kopling av facelift lykter

Anbefalte innlegg

har kopla opp facelift lyktene, men når jeg slår på fjærn lys så slår nær lys seg av... fikk med et rele og noen "tjuver" som jeg skal kople med men ikke sikker på hvordan jeg gjør det? noen som har peiling??

Mvh: Trond haugen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel egentlig riktig at nærlys skal slå seg av når du skrur på fjærn.

Men det var ikke tilfelle når mine ble omkoblet, og jeg har ingen relè..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rart.. fikk med rele som skal gjør at nær og fjærn skal lyse sammtidig, er vel normalt på alle biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobla + til nær og fjern sammen ikke sant? Da skal de lyse riktig;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+ til nær og fjærn? hvor ta den fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobla + til nær og fjern sammen ikke sant? Da skal de lyse riktig;)

Da vil jo nær og fjern lyse konstant. når lyset er på. det går nok ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka for en bil er dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det releet du fikk med skal gi strøm til nærlyset når du switcher på langlys. det er hele poenget med hvorfor facelift lyktene lyser mye bedre enn de gamle..

jeg har ikke koblet opp releet pga. at jeg ikke trenger det.. for min del lyser det mer enn godt nok med osram nightbreaker pærene :)

antar det er snakk om en A4 B5 her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man har H4 pærer, så skal nærlys av når fjernlys er på. Men hvis man har andre pærer med 1 glødetråd(f.eksH7) så skal nærlys alltid lyse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man har H4 pærer, så skal nærlys av når fjernlys er på. Men hvis man har andre pærer med 1 glødetråd(f.eksH7) så skal nærlys alltid lyse...

Med H4 er jo begge lysa i samme pæra. er det ikke slik at pæra da blir bare mye sterkere enn ved nærlys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jo nær og fjern lyse konstant. når lyset er på. det går nok ikke

Nei, hver krets avbrytes og styres via - på disse... Var iallefall koblet sånn på min A4, og alt funket som det skulle..

Trond: Ledningene i kontakten til lyktene, regner med du har bygd om fra pre-facelift, mål deg fram på ledningene så ser du fort hvem ledninger som skal hvor;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med H4 er jo begge lysa i samme pæra. er det ikke slik at pæra da blir bare mye sterkere enn ved nærlys?

En h4-pære har to glødetråder, en til nærlys på 55W og en til fjernlys på 60w. Den til nærlyset har i tillegg en liten reflektor som sender lyset opp i hovedreflektoren, og ned i bakken....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, hver krets avbrytes og styres via - på disse... Var iallefall koblet sånn på min A4, og alt funket som det skulle..

Trond: Ledningene i kontakten til lyktene, regner med du har bygd om fra pre-facelift, mål deg fram på ledningene så ser du fort hvem ledninger som skal hvor;)

men hvilken ledning skal hvor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvilken ledning skal hvor?

Dra ut alt av ledninger fra kontakten på lykta..

Da skal du sitte med 3.stk sorte jordingkabler i hånda, og 3.stk + kabler til park,nær og fjærlys.

Så ser du på innsiden av lykta hvilke ledninger som går hvor får kontakten og til pærene.

Deretter fram med multimeter og skru på nær,park, fjærn osv. så du ser hvilke ledninger som skal til hva;)

Vet ikke åssen du har gjort det, eller på samme måten.. Men jeg kjøpte nye kontaktstykker og orginale ledninger med stikkere som passer hos Møller. Skal ligge delenr. på forumet her en plass på det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra ut alt av ledninger fra kontakten på lykta..

Da skal du sitte med 3.stk sorte jordingkabler i hånda, og 3.stk + kabler til park,nær og fjærlys.

Så ser du på innsiden av lykta hvilke ledninger som går hvor får kontakten og til pærene.

Deretter fram med multimeter og skru på nær,park, fjærn osv. så du ser hvilke ledninger som skal til hva;)

Vet ikke åssen du har gjort det, eller på samme måten.. Men jeg kjøpte nye kontaktstykker og orginale ledninger med stikkere som passer hos Møller. Skal ligge delenr. på forumet her en plass på det;)

har fått på den nye kontakten som går på nye lykta, men det som er problemet er at når jeg slår på høg lys slukker nærlys seg, dafikk jeg med ett rele som skal gjlre det slik at jeg får begge til å lyse sammtidig! men vet ikke vilken ledning soms akl hvor osv.. er vel noen her på forumet som ha gjort det samme vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da finnes en guide til dette? Skal igang med samme jobben nå.. Jeg fikk ikke med noe rele med mine lykter fra Dpo heller?

Skulle gjerne likt å sett et bilde eller 3 av en ferdig modifisert skjerm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjalp lite desse her.. må fortsatt finne ut hvordan jeg får fjærn å nær lys til å lyse sammtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk mail fram quattroco nå å fikk vite følgende:

> Du må legge opp hovedstrøm fra batteri + med sikring og inn på kontakt 30 på

> releet.

> Kontakt 85 skal jordes.

> Kontakt 86 skal ha styrestrøm, denne kobles til en av fjernlysledningene med

> tjuvklemme.

> Kontakt 87 er hovedstrøm ut, denne kobles med dobbelstikker til begge

> nærlysledningene med tjuvklemme.

>

> Alle de originale ledningene skal beholdes, du skal bare koble deg innpå. Da

> vil releet sende strøm til nærlysene når du skrur på fjærnlys.

fikk som sagt med et rele med mitt ombygging sett:) så skal prøve på dette i mårga så skal jeg gi tilbakemelding på det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.