Problemer Vindu førerside A3 8L

Anbefalte innlegg

Heisann! fikk et lite problem her forleden. Jeg var ute og kjørte, vinduet hadde jeg bare kjørt ned siden det var så varmt. Når jeg skulle så kjøre det opp igjen etter jeg hadde parkert virket det som om det var noe som holdt igjen vinduet, så jeg fikk det ikke opp igjen. Det jeg nå stusser i er hvordan jeg skal få av dørdekselet. Jeg har funnet 3 skruer på selveste døra som jeg har tatt av 2 skruer på øverste deksel 1 fremme og 1 bake på døra og 1 skrue ned på selveste håndtaket . Er det noen som har et tips om hvordan jeg skal gjøre det steg for steg? ringte møller i ørsta, men de hadde selfølgelig ferie. Takker fo ralle svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 skruer oppe, i forkant og bakkant. 2 skruer i håntaket som du drar igjen døren med. En skrue i underdelen på håntaket, også 4 skruer i det nedre dekselet i bak kant på døren, visst eg ikke husker feil. så skal det bare være å trekke ut dørtrekket som står på 7 klips, også løfte opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 skruer oppe, i forkant og bakkant. 2 skruer i håntaket som du drar igjen døren med. En skrue i underdelen på håntaket, også 4 skruer i det nedre dekselet i bak kant på døren, visst eg ikke husker feil. så skal det bare være å trekke ut dørtrekket som står på 7 klips, også løfte opp..

Takk for svaret. Fant bare en skrue i underkant av håndtaket ikke 2 skruer :P. Men da skal jeg prøve den biten der, er det lurt og lirke opp klipsene med flatt skrujern innom trekket? ellers skal det bare ver så enkelt som og dra av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Raymond sier er nok ikke helt feil, men minner mer om Golf 4.

A3 8L, så er det to små skruer i forkant og bakkant øverst på dørtrekket. Deretter en skrue i selvedørhåndtaket hvor det løsner et deksel (dra det ned) og frem trer to nye skruer. Da disse skruene er løse er det bare å skyve dørtrekket oppover, men pass på så du ikke røsker av noen ledninger eller lignende... Kjør på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Raymond sier er nok ikke helt feil, men minner mer om Golf 4.

A3 8L, så er det to små skruer i forkant og bakkant øverst på dørtrekket. Deretter en skrue i selvedørhåndtaket hvor det løsner et deksel (dra det ned) og frem trer to nye skruer. Da disse skruene er løse er det bare å skyve dørtrekket oppover, men pass på så du ikke røsker av noen ledninger eller lignende... Kjør på.

Tusen hjertelig for tips, da prøver vi den biten der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått av dekselet og alt. Har nå kommet frem til at det er Wiren som er problemet. Det virker som om at det slår seg bukt på wiren inne i wirehuset slik at vinduet bare kommer til et vist punkt så er det full stopp. Nå har jeg tatt ut motoren og sjekket den og alt er bare bra. Er det noe mulighet for og komme inn i wirehuset for og rette det som er der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fant jeg ut at wiren var oppfliset så den får ikke spoolet seg inn i wirehuset, er det noe som har erfaring med dette? må jeg til med helt nytt? eventuel alternativ løsning så pass jeg kan få ha vinduet oppe :S så irriterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.