står der var et hel..... å få av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 22, 2004 Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen Ligger sikkert på samme plass som min, på høyre side under dekselet mellom frontrute og torpedovegg. De klipsene som står der var et hel..... å få av... dvs, inni kupeen eller er du helt fremmi motor rommmet nå ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 22, 2004 Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen dvs, inni kupeen eller er du helt fremmi motor rommmet nå ? er i motorrommet.. svart plastikk-deksel på høyresiden av bilen (ved siden av batteriet), stor dings 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 22, 2004 goth it 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 22, 2004 Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen goth it Lagde en test-sak som jeg egentlig skal ha på hjemmesiden etterhvert som også viser pollenfilteret nå, i tilfelle noen IKKE skulle finne det Motorrom Passat 1.8T - Test! EDIT: Beveg muspekeren over oljepåfyllingslokket, luftfilteret og pollenfilteret Foreløpig bare en test 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 22, 2004 Funka ikkje... regna ma du ska ha "highlighta" dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 22, 2004 Opprinnelig postet av Trond W Grøvdal Funka ikkje... regna ma du ska ha "highlighta" dem? Jupp, merkelig, highlighting funker i Opera og Explorer her, tooltipsa kun i Explorer, bildene trenger litt tid på å laste, men blir bedre når jeg lager den i Flash 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 22, 2004 Opprinnelig postet av Mads Fagerdal er i motorrommet.. svart plastikk-deksel på høyresiden av bilen (ved siden av batteriet), stor dings Nå kan det jo tenkes at batteriet er plassert på ulike steder på mk3 Golf, men på min står det i hvert fall i stikk motsatt hjørne av kupefilteret i hvert fall. Batteriet er foran på venstre side, kupefilteret ligger bak på høyre side (begge i motorrommet ja...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 22, 2004 Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen Nå kan det jo tenkes at batteriet er plassert på ulike steder på mk3 Golf, men på min står det i hvert fall i stikk motsatt hjørne av kupefilteret i hvert fall. Batteriet er foran på venstre side, kupefilteret ligger bak på høyre side (begge i motorrommet ja...) Nå var det en S6-eier som startet tråden i utgangspunktet, så var det jeg baserte svaret på når jeg refererte til batteriplassering, sowwy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 22, 2004 mitt batteri er nå på høyresiden når du står med trynet nedi motoren.., men nok om det la topic owner eie tråden sin igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 22, 2004 Ingenting er bedre enn at vi er enige, og det er vi jo. Da lar jeg eieren overta tråden igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 22, 2004 TIKK TAKK,for tips.helga reddes med sjekk av kupefilter,og hengerfeste montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...