#1 Skrevet Juli 31, 2008 Har hatt ut motor og gir for turbobytte og er nå ferdig,men den vil ikke starte. Får heller ikke kontakt med hjernen via vag com. Startsperre symbolet lyser ikke så det er vel ikke det som er problemet. Skal skjekke sikringer i morgen. Er det noe som må kodes?? Trenger tips fra noen som har gjort dette før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2008 Tor egil Hannestad har hatt ut sin rs4 motor! hør med han.... Er merkelig.burde jo fyre med engang. Husket og koble alt da....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2008 Hehe, hvor lenge har ECU stått uten spenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2008 Tor egil Hannestad har hatt ut sin rs4 motor! hør med han....Er merkelig.burde jo fyre med engang. Husket og koble alt da....? Ja mener at alt skal være koblet. Men skulle jo uansett fått kontakt med ecu via vag com da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2008 Hehe, hvor lenge har ECU stått uten spenning? Siden våler treffet omtrent.. 2mnd ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2008 WOW! Da har du en case. Vet om at folk har vært nøtt til å kode på nytt (legge inn software på nytt?) etter bare to uker. Jeg har vedlikeholdsladder stående på min nå OT: hvilken ledning er det som kommer ut av ECU strømpa rett bak motor og tilsynelatende forsvinnner bakover over gearkassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2008 WOW! Da har du en case. Vet om at folk har vært nøtt til å kode på nytt (legge inn software på nytt?) etter bare to uker. Jeg har vedlikeholdsladder stående på min nå OT: hvilken ledning er det som kommer ut av ECU strømpa rett bak motor og tilsynelatende forsvinnner bakover over gearkassa? Høres kjedelig ut: gråter : Er ikke sikker på hvilken ledning du mener men,eneste som går bakover er 4stk til lambda sonde og en til en føler på venstre side av girkasse(står rett over drivaksel) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 31, 2008 mja, skal jo ikke garantere at dette er ditt problem (muli at det var dårlig recovery-bat. på den ECU, om det er bat i hele tatt. om det ikke er det så er det kun kondiser og da er det vel samme med deg). Du får ringe å spørre merkeverkst, de burde vite hva og om noe skulle skje om man ikke har spenning over så lang tid. ok, men da er ikke det noe å tenke på da alt blir med ut uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 1, 2008 Det er 0v på sikringen til ecu og bensinpumpen.. Må vel begynne å lete 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 1, 2008 Har ikke noe tro på at det har noe med at det ikke har stått spenning på som er problemet. Er vel kansje en kobling som er glemmt eller ikke 100% kontakt på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 1, 2008 Det er 0v på sikringen til ecu og bensinpumpen.. Må vel begynne å lete Kansje rele problemer da. Bensinpumpe rele gis spenning til både pumpe og ecu. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 2, 2008 Funnet ut noe mere eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 2, 2008 WOW! Da har du en case. Vet om at folk har vært nøtt til å kode på nytt (legge inn software på nytt?) etter bare to uker. Jeg har vedlikeholdsladder stående på min nå Software er vel normalt brent på en EPROM, så det burde ikke være noe problem å koble fra spenningen til hjernen (?). Da jeg chippet A6´en fikk jeg med meg den gamle EPROM´en, sånn at jeg kunne bytte tilbake hvis jeg ville. Det er mulig det er annen info i ECU som forsvinner hvis den står spenningsløs i en lengre periode, men det burde ikke være noe problem med SW. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 2, 2008 Funnet ut noe mere eller ? Ikke så mye,men alt er koblet slik det skal være så det spørs vel.. Mulig ecu har tatt kvelden av en eller annen grunn. Ser ut som det er ecu som styrer stømmen til bensinpumpen iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 2, 2008 Software er vel normalt brent på en EPROM, så det burde ikke værenoe problem å koble fra spenningen til hjernen (?). Da jeg chippet A6´en fikk jeg med meg den gamle EPROM´en, sånn at jeg kunne bytte tilbake hvis jeg ville. Det er mulig det er annen info i ECU som forsvinner hvis den står spenningsløs i en lengre periode, men det burde ikke være noe problem med SW. ja, jeg skjønner heller ikke hvorfor. Men har en kjenning som jobber på mekonomen i bodø. han og en kompis drev å skrudde på en S4 B5, ECU sto uten strøm i 3 uker. Måtte slepe til bodø bil (möller) og koble på hidden for å få start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 2, 2008 ja, jeg skjønner heller ikke hvorfor. Men har en kjenning som jobber på mekonomen i bodø. han og en kompis drev å skrudde på en S4 B5, ECU sto uten strøm i 3 uker. Måtte slepe til bodø bil (möller) og koble på hidden for å få start. Kommer møller seg inn på ecu når ikke jeg klarer det med vag com da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 2, 2008 Kommer møller seg inn på ecu når ikke jeg klarer det med vag com da? jeg har en 2000 mod s4 ecu. du kan prøve å koble på den da? bare for å se om du kommer inn me vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 2, 2008 jeg har en 2000 mod s4 ecu. du kan prøve å koble på den da? bare for å se om du kommer inn me vag com? Det kunne vi prøvd ja.. Mulighet i morgen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 3, 2008 Det kunne vi prøvd ja.. Mulighet i morgen da? ja går bra d. tlf 41 48 48 47. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 3, 2008 Noen som vet om jeg kan bruke en s4 2,7 ecu og flytte over chippen ? og hvilkken generasjon startsperre jeg har ? Prøvde en s4ecu no og motoren starter men stopper med en gang(startsperre). Så ecu er nok død 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 3, 2008 Mener å ha lest en plass at en ikke kan bruke RS4 ecu på S4 for å få 381hk pga plombering en eller annen plass. Lastet ned Audi internopplæringshefte på RS4 2.7TT og S4 2.7TT en gang i tiden og det var der det sto. Husker ikke om det sto om man kunne bruke S4 på RS4. Kan se om jeg finner de igjen en eller annen plass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 3, 2008 Fant Self-Study'en til S4 motoren, men ikke RS4'en enda... mailadresse så kan jeg sende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 3, 2008 trond-kenneth@hotmail.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 3, 2008 Da var den sendt.. Håper den er til hjelp. Sender workshop manualen om jeg finner den igjen også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 3, 2008 Noen som vet om jeg kan bruke en s4 2,7 ecu og flytte over chippen ? og hvilkken generasjon startsperre jeg har ? Prøvde en s4ecu no og motoren starter men stopper med en gang(startsperre). Så ecu er nok død Er den chiptunet bilen din ? Loddet inn sokkel ? Kan være en feilkilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...