Oppgradering bakbremser på Audi V8?

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om det finnes noe bolt-on bremser som er større enn de originale bak på V8'ern?

Syns det ser så globoid ut med de originale bak nå som brembo-kitet er montert foran..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KRB har XYZ kit..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prisen i hodet, eller må jeg surfe innom for å sjekke selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11-12... komplett sett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da finnes noe rimeligere.. Det er jo rett og slett uhørt å betale 12k for komplette bakbremser.. Var jo det samme vi ga for komplett sett foran inkl. adaptere og stålomspunnede slanger..

Ser det ligger diverse kit på ebay for under halve prisen.. er bare å få målt avstanden mellom monteringshullene og se om det ikke finnes noe som passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det XYZ settet Mikkel snakker om er vel det som er beregnet på montering foran? 330mm til 11k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trenger jeg jo ikke, jeg har jo akkurat montert kit foran.. Og det vet jo Mikkel, så han må jo ha et annet kit "in mind"..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KRB skaffer kit både framme og bak til S2 og S4, så da regner jeg med det passer bak på V8'n også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mye samme bremsene, bare andre braketter... Er vel uansett bye bye til mekanisk håndbrekk om man bruker slike.

Alternativ er jo å modde på 300mm Rs4 B7 skiver og calippere bak, dette selger jo 034. Er forøvrig flate braketter så er ikke mye som skal til for å slike til å passe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil gjerne beholde mekanisk håndbrekk da..

Noe prisanslag på slike calippere og skiver, Johnny?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6600,- + en liten 1000 lapp i frakt, evt en liten slant moms på toppen, 2-300kr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link til de? Er det røde calippere?

Dette er evt. en oppgradering som blir gjort for utseendet, bilen skal aldri trimmes eller brukes til noe ekstremkjøring.. Men det ser så rart ut med relativt greie bremser foran og noen små bak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og braketter blir.. et problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og braketter blir.. et problem?

Ikke etter det Johnny sier. En flat brakett er mye enklere å få til enn andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flat i så måte at den kun skal bygge UT i diameter'n? Eller må det sideforflyttes for at skiva skal treffe i senter på calipperen også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flat i så måte at den kun skal bygge UT i diameter'n? Eller må det sideforflyttes for at skiva skal treffe i senter på calipperen også?

Som du ser på bildet av de brakettene som følger med så bygger de ut i diametern, og for at man skal få calipper til å treffe senter på skiva bestemmes av tykkelsen av platen du bruker, er jo ikke sikkert disse brakettene som er med er så langt unna og holder med å legge en skive imellom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaah, det var brakettene som lå der ja.. haha, skal ikke si hva jeg.. jeg tenkte ikke over at det fulgte med braketter, sorry.. My bad.. :)

Da må dette vurderes sterkt! Har en kompis i sverige jeg kan få bestilt det til, åsså tar han det med over hit til meg.. så da kan en kanskje få lurt seg unna litt utgifter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

034 er ikke så vanskelig med å notere lavere verdi på pakkene så er ikke mye avgifter det er snakk om...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe andre tips som kan fungere på 200/V8 bak?

Er det mulig og f.eks montere orginale bremsene som er foran bak? Vil vel fåå problemer med håndbrekket da også :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalbremsene forran fra 200/V8 bak? Lykke til med UFO bremser bak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalbremsene forran fra 200/V8 bak? Lykke til med UFO bremser bak :)

hehe, tenkte på orginale fra audi 100 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.