#1 Skrevet August 1, 2008 Har satt inn en aan motor med rs2 insug ny frontmontert intercooler i en audi 90Q nå!! bilen fungerer helt topp bortsett fra en ting,, jeg får ikke lade trykk på over 1bar, har prøvet 3 forskjellige styreenheter med div oppseth, derav en rs2 med 380hk oppset, men stopper pal på 1 bar, ingen feil lagret ingen lekasjer ingen vakum feil og turbo er ok,...!!! har ikke gått skikkelig grundig til verks enda men tenkte og høre om noen hadde noe bra tips!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2008 Jeg skal være forsiktig med å uttale meg om noe som har med slikt å gjøre, for jeg har ikke peil.. men jeg hørte om en kompis av meg med en S4 2.2t som hadde et lignende problem, han bytta luftmengdemåler, turbo og alskens kostbare deler.. Åsså viste det seg at cat'en(e?) var tette. Så han tok vekk de og sveisa inn rakt rør istedet, og bilen laddar som aldri før.. Nå med ny turbo og slikt, hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2008 Ja he he,, det er den første tanken som slo meg også pga jeg kjører med orginal bakre lyd demper!! ellers har jeg 2.5 toms hele veien fra turbo, er under bygging med nytt 3" anlegg men mener gentlig jeg burde fått en litt høyere lade topp til og begynne med uansett om eksosen skulle være for trang!!! men time vil show, må ha den klar til septemper treffet i allefall for da blir det pisking! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2008 Dette er ikke ment for å være frekk, men en god idé kan være å endre overskriften til noe som har med problemet å gjøre.. Folk som har veldig peiling på aan motor, trimming og lading vet ikke automatisk at det er akkurat deres gode idé du spør om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2008 beskjed mottat,, sorry!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2008 Kjører du med orginal grenrør og KKK turbo? Har du den eksosringen som skal sitte i westgaten din? Prøvd med bleed ventil? Sprekere westgatefjær? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2008 Som skrevet over; -prøv manuell boostkontroller og strammere WG-fjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2008 Ja går an og prøve det! men i utganspunget klarer de da det originalt å??? kjører styreenheten min i en annen s4 her som er klin original så smell den jo på 1.4 tvert; men kan jo være slapp i fjæra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2008 Dersom hjernen din ligger på 1,4 bar i anna motor, så er problemet ditt trolig mekanisk. Enten fjæra som er for slapp (taper seg med årene) eller det kan være noe galt med N75 som justerer trykket. Prøver du en manuell kontroller/bleedventil får du iaffal utelukket N75 som feilkilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 4, 2008 har hadde samme problem med rs2 `en min.. Hadde boost controller men ladet bare 0.8.. Tok ut Wg fjæren og der var probleme. Kunne like gått brukt en kulepenn fjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 4, 2008 Har hatt samme problem her også, skulle lade 1.5 men kom aldri over 1-1,1. det viste seg at wastegaten ikke klarte og holde på trykket. Jeg bruker bare en boostkotroller og kjører trykk inn på toppen av wg`n som midlertidig løsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 4, 2008 på 034 selger dem flere typer fjærer til ann motorene.. tenker selv og bytte ut min fjær. men hvilken fjær burde jeg kjøpe som kjører me 2.5bars map sensor og chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 5, 2008 på 034 selger dem flere typer fjærer til ann motorene.. tenker selv og bytte ut min fjær. men hvilken fjær burde jeg kjøpe som kjører me 2.5bars map sensor og chip? Du velger fjær etter hvor mye du skal lade. Kommer ann på hva chippen din er satt opp til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...