Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti at det "rasler" når man skal ta ned vinduet, høres lissom ut som om det er knust nedi der. går ikke ned og er et jævla spetakkel når samboer kommer borti knappen i vanvare!

Og mitt andre spørsmål blir da, er det noen som veit hvor alle skruene er for å ta av dørtrekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*BUMP* ingen som veit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skudd i blinde:

Kan det være vaier som er løs og skraper bort i noe?.. Eventuelt motor som er løs?..

Bare noen tanker for å fyre liv i tråden:)

Hvor de skruene er aner jeg ikke (1997 Passat tipper jeg dette gjelder..)

Let etter deksler du kan løsne.. Du finner sikkert noen skruer fremme og bak på panelet hvor desse er skjult når døren er lukket..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Raslingen er garantert at det klipset som fester ruten til vindusheisen er ødelagt. Dette er helt vanlig på vw. Har byttet begge foran på min (Golf IV). Vet at dette er samme problemet på passat. Det klipset som sitter der orginalt er av plastikk, og har begrenset levetid. Du får kjøpt et reperasjonssett på VW hvor de klipsene er av metall/støpegods.

Det sitter 3 torx skruer helt underst på døra, deretter må du ta av dekslet på håndtaket, avhengig av hvilken dør det er snakk om. På førersiden må du av med dekslet hvor vindusheisbryterene sitter. Der sitter det vel 3 stjerneskruer. På passasjer siden vipper du av dekslet på håndtaket, bak der sitter det 2 stjerneskruer. Det er også en stjerneskrue som er festet i høytaler dekslet. Denne er på framsiden av dørtrekket. Når du har løsnet disse, kan du bare dra av dørtrekket mot deg. Når det er løst, løfter du det opp av skinnen som ligger mot ruta. Når du har fått av dørtrekket løsner du alt av kontakter, og vips, så er dørtrekket av. Hvis du skal bytte vindusheismekanismen, må du av med den metallplata som du ser når du har tatt av dørtrekket. Denne kan være litt vrien å få av første gangen du gjør det, men når du lærer deg hvordan du tar den av, finner du ut av hele løsningen bare er genial!

Link med bilder...

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163

Er det noe du lurer på, så send PM. Jeg har rota så mye med de dørtrekka på golfen min at jeg kan gjøre det i blinde nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha av metallplata, må du ha opp vinduet først for å få den helt ut. Dette fikser du ved å ta av de to gummiproppene som sitter i plata, og så kjøre vinduet ned til du ser en skrue eller plasthylse i hvert hull (husker ikke helt, men etter hva jeg kan se på delefilmen tror jeg den er skrudd i klemmer). Og så løsner du på skruene (10mm), eller slår ut plastpluggene for å få vinduet løst. Så drar du ruta opp, og teiper den fast til toppen av døra. Det er kanskje litt tricky å kjøre vinduet opp/ned om vinduet ikke går på heisen, men det kan hende det er mulig å bevege det likevel?

For å ta av av plata er den festet med 10mm skruer langs kanten av flaten, pluss at du må skru løs låsen (to-tre torx-skruer t40-45 elns, i siden av døra v/låsen). Du må også ta av dørhåndtaket for å løsne vaieren fra låssylinderen. Dette gjør du ved å skru ut en torx (t20) som sitter inni på siden av døren bak en gummipropp, mens du hele tiden holder håndtaket ute. Når du har fått den et stykke ut løsner selve låssylinderen, så den kan dras ut. Deretter må du vippe ut vaieren som sitter i spor i håndtaket med en liten skrutrekker el. Så er det vel egentlig bare å lirke ut hele platen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha av metallplata, må du ha opp vinduet først for å få den helt ut. Dette fikser du ved å ta av de to gummiproppene som sitter i plata, og så kjøre vinduet ned til du ser en skrue eller plasthylse i hvert hull (husker ikke helt, men etter hva jeg kan se på delefilmen tror jeg den er skrudd i klemmer). Og så løsner du på skruene (10mm), eller slår ut plastpluggene for å få vinduet løst.

Foran sitter vinduet i to klemmer, mens bak sitter det i to plasthylser som du sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran sitter vinduet i to klemmer, mens bak sitter det i to plasthylser som du sier.

Stemmer, stemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.