#1 Skrevet August 1, 2008 Hører jo turboen så vidt innafra, men kan man bytte noe resirk ventil for å få noe mer lyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2008 Diesel har ingen resirk.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2008 En sikker måte å få mindre effekt og mer lyd på, er et digert filter istedet for den orginale boksen. Du kan også fjerne cat og lage eksos med kun 1 potte bak. Er mye mindre lyd av dieselmotorer i eksosen enn tilsvarende bensin, så spesielt mye lyd blir det ikke uans. Siden det ikke er gass-spjeld på dieselmotorene er det ikke behov for en ventil tilsvarende resirken du tenker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2008 Med utgangspunktet i en A6 så har du jo valgt et greit støydempet karosseri. Audi-folka har gjort sitt beste for at du ikke skal høre så mye lyd så du har jo litt å gjøre på om du vil reversere dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2008 Et lite drawback man får med åpent filter på en dieselmotor er ofte en veldig dyp resonans-lyd pga den høye kompen. Men for all del,bare prøv med et åpent filter å døm selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2008 Enig med Pål her, ja. Jeg prøvde åpent filter (tørt) på min A6 1,9. Ble kul lyd når jeg gikk av gassen etter tungt pådrag, men ellers var det bare resonans... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2008 Innsatsfilter i en luftfilterboks fullt av hull vil jo også gi blåselyd. Fikk ingen resonans i min 1z motor med åpent filter, men fant mye sand i innsuget etterpå. Siden har jeg ikke hatt åpent filter på noen av bilene mine. Kjører orginal boks og filter nå, har mer enn nok turbinlyd. Du får trimme hvis du skal ha mer lyd Ben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 1, 2008 jeg kjørte med åpent filter på passatenmin og fikk en mye penere lyd ved pådrag. ikke sånn grøtete lyd. fikk også mer lyd fra turboen, kunne faktisk høre turboen slap når man satt inni bilen. go for it buddy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 1, 2008 Jeg kjøpte ett RamAir Induction Kit til A6 2.5 V6 TDi fra http://www.gzs-r.co.uk/ Fulgte med bilen ved salg, og ble montert av ny eier, Lasse Nordhus i klubben. Send han en PM om hans erfaring med dette settet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 1, 2008 Hører turboen blåser litt om jeg bygger trykk og slipper fort av på gassen, men det er sikkert bare litt innvendig og særlig lite utvendig.. Egentlig er jeg mest interessert i å finne ut hvilken eksos en av gutta hadde på rudskogen\trackday, herlig lyd i den bilen.. 2.5tdi det også, men rakk ikke få tak i han før dagen var omme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 1, 2008 Hadde ikke Roger Kristiansen`s A3 ice blue eller cool blue en ganske så heftig eksoslyd da? Mener å huske det. Han bytta vel bakre potte å noe greier. Send han en PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 1, 2008 Leste om en som hadde en Golf 1,9 TDI med komplett åpen eksos hele veien bakover. Måtte sette på ei potte bak, for naboene klagde på støyen. Så det er nok mulig å få fet lyd i diesel også Tanken var der på min A6 også, men det ble med nettopp det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 1, 2008 Så det er nok mulig å få fet lyd i diesel også "For han har kjøpt seg ny traktooor.." Ben: Noe slikt er jo mulig, ingen praktisk effekt men du får jo lyd: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=129868 Eller elektrisk dump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 1, 2008 Målet er bare litt freshere akustikk, den 2.5tdi jeg hørte på rudskogen hadde bittelitt brumlelyd, men ikke noe påtrengende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...