Nå starter ikke bilen etter motorvask?

Anbefalte innlegg

Har sendt bort bilen på full shine. I går tok de motorvask på bilen og den ville ikke starte. Jeg tenkte det sikkert bare var vann som har kommet inn ett sted det ikke skulle. De har blåst hele motoren med trykkluft og begynte å rense den innvendig. Har nå stått over natten men fikk tlf i tidligere i dag om at den fortsatt ikke starter. Den går på starteren men vil ikke tenne. Skal bort å hente bilen kl 18.00 i dag. Eller prøve å hente den heter det vel. Men hva skal jeg event sjekke?Siden de har blåst hele motoren med høytrykk som de sier så regner jeg ikke med at det er pluggene. Hva andre ting kan det være? Hva burde jeg sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Longshot gjetting fra meg: de har høytrykksspylt løs en ledning. Beste ideen dessverre :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som vanligvis har hindret mine biler i å starte etter en motorvask, er coil, fordeler/fordelerlokk, rotor eller pluggledningene som har blitt våte. Har da tatt av fordelerlokket, alle pluggledningene og blåst skikkelig tørt med luft eller tørket nøye med papir.

 

Hvis du ikke har automat, så prøv å tau i gang bilen. Lettere for å starte hvis den blir "tvunget" til det, fremfor å dra den på starteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut Erik har automat (dersom det er snakk om S6'en), så å taue i gang utgår.

 

Vil vedde en flasketuborg på at det har kommet vann inn under fordelerlokkene. Disse sitter skrudd fast med umbracoskruer og er relativt fort gjort å ta av.

 

Selv om de har blåst tørt med trykkluft på utsida vil de ikke greie å fjerne eventuell fukt som har lagt seg i fordelerlokkene og nedi hullene til tennpluggene i toppene. Det er nemlig ikke uvanlig at tettinga rundt pluggkablene ikke greier å holde vannet fra en høytrykkspyler ute. Har knøla nok med lignende problematikk ifm. vårvedlikehold på 16V'en, som har en toppkonstruksjon som ikke er helt ulik V8'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke av med topp dekslene? Holder med å ta av den svarte avlange plast dingsen?

 

EDIT: Bare sånn før folk slenger en bemerkning. Jeg vet jeg ikke må av med topp deksler for å komme til plugger. Tenkte mere på om jeg må av med de for å få gjort skikkelig rent og fjerne vannet. Eller holder/klarer jeg det bare med å ta av den sorte plast dingsen over pluggene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig denne er helt på jordet da jeg ikke vet for mye om V8 fra 96. Men, mine 2 siste biler vil heller aldri starte etter motorvask på grunn av 1 eller 2 coiler som tar kvelden som følge av vann (overslag) i det du kaller "de svarte plastdingsene".

 

Nå har jeg lært av et par feil på begge bilene, og motorvask går greit, men høytrykk luft er ikke alltid best. Jeg bruker et sugerør som jeg stapper laaaaaangt nedi hullet og suger opp vannet FØR jeg fyrer etter vask. Smaker ikke blomster akkurat, men jeg slipper coilbytte og dustete svar fra Møller om hvorfor coilene ryker. Her har audi et problem, og de har hatt det en stund. BMW sliter også med det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg jo fortelle dommen.

Tok opp alle plugg kablene og 2 av de var fulle av olje mens 6 av de var våte. Tørket de 6 som var våte og de 2 som var fulle av olje og bilen fyrte. Kom 5 meter så stoppet den igjen. Smeller i potta og hele bilen rister da den bare går på 6 sylyndere. Så i morra må jeg skaffe ny toppdeksel pakning. Så får vi håpe det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd på både 2`er og 3`er Golfen, og i begge tilfellene har det vært kontakten til Hallgiver som har vært full av fukt:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du start på den igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da. De hadde spylt så hardt med høytrykk at de hadde spylt istykker toppdeksel pakningen. Kjøpte ny og satt på så startet den med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da. De hadde spylt så hardt med høytrykk at de hadde spylt istykker toppdeksel pakningen. Kjøpte ny og satt på så startet den med en gang.

 

Da har det vel kommet ugunstige mengder vann inn i motoroljen og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig ?? Spyle toppakning til he..... ?? Wow

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke topp pakning men topp deksel pakning;)

 

Kan legge til at den pakningen røyk på våler i fjord. Jeg kjøpte sånn paknings sement og laget min egen pakning mens vi var på party campen der oppe. Det var denne de spylet istykker. Selv om den holdt i 1,5. Men nå kjøpte jeg ny org pakning på møller som jeg satte på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.