Produkterfaring: Turtle Wax Nano-tech Extreme Wheel cleaner

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd diverse felgvaskemidler på de polerte BBS-felgene mine de siste to årene, og hadde nesten gitt opp å få de rene igjen. Vurderte å sende de til glassblåsing og lakkering til neste år, siden de hadde blitt så stygge av inngrodd bremsestøv og asfalt og dritt. Jeg har prøvd med Autoglym custom wheel cleaner, noe Sonax citrus-rens, biltema avfetting og et par til jeg ikke husker hva er. På alle disse har jeg også gnidd kraftig med en fille eller svamp etter påføring, uten at det har hjulpet. Her om dagen kjøpte jeg Turtle wax nano-tech Extreme wheel cleaner, mest bare for å prøve, siden det var tilbud på Mekonomen når jeg var innom. Tenkte også at det ikke var så nøye om middelet var for kraftig siden felgene er uten lakk, siden de uansett var så svarte og stygge.

 

Litt skeptisk sprayet jeg på en felg, ventet et minutt eller så, før jeg tørket av med våt svamp. Overraskelsen var derfor stor når jeg så at jeg sparte lakkeringskostnadene. All dritten forsvant som dugg for solen. Eneste som var igjen var noen flekker i hjørnene av eikene, men der må jeg gå på med en liten børste eller noe.

 

Jeg er utrolig fornøyd med denne felgrensen fra Turtle wax. Her er det bare å spraye på og tørke av! Anbefales!

 

Se bilder under for før og etter.

felgrens_01.jpg

felgrens_02.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en flaske stående selv. Bra så langt :)

 

Tok absolutt alt da jeg vasket de gamle felgene før salg. De nye har jeg ikke hatt nazi-puss på enda :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at den inneholder syrer, så gjør polerte kanter sorte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, vet nå ikke det. Nå er det snart to uker siden jeg vasket felgene mine, og de er helt polerte uten noe klarlakk, og de har da holdt seg blanke. Nå passet jeg på å skylle godt med vann, men vasket felgene på nytt her om dagen etter 4000 km på autobahn, og kan ikke si at jeg ser noe til svart. Eneste jeg la merke til etter andre gangs vask, er at felgene virker litt tørre, så sikkert lurt å gå over med polish igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med å bruke syreholdig felgrens er jo at det krever myyye mer vedlikehold av felgene. Jevnlig polering og voksing. Istedet for at det finnes såpass mange gode ph-neutrale felgrenser.

Også noe dritt å få på henda i lengden.

 

Og siden syra trenger så godt inn og gjør det skikkelig rent, er det lettere for skitten å feste seg igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk meg en stor overraskelse når jeg testet samme typen på mine forrige felger:

absolutt beste felgrensen jeg har prøvd. De andre mirakelstoffene har skuffet, denne kjøpte jeg bare fordi jeg fant den på shell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også anbefale Turtle Wax Platinum Wheel Cleaner, veldig god på bremsestøv og andre ulumskheter på felgene.

Pleier alltid å sprute på slik på felgene før jeg begynner å vaske bilen for å la det virke litt.

Går deretter over med svamp, også spyler det av igjen med vann.

Avfettingsmidler er på langt nær like bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lampeolje. Fjerner ALL vanskelig skitt uten å gjøre underlaget "tørt" på noen måte. Bruker dette som avfetting hele vinterhalvåret og har gjort det i MANGE år. Kombinerer du med etterfølgende grønnsåpevask, blir resultatet 100 %. Blankt, fint og glansfullt til tusen.

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lampeolje. Fjerner ALL vanskelig skitt uten å gjøre underlaget "tørt" på noen måte. Bruker dette som avfetting hele vinterhalvåret og har gjort det i MANGE år. Kombinerer du med etterfølgende grønnsåpevask, blir resultatet 100 %. Blankt, fint og glansfullt til tusen.

 

Kristian.

 

x 2 : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den dagen jeg bruker grønnsåpe til bilvask, er den dagen det regner fisk i sahara ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lampeolje. Fjerner ALL vanskelig skitt uten å gjøre underlaget "tørt" på noen måte. Bruker dette som avfetting hele vinterhalvåret og har gjort det i MANGE år. Kombinerer du med etterfølgende grønnsåpevask, blir resultatet 100 %. Blankt, fint og glansfullt til tusen.

 

Kristian.

 

Skummelt å skrive slike innlegg! :P Ikke alle som tar ironien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lampeolje. Fjerner ALL vanskelig skitt uten å gjøre underlaget "tørt" på noen måte. Bruker dette som avfetting hele vinterhalvåret og har gjort det i MANGE år. Kombinerer du med etterfølgende grønnsåpevask, blir resultatet 100 %. Blankt, fint og glansfullt til tusen.

 

Kristian.

 

Hvor får man kjøpt lampeolje?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampeolje får du kjøpt i lampeolje-butikken. ;)

Du får det på nærmeste bensinstasjon. Det er i prinsippet parafin, men noe mildere for at den ikke skal sote så mye når den brenner. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampeolje brukes i oljelampe, grønnsåpe brukes til og vaske gulvet, felgvask brukes til og vaske felger(P21S er garantert best), bilsjampoo brukes til og vaske bilen, enkelt og greit..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampeolje brukes i oljelampe, grønnsåpe brukes til og vaske gulvet, felgvask brukes til og vaske felger(P21S er garantert best), bilsjampoo brukes til og vaske bilen, enkelt og greit..

 

: ja : Perfekt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummelt å skrive slike innlegg! :P Ikke alle som tar ironien

 

 

Hva sikter du egentlig til? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummelt å skrive slike innlegg! :P Ikke alle som tar ironien

 

Er nok ikke ironi, gitt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.